Artículos

Artículos Encontrados 19 registros  anterior11 - 19  ir al registro: La búsqueda tardó 0.00 segundos. 
11.
16 p, 969.7 KB Investigación en enseñanza de las ciencias en la Universidad de Cornell : esquemas teóricos, cuestiones centrales y abordes metodológicos / Moreira, Marco Antonio ; Novak, J. D.
1988 - 10.5565/rev/ensciencias.5056
Enseñanza de las ciencias, V. 6 n. 1 (1988) p. 3-18  
12.
4 p, 210.7 KB Postgrado e investigación en la enseñanza de la física : el modelo de la Universidad federal del Rio Grande del Sur / Moreira, Marco Antonio
1987 - 10.5565/rev/ensciencias.5125
Enseñanza de las ciencias, V. 5 n. 1 (1987) p. 45-48  
13.
7 p, 317.3 KB Diez años de la revista "Enseñanza de las ciencias" : de una ilusión a una realidad" / Moreira, Marco Antonio (Universidade Federal do Rio Grande do Sul)
This paper is essentially the sequence of overhead transparencies used in tlie opening speech of the IV International Congress on Research in the Didactics of Science and Mathematics, held iri Barcelona, September 13-16, sponsored by the "Enseñanza de las Ciencias" journal. [...]
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4437
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 2 (1994) p. 147-153  
14.
3 p, 143.8 KB Habilidad en preguntas conceptuales y en resolución de problemas de Física / Silveira, F. Lang da ; Moreira, Marco Antonio
This study is described correlating the perfomance of engineering students in basically conceptual physics quizzes with their performance in physics exams constituted essentially by problem solving items. [...]
1992 - 10.5565/rev/ensciencias.4651
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 1 (1992) p. 58-62  
15.
8 p, 353.9 KB Estrutura interna de testes de cohecimento em Física : um exemplo em mecânica / da Silveira, F. Lang (Instituto de Física de UFRGS (Porto Alegre, Brasil)) ; Moreira, Marco Antonio (Instituto de Física de UFRGS (Porto Alegre, Brasil)) ; Axt, R. (Instituto de Física de UFRGS (Porto Alegre, Brasil))
Research findings are presented concerning the internal structure analysis of a multiple choice test constructed to detect whether or not the student has the Newtonian conception of the interrelationship between force and motion. [...]
1992 - 10.5565/rev/ensciencias.4667
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 2 (1992) p. 187-194  
16.
12 p, 366.0 KB Validación de un test para verificar si el alumno posee concepciones científicas sobre calor, temperatura y energía interna / Silveira, F. Lang da (Universitat Federal de Rio Grande do Sul) ; Moreira, Marco Antonio (Universitat Federal de Rio Grande do Sul)
This study is a continuation of the task of validating a paper and pencil test to check whether the student has scientific conceptions about heat, temperature and internal energy in which we are working since 1989. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4241
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 1 (1996) p. 75-86  
17.
14 p, 61.3 KB Física contemporánea en la escuela secundaria : una experiencia en el aula involucrando formación de profesores / Ostermann, Fernanda ; Moreira, Marco Antonio
In this paper we describe our experience in teaching two contemporary physics topics --elementary particles and superconductivity-- at high school level. The experience was developed in two years, including topic selection, preparation of instructional materials, teacher training, and classroom implementation.
2000 - 10.5565/rev/ensciencias.4027
Enseñanza de las ciencias, V. 18 N. 3 (2000) , p. 391-404  
18.
8 p, 72.2 KB La V epistemológica aplicada a algunos enfoques en resolución de problemas / Escudero, Consuelo (Universidad Nacional de San Juan (Argentina). Departamento de Física) ; Moreira, Marco Antonio (Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Instituto de Física)
This paper includes a technique to apply a simplified Gowin's Vee as a reference tool to analyse four different trends which are useful for research in Physics problem solving. They are: a) the strategy alternative; b) the problem solving in accordance with scientific methodology; c) the problem solving and its social environment and d) the problem solving in Science and Technology with a practical proposal. [...]
1999 - 10.5565/rev/ensciencias.4105
Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 1 (1999) , p. 61-68  
19.
15 p, 119.7 KB Modelos mentales y aprendizaje de física en electricidad y magnetismo / Greca, Ileana Maria (Universidad Federal do Rio Grande do Sul. Instituto de Física) ; Moreira, Marco Antonio (Universidad Federal do Rio Grande do Sul. Instituto de Física)
A study conducted under the framework of Johnson-Laird's mental model theory is described. The objective of such a study was an attempt to categorize introductory college physics students according to the type of mental representations --propositions, images, and models-- they used when solving problems and conceptual questions in electricity and magnetism. [...]
1998 - 10.5565/rev/ensciencias.4132
Enseñanza de las ciencias, V. 16 N. 2 (1998) , p. 289-303  

Artículos : Encontrados 19 registros   anterior11 - 19  ir al registro:
Vea también: autores con nombres similares
1 Moreira, M. V. L.
1 Moreira, Maria Adelaide Silva Paredes
2 Moreira, Maria C.
1 Moreira, Maria Elisabeth
1 Moreira, Maria Ignez Costa
1 Moreira, Maria Teresa
2 Moreira, Mónica
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.