Artículos

Artículos Encontrados 43 registros  anterior11 - 20siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.00 segundos. 
11.
7 p, 503.6 KB Construint la visió sistèmica del cos humà a partir de la lectura crítica d'una controvèrsia socio-científica / Domènech Calvet, Ana Mª (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències
En aquest article es mostra el desenvolupament d'una activitat, realitzada a 3r d'ESO i 1r de batxillerat per treballar la visió sistèmica del cos humà a través de la lectura crítica de la entrevista d'un farmacèutic publicada a un diari. [...]
2013 - 10.5565/rev/ciencies.100
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 24 (Març 2013) , p. 26-32  
12.
26 p, 1.1 MB Evaluación de la enseñanza problematizada sobre la luz y la visión en la educación secundaria obligatoria / Osuna García, Luis (Universitat d'Alacant) ; Martínez Torregrosa, Joaquín (Universitat d'Alacant) ; Menargues Marcilla, Asunción (Universitat d'Alacant)
Después de la planificación de la enseñanza problematizada sobre la luz y la visión para la ESO (12-16 años) y haber obtenido pruebas empíricas de su relevancia didáctica potencial (Osuna et al. [...]
Following the planning of problem-based teaching about light and vision for ESO (12-16 years) and obtaining empirical evidence of its potential educational relevance (Osuna el al. , 2007), this new work presents the results of the implementation of a teaching sequence designed according to that planning. [...]

2012 - 10.5565/rev/ec/v30n3.515
Enseñanza de las ciencias, Vol. 30, Núm. 3 (novembre 2012) , p. 295-317  
13.
24 p, 369.4 KB La enseñanza y el aprendizaje de la ciencias. un estudio sobre «qué, cuándo y cuánto» aprenden los alumnos acerca de la visión / Bravo, Bettina (Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ingeniería) ; Pesa, Marta (Universidad Nacional de Tucumán. Departamento de Física) ; Pozo, Juan Ignacio (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Psicología Básica)
Se estudia el aprendizaje experimentado por un grupo de alumnos de educación secundaria cuando se implementa en el aula una propuesta especialmente diseñada para propiciar un cambio ontológico, epistemológico y conceptual de su modo de conocer. [...]
What is studied is the experimented learning of a group of students of secondary school education when the specially designed teaching proposal to foster an ontological, epistemic and conceptual change in the way of knowledge is implemented in the classroom. [...]

2012 - 10.5565/rev/ec/v30n3.424
Enseñanza de las ciencias, Vol. 30, Núm. 3 (novembre 2012) , p. 109-132  
14.
14 p, 979.4 KB Implementing Cepstral Filtering Technique using Gabor Filters / Sharma, Sheena (Dayalbagh Educational Institute) ; Agarwal, Harshit (Dayalbagh Educational Institute) ; Markan, C. M. (Dayalbagh Educational Institute)
Cepstral filtering technique is applied on an interlaced image, the pattern similar to that which is found in layer IV of Primate Visual Cortex. Unless the signals from left and right eyes are placed simultaneously, the disparity cannot be detected. [...]
2012 - 10.5565/rev/elcvia.432
ELCVIA : Electronic Letters on Computer Vision and Image Analysis, Vol. 11, Núm. 1 (2012) , p. 14-27  
15.
16 p, 968.3 KB Relaciones entre creencias sobre enseñanza, aprendizaje y conocimiento de ciencias / Benarroch Benarroch, Alicia (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Marín, Nicolás (Universidad de Almería. Departamento de Didáctica de las Matemáticas y de las Ciencias Experimentales)
En este trabajo, se describe una experiencia docente realizada con futuros profesores de secundaria, en la que se ha intentado controlar la diversidad de variables influyentes en la formación de docentes para centrarnos sólo en tres, dos como variables independientes y una como dependiente. [...]
This work describes an educational experiment carried out with future secondary teachers in an attempt to control the diversity of influential variables in teachers' training by focusing only on three, two as independent variables and one as dependent. [...]

2011 - 10.5565/rev/ec/v29n2.84
Enseñanza de las ciencias, Vol. 29, Núm. 2 (2011) , p. 289-304  
16.
17 p, 328.5 KB Formalization of the General Video Temporal Synchronization Problem / Whitehead, Anthony (Carleton Univeristy (Ottawa, Canadà)) ; Laganiere, Robert (University of Ottawa (Canadà)) ; Bose, Prosenjit (Carleton Univeristy (Ottawa, Canadà))
In this work, we present a theoretical formalization of the temporal synchronization problem and a method to temporally synchronize multiple stationary video cameras with overlapping views of the same scene. [...]
2010 - 10.5565/rev/elcvia.330
ELCVIA : Electronic Letters on Computer Vision and Image Analysis, Vol. 9, Núm. 1 ( 2010) , p. 1-17  
17.
23 p, 3.8 MB La decima fatica d'Ercole. Ein Componimento von Johann Joseph Fux und die Vision des Hauses Habsburg im Jahre 1710 / Hochradner, Thomas
Das Zurückdrängen der osmanischen Macht auf dem Balkan hatte die habsburgische Dynastie gestärkt und das kulturelle Umfeld des Wiener kaiserlichen Hofes beflügelt. Man beanspruchte die Führungsrolle auf der politischen Bühne Europas und begann unter diesen Vorzeichen den Spanischen Erbfolgekrieg, der zu einer kurzzeitigen Residenz des Erzherzogs Karl in Barcelona führte. [...]
La retirada paulatina de poder dels otomans als Balcans havia reforçat la dinastia habsburguesa i alhora havia inspirat la vida cultural de la cort imperial vienesa, fins a la pretensió de gestionar el teatre polític d'Europa. [...]
La retirada paulatina del poder de los turcos en los Balcanes había reforzado la dinastía de los Haubsburgo y, a la vez, había inspirado la vida cultural de la corte imperial vienesa, incluso a la pretensión de arbitrar el teatro político de Europa. [...]
Le retrait progressif des Balkans de la part des Turcs avait renforcé la dynastie des Habsbourg en même temps qu'il inspirait la vie culturelle de la cour impériale viennoise voire même la prétention d'arbitrer le théâtre politique européen. [...]
The gradual withdrawal of Turkish power in the Balkans reinforced the Hapsburg Dynasty and also inspired the cultural life of the imperial Viennese court, including the pretension of arbitrating European political theatre. [...]

2009
Recerca musicològica, Núm. 19 (2009) , p. 135-157  
18.
14 p, 470.3 KB Los modelos de la ciencia para explicar la visión y el color : las complejidades asociadas a su aprendizaje / Bravo, Bettina (Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ingeniería) ; Pesa, Marta (Universidad Nacional de Tucumán. Departamento de Física) ; Pozo, Juan Ignacio (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Psicología Básica)
Estudiamos las concepciones sobre la visión y la percepción del color de estudiantes que analizan la Educación Secundaria Obligatoria y no Obligatoria (14-15 y 17-18 años de edad) y de futuros profesores de Ciencias Naturales. [...]
The conceptions about sight and the perception of colour were studied in compulsory and non cumpulsory secondary school education with students in their last year of studies (14-15 and 17-18 years old). [...]

2010 - 10.5565/rev/ensciencias.3625
Enseñanza de las ciencias, Vol. 28, Núm. 1 (2010) , p. 113-126  
19.
11 p, 767.4 KB Finding Kinematic Structure in Time Series Volume Data / Mukasa, Tomoyuki (Kyoto University. Graduate School of Informatics) ; Nobuhara, Shohei (Kyoto University. Graduate School of Informatics) ; Maki, Atsuto (Kyoto University. Graduate School of Informatics) ; Matsuyama, Takashi (Kyoto University. Graduate School of Informatics)
This paper presents a new scheme for acquiring 3D kinematic structure and motion from time series volume data. Our basic strategy is to first represent the shape structure of the target in each frame by Reeb graph which we compute by using geodesic distance of target's surface, and then estimate the kinematic structure of the target which is consistent with these shape structures. [...]
2009 - 10.5565/rev/elcvia.164
ELCVIA : Electronic Letters on Computer Vision and Image Analysis, V. 7 n. 4 (2009) p. 62-72  
20.
14 p, 889.7 KB Class Specific Object Recognition using Kernel Gibbs Distributions / Caputo, Barbara (Idiap Research Institute (Martigny, Suïssa))
Feature selection is crucial for effective object recognition. The subject has been vastly investigated in the literature, with approaches spanning from heuristic choices to statistical methods, to integration of multiple cues. [...]
2008 - 10.5565/rev/elcvia.221
ELCVIA : Electronic Letters on Computer Vision and Image Analysis, V. 7 n. 2 (2008) p. 96-109  

Artículos : Encontrados 43 registros   anterior11 - 20siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.