Artículos

Artículos Encontrados 42 registros  anterior11 - 20siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.01 segundos. 
11.
18 p, 167.1 KB Os encontros que compõem o ofício de pesquisar / Kind, Luciana (Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais) ; Cordeiro, Rosineide (Universidade Federal de Pernambuco)
Este trabalho tem por objetivo discutir as dimensões éticas e políticas da pesquisa, tomada como prática social. Problematiza-se o processo de trabalho em uma pesquisa que envolveu militantes do Movimento Nacional das Cidadãs Posithivas (MNCP) e do Movimento de Mulheres Trabalhadoras Rurais do Sertão Central de Pernambuco (MMTR-Sertão Central PE), desenvolvida em duas universidades brasileiras. [...]
This paper discusses ethical and political dimensions of research, which is taken as social practice. To perform this research, with two teams in different regions of Brazil (Northeast and Southeast), building a truly collaborative work was an imperative task. [...]

2016 - 10.5565/rev/athenea.1835
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 16 Núm. 2 (julio 2016) , p. 307-324 (Carpeta)  
12.
12 p, 1.1 MB Effectiveness and cost-effectiveness of a health coaching intervention to improve the lifestyle of patients with knee osteoarthritis : cluster randomized clinical trial / Carmona-Terés, Victoria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departamento de Psicología Básica, Evolutiva i de l'Educació) ; Lumillo-Gutiérrez, Iris (CAP Can Bou (Castelldefels, Catalunya)) ; Jodar Fernández, Lina (CAP Sant Ildefons (Cornellà de Llobregat, Catalunya)) ; Rodriguez Blanco, Teresa (Institut Català de la Salut. Institut d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Moix Queraltó, Jenny (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Pujol Ribera, Enriqueta (Institut Català de la Salut. Institut d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Mas, Xavier (CAP Amadeu Torner (L'Hospitalet de Llobregat, Catalunya)) ; Batlle-Gualda, Enrique (Hospital Universitario de San Juan de Alicante; Unidad de Reumatología) ; Gobbo-Montoya, Milena ; Berenguera Ossó, Anna (Institut Català de la Salut. Institut d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol)
Background: The prevalence of osteoarthritis and knee osteoarthritis in the Spanish population is estimated at 17% and 10. 2%, respectively. The clinical guidelines concur that the first line treatment for knee osteoarthritis should be non-pharmacological and include weight loss, physical activity and self-management of pain. [...]
2015 - 10.1186/s12891-015-0501-x
BMC Musculoskeletal disorders, Vol. 16, Num. 38 (February 2015) , p. 1-12  
13.
13 p, 137.2 KB El dato en la investigación demográfica : una visión epistemológica / Escobedo, José (Universidad Nacional del Altiplano Puno)
Este artículo aborda la necesidad de revisar el significado y alcance del dato en Demografía, como insumo de argumentación en términos de su construcción y significado en el contexto de los paradigmas de investigación. [...]
This article approaches the need to revise the meaning and reach of datum in Demography, as argumentation supply in terms of its construction and meaning in the context of the paradigms of research. Datum's construction and characteristics are presented, both in etic- quantitative and emic -qualitative researches. [...]

2007
Papeles de población, Vol. 13 Núm. 54 (2007) , p. 9-21  
14.
27 p, 281.3 KB Contradictory views of nursing care among students at the end of their nursing education / Arreciado Marañón, Antonia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria) ; Isla Pera, Ma. Pilar (María Pilar) (Universitat de Barcelona)
Aim: To understand how nursing students at the end of their nursing education view nursing care. Background: Although care is understood as the essence of nursing, it is often difficult for nurses to provide care, which demonstrates a contradiction between theory and practice. [...]
2016 - 10.1111/jan.13114
Journal of advanced nursing, Vol. 73 Num. 2 (February 2017) , p. 410-420
3 documentos
15.
19 p, 198.1 KB Theory and practice in the construction of professional identity in nursing students : a qualitative study. / Arreciado Marañón, Antonia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria) ; Isla Pera, Ma. Pilar (María Pilar) (Universitat de Barcelona)
Background: The problem of nurses' professional identity continues to be seen in the disjunction between theoretical training and clinical placements. Moreover, it is not known how nursing students perceive these contradictions or how this discrepancy influences the construction of professional identity. [...]
2015 - 10.1016/j.nedt.2015.03.014
Nurse Education Today, Vol. 35, no. 7 (July 2015) , p. 859-863  
16.
16 p, 278.3 KB Categorías identitarias espaciales para la comprensión de las controversias públicas : análisis de su empleo en Cataluña a propósito de los debates sobre el agua en España / Aceros Gualdrón, Juan Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Cañada, José Antonio (Helsingin Yliopisto) ; Rodríguez, Montserrat ; Domènech i Argemí, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social)
Para acercarnos a cómo los ciudadanos catalanes dan cuenta de las controversias hídricas en España, se analizaron seis grupos de discusión realizados en Cataluña durante 2006. Se utilizó el concepto "identidad social espacial" para las interpretaciones, adaptándolo para resaltar su carácter interaccional. [...]
In order to know how Catalonian citizens account water controversies in Spain, we analyzed six focus groups carried out in Catalonia in 2006. A concept of 'urban social identity' is used for our interpretations, having been adapted to highlight its interactional character. [...]

2013 - 10.11144/Javeriana.UPSY12-2.ciec
Universitas psychologica, Vol. 12, Num. 2 (2013) , p. 375-389  
17.
9 p, 294.5 KB Reseña de Espacios públicos, género y diversidad / Domínguez Ruiz, Ignacio Elpidio (Universidad Autónoma de Madrid)
Obra ressenyada: Maria Dolors GARCÍA RAMÓN; Anna ORTIZ GUITART y Maria PRATS FERRET, Espacios públicos, género y diversidad. Barcelona: Icaria, 2014.
El siguiente artículo es una reseña de "Espacios públicos, género y diversidad", editado por Maria Dolors Garcia Ramon, Anna Ortiz Guitart y Maria Prats Ferret (2014, Icaria). Su libro reúne una serie de análisis geográficos del genero y la interseccionalidad basados en trabajo de campo en varias ciudades catalanas.
The following article reviews the book "Espaciospúblicos, género y diversidad", edited by Maria Dolors Garcia Ramon, Anna Ortiz Guitart and Maria Prats Ferret (2014, Icaria). Their book compiles a series of geographical analyses of gender and intersectionality based on fieldwork in several Catalonian cities.

2016 - 10.5565/rev/periferia.506
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 21 Núm. 1 (juny 2016) , p. 134-142 (Reseñas)  
18.
9 p, 117.4 KB Introducción : cultivando los aspectos culturales al hacer investigación / Cisneros Puebla, César A. (Universidad Autónoma Metropolitana (Mèxic). Unidad Iztapalapa) ; Faux, Robert B. (Duquesne University. Psychology Department) ; Moran-Ellis, Jo (University of Surrey. Department of Sociology) ; García Álvarez, Ercilia (Universitat Rovira i Virgili) ; López Sintas, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa)
El objetivo de esta introducción es enmarcar dentro de la complejidad cultural de nuestro mundo contemporáneo, las 14 contribuciones incluidas en este volumen especial. No debe descuidarse la particularidad de hacer investigación cualitativa en específicos contextos locales, nacionales o de lenguaje. [...]
Framing the 14 contributions included in this special issue on "Advances in Qualitative Research in Ibero America" within the cultural complexity of our current world is the objective of this introduction. [...]

2009
Forum: Qualitative Social Research, Vol. 10, núm. 2 (2009) , p. 1-9  
19.
25 p, 200.1 KB La construcción de narrativas como método de investigación psico-social. Prácticas de escritura compartida / Biglia, Barbara (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació) ; Bonet i Martí, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social)
El giro discursivo en el campo de las ciencias sociales ha abierto el camino a la aparición de nuevos paradigmas críticos alejados de los criterios clásicos de validación positivista. Así, nuevos diseños de investigación no lineales y formas de escritura dialógica, antaño denostadas como acientíficas, empiezan a ocupar un lugar prominente en revistas y publicaciones académicas. [...]
The discursive turn in the social sciences has opened the way for the appearance of new critical paradigms that have moved further away from the classic criterion of positivist validation. Therefore, nonlinear research designs and forms of dialogical writing, formerly defined as unscientific, have begun to occupy a prominent place in academic publications. [...]

2009
Forum : Qualitative Social Research, Vol. 10, núm. 1 (2009) , p. 1-25  
20.
15 p, 284.1 KB Not a Stitch out of Place : Assessing Students' Attitudes Towards Multimodal Composition / Bohannon, Jeanne Law (Kennesaw State University)
This article traces a brief history of multimodal composition practices in the field of writing studies. It frames writing instruction through the theoretical lens of democratic pedagogy and presents the works of key composition scholars. [...]
En aquest article es descriu, breument, la història de les pràctiques de composició multimodal en el camp dels estudis de l'escriptura. Emmarca la instrucció d'escriptura a través de la perspectiva teòrica de la pedagogia democràtica i presenta les obres claus sobre la didàctica de l'escriptura. [...]
En este artículo se describe, brevemente, la historia de las prácticas de composición multimodal en el campo de los estudios de la escritura. Enmarca la instrucción de escritura a través de la perspectiva teórica de la pedagogía democrática y presenta las obras claves sobre la didáctica de la escritura. [...]
Cet article décrit brièvement l'histoire des pratiques dans le domaine des études de composition multimodal écrit. Cadre enseignement de l'écriture à travers la théorique de la pédagogie démocratique et présente œuvres clés sur l'enseignement de l'écriture. [...]

2015 - 10.5565/rev/jtl3.631
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 8 Núm. 2 (may-june 2015) , p. 33-47 (Articles)  

Artículos : Encontrados 42 registros   anterior11 - 20siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.