Artículos


No se han encontrado coincidencias con Bonet Bonet Bagant, Montse, pero utilizando en su lugar Bonet Bonet Bagant Montse...
Artículos Encontrados 42 registros  anterior11 - 20siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.01 segundos. 
11.
4 p, 350.2 KB Informe de la comunicació a Catalunya 2000. La culminació d'una llarga tradició catalana en estudis de les indústries culturals / Bonet Bagant, Montse
Anàlisi de l'Informe de la comunicació a Catalunya 2000, elaborat per l'InCom.
2001
Zeitschrift für Katalanistik, Núm. 14 (2001) , p. 186-192  
12.
28 p, 421.1 KB When efficiency meets clientelism : spectrum management policy and broadcasting model. The Spanish case / Bonet Bagant, Montse ; Guimerà Orts, Josep Àngel
According to the predominating discourse, the radio spectrum has been converted into a technological platform of strategic importance for the economic development of countries. Wireless Internet and the promises of access at 'any time, in any place' add political and economic pressure to a platform, which has been an almost exclusive monopoly of radio and television for years. [...]
2016 - 10.1177/0267323116655511
European journal of communication, Vol. 31 Núm. 4 (juny 2016) , p. 411-425  
13.
8 p, 10.6 MB Només una ràdio privada en català / Bonet Bagant, Montse
A l'extrem esquerre del dial hi han quedat les despulles del que va ser fins fa poc l'única cadena radiofònica privada que emetia en llengua catalana. Cadena 13, nascuda de Ràdio Avui el 1983, va quedar integrada a la COPE sis anys i mig més tard amb el nou nom de Cadena Nova. [...]
1994
Capçalera, Núm. 49 (1994) , p. 11-18  
14.
9 p, 14.6 MB Vint anys de ràdio informativa lliure / Bonet Bagant, Montse
Som a les portes del final de mil·lenni, i la nostra ràdio ja té setanta anys; tot just ho acabem de celebrar amb la degana, EAJ-1 Ràdio Barcelona. La vida de la ràdio s'ha vist qüestionada, de vegades amb insistència, per les veus d'alarma que n'anunciaven la fi. [...]
1995
Capçalera, Núm. 59 (1995) , p. 18-27  
15.
11 p, 15.0 MB Imatges congelades de la televisió digital : una guerra estesa a tot el món pel control de la comunicació audiovisual / Bonet Bagant, Montse ; Larrègola Bonastre, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
La batalla digital que, des de fa mesos, enfronta Sogecable amb la plataforma en què Telefónica és el soci majoritari és com la muntanya de sal de Cardona: només una petita part n'aflora a la superfície. [...]
1997
Capçalera, Núm. 81 (1997) , p. 5-15  
16.
12 p, 74.2 KB Polítiques públiques de ràdio i televisió local en l'entorn digital a Espanya (1997-2004) / Corominas, Maria, 1961- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Guimerà Orts, Josep Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fernández Alonso, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona)
The communication analyses the main public policies that, within the framework of digitalisation, are undertaken for local broadcasting between 1997, starting point for terrestrial digital broadcasting, and 2004 in Spain on the basis of historical background and development of radio and television. [...]
2005
Trípodos, Vol. 2, Num. 1 (2005) , p. 639-650  
17.
17 p, 330.5 KB From rhetorics to practice : implementation of technological innovation within Spanish public service media / Fernández-Quijada, David (European Broadcasting Union) ; Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Suárez Candel, Roberto (European Broadcasting Union) ; Arboledas, Luis (Universidad de Granada)
In the context of media and Information Society policies, there has been profound controversy in Europe with respect to the legitimate use of new technologies by public service media. Through qualitative interviews and policy documents analysis with a case study, this article illustrates how three Spanish public service media organizations apply technological innovations in order to successfully achieve their public service remit; the article thereby provides one of the first studies of innovation management in this field. [...]
2015 - 10.5617/jmi.v2i2.845
The Journal of media innovations, Vol. 2, Num. 2 (2015) , p. 23-39  
18.
12 p, 162.3 KB Centralidad de la comunicación audiovisual en el entorno digital : propuestas desde la experiencia formativa / Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
La nueva centralidad ganada en las últimas décadas porla comunicación audiovisual en el entorno digital de nuevo cuño debe estimular para que los estudios de Comunicación promuevan con especial énfasis e interés las investigaciones, los análisis y las reflexiones que les permitan, a ellos y a otros estudios, adecuarse a la nueva sociedad-red, profundizar en la aplicación de las tecnologías de la información y de la comunicación (TIC) al proceso de enseñanza-aprendizaje y promover nuevas todologías docentes, cada día más necesarias y reclamadas. [...]
The new centrality acquired in recent decades by audiovisual communication in the emerging digital environment should stimulate communication studies departments to place special emphasis on research, analysis and debate that will help them (and other departments) to adapt to the new network-society, to make advances in the application of information and communication technologies (ICT) to the teaching-learning process, and to develop new teaching methodologies for which there is an ever increasing need and demand. [...]

2006
Revista de universidad y sociedad del conocimiento, Vol. 3, Num. 2 (2006) , p. 1-12  
19.
20 p, 283.6 KB Media Systems and Stateless Nations : Catalan and Welsh Radio in Comparative Perspective / Fernández-Quijada, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Sellas, Toni (Universitat de Girona)
This paper offers a first exploratory approach to the comparative study of radio systems in Catalonia and Wales. Within the framework of comparative media systems studies, this paper uses the concept of subsidiarity as its central axis for analysing two cases. [...]
L'article ofereix una primera aproximació exploratòria a l'estudi comparat dels sistemes radiofònics de Catalunya i Gal·les en el marc de les teories sobre els estudis comparats de sistemes mediàtics i utilitzant com a fil conductor el concepte de subsidiarietat. [...]

2013
Trípodos, Núm. 33 (2013) , p. 13-32  
20.
10 p, 213.3 KB Innovació tecnològica i servei públic audiovisual : estudi de cas de la CCMA / Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Fernández-Quijada, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Suárez Candel, Roberto (Unió Europea de Radiodifusió) ; Arboledas, Luis (Universidad de Granada. Departamento de Biblioteconomía y Documentación)
La relació entre la innovació tecnològica i el servei públic audiovisual ha esdevingut els darrers anys, juntament amb la gestió de l'espectre, un dels principals motius d'atac del sector privat de la comunicació i les telecomunicacions. [...]
In the last years, technological innovation, together with the management of broadcasting spectrum, has become one of the main topics used by comercial players in the audiovisual and telecommunications markets to build a solid discourse against public service media. [...]

2013
Quaderns del CAC, Vol. 16, Num. 39 (Juliol 2013) , p. 5-14  

Artículos : Encontrados 42 registros   anterior11 - 20siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.