Artículos

Artículos Encontrados 37 registros  anterior11 - 20siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.01 segundos. 
11.
26 p, 341.3 KB Prácticas profesionales en escenarios complejos / Vázquez, María Inés (Instituto Universitario Asociación Cristiana de Jóvenes (Uruguay)) ; Borgia, Fernando (Instituto Universitario Asociación Cristiana de Jóvenes (Uruguay)) ; Tejera, Andrea (Universidad ORT Uruguay)
Este estudio hace foco en las reflexiones aportadas por estudiantes que cursan su último año de Licenciatura en una institución universitaria de Uruguay. La investigación se enmarca en las competencias profesionales que estos jóvenes ponen en acción en los talleres de investigación aplicada que se ofrecen durante el último año de la carrera, en los que realizan una aproximación diagnóstica y una propuesta de mejora en un centro de práctica. [...]
This study focuses on the thoughts provided by students in their last year of a Bachelor degree at a university institution of Uruguay. The research is part of the professional skills that these young people put into action within the framework of the workshops of applied research offered during the last year of their career, in which they perform a diagnostic approach and a proposal for improving a practice center. [...]
Este estudo enfoca as reflexões feitas pelos alunos do último ano de grau em uma universidade no Uruguai. A pesquisa faz parte das competências profissionais que estes jovens colocam em ação no âmbito das oficinas de pesquisa aplicadas oferecidas durante o último ano de estudos, que realizam uma abordagem de diagnóstico e uma proposta de melhoria em um centro de prática. [...]

2018 - 10.18800/educacion.201801.010
Educación, Vol. 27 Núm. 52 (Marzo 2018) , p. 174-198  
12.
26 p, 4.2 MB A simheuristic algorithm for time-dependent waste collection management with stochastic travel times / Gruler, Aljoscha (Universitat Oberta de Catalunya. Internet Interdisciplinary Institute (IN3)) ; Pérez-Navarro, Antoni (Universitat Oberta de Catalunya. Internet Interdisciplinary Institute (IN3)) ; Calvet Liñan, Laura (Universitat Oberta de Catalunya. Internet Interdisciplinary Institute (IN3)) ; Juan, Ángel A. (Universitat Oberta de Catalunya. Internet Interdisciplinary Institute (IN3))
A major operational task in city logistics is related to waste collection. Due to large problem sizes and numerous constraints, the optimization of real-life waste collection problems on a daily basis requires the use of metaheuristic solving frameworks to generate near-optimal collection routes in low computation times. [...]
2020 - 10.2436/20.8080.02.103
SORT : statistics and operations research transactions, Vol. 44 Núm. 2 (July-December 2020) , p. 285-310 (Articles)  
13.
8 p, 1.2 MB GBA and APOE ε4 associate with sporadic dementia with Lewy bodies in European genome wide association study / Rongve, A. (The University of Bergen) ; Witoelar, Aree (University of Oslo. Institute of Clinical Medicine) ; Ruiz, Agustín (Fundació ACE) ; Athanasiu, Lavinia (University of Oslo) ; Abdelnour, Carla (Fundació ACE) ; Clarimón, Jordi (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Heilmann-Heimbach, Stefanie (University of Bonn) ; Hernández, Isabel (Fundació ACE) ; Moreno-Grau, Sonia (Fundació ACE) ; De Rojas, Itziar (Fundació ACE) ; Morenas-Rodríguez, Estrella (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Fladby, Tormod (University of Oslo) ; Sando, Sigrid B. (Norwegian University of Science and Technology) ; Bråthen, Geir (St Olav's University Hospital) ; Blanc, Frédéric (University of Strasbourg) ; Bousiges, Olivier (University Hospital of Strasbourg) ; Lemstra, Afina W. (Amsterdam UMC. University Medical Center) ; van Steenoven, Inger (Amsterdam UMC. University Medical Center) ; Londos, Elisabet (Skåne University Hospital (Suècia)) ; Almdahl, Ina S. (Oslo University Hospital (Oslo, Noruega)) ; Pålhaugen, Lene (University of Oslo) ; Eriksen, Jon A. (University of Oslo) ; Djurovic, Srdjan (University of Bergen) ; Stordal, Eystein (Norwegian University of Science and Technology) ; Saltvedt, Ingvild (St Olav's University Hospital) ; Ulstein, Ingun D. (Oslo University Hospital (Oslo, Noruega)) ; Bettella, Francesco (Oslo University Hospital (Oslo, Noruega)) ; Desikan, Rahul S. (Neurology and Pediatrics, UCSF.) ; Idland, Ane-Victoria (University of Oslo. Institute of Basic Medical Sciences) ; Toft, Mathias (Oslo University Hospital (Oslo, Noruega)) ; Pihlstrøm, Lasse (Oslo University Hospital (Oslo, Noruega)) ; Snaedal, Jon (Landspitali University Hospital (Reykjavík, Islàndia)) ; Tárraga, Lluís (Fundació ACE) ; Boada, Mercè (Fundació ACE) ; Lleó, Alberto (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Stefánsson, Hreinn (deCODE Genetics (Reykjavík, Islàndia)) ; Stefánsson, Kári (deCODE Genetics (Reykjavík, Islàndia)) ; Ramirez, Alfredo (University of Bonn) ; Aarsland, Dag (Stavanger University Hospital) ; Andreassen, Ole A. (University of Oslo) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Dementia with Lewy Bodies (DLB) is a common neurodegenerative disorder with poor prognosis and mainly unknown pathophysiology. Heritability estimates exceed 30% but few genetic risk variants have been identified. [...]
2019 - 10.1038/s41598-019-43458-2
Scientific reports, Vol. 9 Núm. 1 (january 2019) , p. 7013  
14.
28 p, 616.3 KB La vinculacion de descendientes a la empresa familiar. Un estudio de casos colombianos / Lozano Posso, Melquicedec (Universidad Icesi) ; Urbano, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa)
La presente investigación se concentra en la etapa de vinculación de descendientes o potenciales sucesores a la empresa familiar. Esta etapa se constituye en la fase intermedia entre lo vivido por el potencial sucesor antes de ingresar y su vida como profesional ya vinculado de tiempo completo. [...]
This research focuses on the stage of offspring entry to the family business. This stage connects the entire professional and personal experiences that the potential successor has had previously to his entrance to the family business and all the responsibilities he will have in the early period of his (her) integration in the family business. [...]

2008 - 10.1016/S0123-5923(08)70052-4
Estudios Gerenciales, Vol. 24 Núm. 109 (2008) , p. 37-63  
15.
20 p, 1.0 MB La teoría de inteligencias múltiples aplicada a la educación ambiental en escenarios inclusivos / Lopera Pérez, Marisol (Universidad de Valladolid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; Díaz Posada, Leidy Evelyn (Universidad de la Sabana (Bogotà, Colòmbia). Facultad de Psicología) ; Villagrá Sobrino, Sara (Universidad de Valladolid. Departamento de Pedagogía) ; Charro, Elena (Universidad de Valladolid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; Molpeceres Sanz, Cristóbal (Universidad de Valladolid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales)
Este estudio de caso reporta la experiencia de un maestro en formación inicial, quien articula la teoría de inteligencias múltiples con la educación ambiental, en el contexto de una macroinvestigación basada en diseño (Design based research), con mediación de un equipo colaborativo. [...]
This paper reports a pre-service teaching experience, which combined the multiple intelligences theory with environmental education, in the context of a macro design-based research, with the mediation of a learning community through collaborative research. [...]

2019 - 10.5565/rev/ensciencias.2580
Enseñanza de las ciencias, Vol. 37 Núm. 3 (2019) , p. 189-207 (Innovaciones Didácticas)  
16.
12 p, 931.3 KB Born globals from the resource-based theory : a case study in Colombia / Tabares, Alexander (Universidad de Medellin. Economics and Management Sciences) ; Alvarez, Claudia (Universidad EAFIT. School of Management) ; Urbano, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
This paper describes how a born global firm goes into international market from inception at its early years. The objective of this paper is to analyze from the resource-based theory how a born global firm engages in international market. [...]
2015 - 10.4067/S0718-27242015000200011
Journal of Technology Management and Innovation, Vol. 10, Núm. 2 (2015) , p. 154-165  
17.
30 p, 1.8 MB El conocimiento didáctico del contenido (CDC) de una profesora de ciencias : reflexión y acción como facilitadores del aprendizaje / Vázquez Bernal, Bartolomé (Universidad de Huelva. Departamento de Didácticas Integradas) ; Jiménez Pérez, Roque (Universidad de Huelva. Departamento de Didácticas Integradas) ; Mellado Jiménez, Vicente (Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas)
Se aborda un estudio de caso de una profesora de Enseñanza Secundaria de ciencias experimentales a lo largo del tiempo en diferentes periodos. El ámbito de estudio se centra en el aprendizaje escolar y los obstáculos en el proceso de enseñanza-aprendizaje. [...]
A case study of an experimental secondary school science teacher over time in different periods is presented. The scope of study focuses on School Learning and Obstacles in the teaching-learning process. [...]

2019 - 10.5565/rev/ensciencias.2550
Enseñanza de las ciencias, Vol. 37 Núm. 1 (2019) , p. 25-53 (Investigaciones Didácticas)  
18.
20 p, 3.0 MB El papel del folding back en el proceso de comprensión del concepto de área : un estudio de caso / Garcia Amadeo, Graciela Beatriz (Instituto Superior de Formación Docente y Técnica N°25 (Buenos Aires, Argentina)) ; Muñoz Catalán, Maria de la Cinta (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Matemáticas) ; Carrillo-Yáñez, José (Universidad de Huelva. Departamento de Didácticas Integradas)
Este artículo presenta un estudio de caso en el que pretendemos comprender, desde una perspectiva interpretativa, el proceso de comprensión del concepto de área de una niña de quinto curso de Primaria, Cecilia, en el contexto de una unidad de enseñanza cuya estrategia metodológica es consistente con la resolución de problemas. [...]
This paper presents an interpretatively oriented case study focused on the development of understanding of the concept of area in a fifth year primary student, Cecilia. The methodological context of the study was a teaching unit based on problem solving. [...]

2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2395
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 3 (2018) , p. 79-98 (Investigaciones Didácticas)  
19.
30 p, 490.3 KB Judged in a foreign language : A Chinese-Spanish court interpreting case study / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Pompeu Fabra)
Recent legislation in Spain has transposed Directive 2010/64/EU, which recognises interpretation as an essential tool for safeguarding fairness in criminal proceedings, in particular, for preventing any state of defencelessness. [...]
2018 - 10.1080/10848770.2018.1492814
The European legacy. Toward new paradigms, Vol. 23, núm. 2-3 (2018) , p. 787-803  
20.
57 p, 1.5 MB Learning to live with social-ecological complexity : An interpretive analysis of learning in 11 UNESCO Biosphere Reserves / Schultz, Lisen (Stockholm University. Stockholm Resilience Centre) ; Juárez Bourke, Alba (Stockholm University. Stockholm Resilience Centre) ; D'Armengol, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Torrents, Pau (Stockholm University. Stockholm Resilience Centre) ; Hardardottir, Hildur (Stockholm University. Stockholm Resilience Centre) ; Jansson, Annie (Stockholm University. Department of Human Geography) ; Mohedano Roldán, Alba (Stockholm University. Department of Political Science) ; West, Simon (Stockholm University. Stockholm Resilience Centre)
Learning is considered a means to achieve sustainability in practice and has become a prominent goal of sustainability interventions. In this paper we explore how learning for sustainability is shaped by meaning, interpretation and experience, in the context of UNESCO Biosphere Reserves (BRs). [...]
2018 - 10.1016/j.gloenvcha.2018.03.001
Global environmental change, Vol. 50, (May 2018) , p. 75-87  

Artículos : Encontrados 37 registros   anterior11 - 20siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.