Artículos

Artículos Encontrados 36 registros  anterior11 - 20siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.00 segundos. 
11.
15 p, 3.5 MB Europa en el siglo XXI : anatomía de una crisis / Moreno Juste, Antonio (Universidad Complutense de Madrid)
La sensación de crisis, que sin solución de continuidad atraviesa Europa, es uno de los efectos más visibles de los encuentros y desencuentros en Europa de una serie de procesos y tendencias dominantes a lo largo de los últimos treinta años. [...]
La sensació de crisi, que sense solució de continuïtat travessa Europa, és un dels efectes més visibles de les trobades i desencontres a Europa d'una sèrie de processos i tendències dominants al llarg dels últims trenta anys. [...]
The feeling of crisis, which continues unabated across Europe, is one of the most visible effects of the encounters and misunderstandings of a series of dominant processes and trends in Europe over the last thirty years. [...]

2018
Tiempo devorado, Vol. 5 Núm. 1 (2018) , p. 60-74 (Articles)  
12.
23 p, 88.8 KB Captured by the Totally Pedagogised Society : teachers and teaching in the knowledge economy / Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Rambla, Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
This paper makes use of one of the last concepts developed by Basil Bernstein (the Totally Pedagogised Society, TPS) to understand some of the forces and contradictions underlying today's teachers' work in Spain. [...]
2003 - 10.1080/14767720303916
Globalisation, societies and education, Vol. 1 Núm. 2 (July 2003) , p. 169-184  
13.
15 p, 4.5 MB Education and international regionalism : a comparative account of Europe and Latin America / Rambla, Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article explores the reverberation of the European Union Open Method of Coordination and the Ibero American States Organisation educational plan in education policy-making. In essence, a comparative analysis of these processes highlights the role of political agents and the knowledge they use. [...]
2013
Pedagogy theory & praxis, Núm. 6 (August 2013) , p. 7-21  
14.
37 p, 324.1 KB A complex web of education policy borrowing and transfer : Education for All and the plan for the development of education in Brazil / Rambla, Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
This article analyses how Education for All policies were transferred to Brazil and Latin America by means of ambitious educational strategic plans such as the Plan for the Development of Education and the National Education Plans promoted by the Federal Government of Brazil, and the Latin American Educational Goals promoted by the Organisation of Ibero American States (i. [...]
2014 - 10.1080/03050068.2014.907644
Comparative education, Vol. 50 Núm. 4 (2014)  
15.
33 p, 1.7 MB Cultura y educación social en el marco de la globalización / Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Este trabajo consta de tres partes. En la primera se hace un recorrido por los diferentes significados y sentidos atribuidos al concepto cultura desde los organismos internacionales a lo largo de las últimas décadas. [...]
This paper is divided in three parts. First of all the author study different senses and meanings that the international institutions has been attributed to concept of culture through the last decades. [...]

2001
Pedagogía social, Núm. 6-7 (2000-2001) , p. 331-363  
16.
22 p, 303.5 KB Las complejas geografías de la política educativa : tres estudios de caso / Rambla, Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El artículo estudia la política global de la educación, que se ha generado a partir de las interacciones entre los organismos internacionales, los gobiernos de los estados, una floreciente sociedad civil global, y un nuevo interés por convertir la educación en un mercado de servicios. [...]
The paper studies the global politics of education, which has been generated from the interactions between international organizations, state governments, a burgeoning global civil society, and a new interest in turning education into a market of services. [...]
L'article étudie la politique globale d'éducation, qui s'est produite à partir des interactions parmi les organisations internationales, les gouvernements d'États, une société civile mondiale en plein essor et un nouvel intérêt pour changer l'éducation en un marché des services. [...]

2014 - 10.1590/S0101-73302013000400011
Educação & sociedade, Vol. 34, Núm. 125 (Outubro-Dezembro 2014) , p. 1229-1249  
17.
23 p, 149.3 KB "Soft power", educational governance and political consensus in Brazil / Rambla, Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
The article analyses the 'soft power' that the Federal government of Brazil has gained by designing and implementing a very ambitious Plan for the Development of Education. It draws on fieldwork carried out in the country in 2009 and 2010 in order to conduct a discourse analysis of the strategy deployed by the key political agents. [...]
2012 - 10.1080/09620214.2012.737683
International studies in sociology of education, Vol. 22, Núm. 3 (2012) , p. 191-212  
18.
19 p, 97.1 KB La educación en tiempos de globalización : ¿quién se beneficia? / Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Las políticas educativas desarrolladas en el contexto del auge del neoliberalismo económico asumen una serie de efectos beneficiosos para el crecimiento económico y la igualdad de oportunidades educativas. [...]
In the context of economic neoliberalism, educational policies assume positive effects for both economic growth and equality of educational opportunities. In recent years, this thinking has been hegemonic: it has been extended around the world and especially in developing countries (with a special role of the World Bank). [...]

2010
Educação & sociedade, Vol. 30, Núm. 108 (10 2010) , p. 653-671  
19.
11 p, 195.3 KB Poder político, económico y comunicativo en la sociedad neoliberal / Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
El artículo analiza las relaciones entre poder económico, político y comunicativo en el modelo socioeconómico del capitalismo neoliberal. Se presentan primero las transformaciones en el poder económico para analizar después los distintos mecanismos que vinculan un poder económico en transformación con los medios de comunicación. [...]
The article analyses the relation between the economic, political and communicative power in the socioeconomic model named neoliberal globalisation. First, the transformations in the economic power are presented, to analyse then the mechanisms linking this economic power in transition with the media performance. [...]

2010
Revista latina de comunicación social, Núm. 65 (2010) , p. 244-254  
20.
12 p, 95.0 KB The Education of Philosophy : training in Humanization / Kuçuradi, Ioanna (Maltepe University. UNESCO Chair of Philosophy of Human Rights)
People become more and more unable to do is to establish connections: to grasp the multidimensional connections between events or the connections in what is going on around them, to see the different kinds of their causes and thus to make right diagnoses and explanations of the situations in which they find themselves. [...]
La gente cada vez es menos capaz de establecer conexiones: de captar las conexiones multidimensionales entre acontecimientos, o las conexiones en lo que sucede a su alrededor, de ver los diferentes tipos de causas y con ello, de formular diagnósticos y explicaciones acertados acerca de las situaciones en las que se encuentran. [...]

2011
Ontology studies, Núm. 11 (2011) , p. 9-20  

Artículos : Encontrados 36 registros   anterior11 - 20siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.