Artículos

Artículos Encontrados 267 registros  inicioanterior128 - 137siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.00 segundos. 
128.
48 p, 431.5 KB Measuring poverty in multidimensional contexts / Permanyer, Iñaki (Centre d'Estudis Demogràfics)
When measuring multidimensional poverty it is reasonable to expect that the trade-offs between variable pairs can differ depending on whether the concerned pairs are complements or substitutes. Yet, currently existing approaches based on deprivation count distributions unrealistically assume that all pairs of variables are related in the same way-an unfortunate circumstance that undermines the possibilities of identifying the poor, aggregating their poverty levels and modeling non-trivial interactions between variables in highly flexible ways. [...]
2019 - 10.1007/s00355-019-01207-4
Social choice and welfare, Vol. 53 Núm. 4 (2019) , p. 677-708  
129.
31 p, 706.4 KB The Role of sexual orientation and gender in the appreciation of lesbian narratives / Soto Sanfiel, María Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Palencia Villa, Rosa María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Ibiti, Adriana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
We explore the effect of manifest sexual orientation and gender on the appreciation of lesbian narratives using a mixed-methods approach. Appreciation is a psychological response to narratives that prompts a profound perception of meaning or a motivation to create reflections or thoughts among audiences. [...]
2014
InMedia, Núm. 5 (2014)  
130.
18 p, 609.9 KB Una investigación sobre la evolución del conocimiento didáctico del profesorado sobre la evaluación en Ciencias / López-Lozano, Lidia (Universidad de Sevilla) ; Solís Ramírez, Emilio (Universidad de Sevilla)
Presentamos un trabajo para investigar los procesos de cambio en el conocimiento didáctico del profesorado en formación sobre la evaluación en Ciencias. Se aplica una metodología mixta bajo un diseño concurrente con técnicas cualitativas y cuantitativas utilizando un proceso de triangulación. [...]
We present a study to delve in the processes of change in pre-service teachers' didactic knowledge on assessment in science. A mixed methodology is applied under a concurrent design with qualitative and quantitative techniques using a triangulation process. [...]

2020 - 10.5565/rev/ensciencias.2755
Enseñanza de las ciencias, Vol. 38 Núm. 1 (2020) , p. 87-104 (Investigaciones Didácticas)  
131.
24 p, 316.5 KB Una aproximación a los métodos mixtos a partir de las trayectorias migratorias de profesionales rumanos en Barcelona / Petroff, Alisa (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente artículo tiene dos objetivos principales: 1) destacar las contribuciones de los diseños mixtos de carácter secuencial en el estudio de las migraciones y 2) explicar las trayectorias de un perfil de inmigrantes poco común en el contexto español. [...]
Two are the main aims of the paper: to highlight the contributions of sequential mixed method designs in the study of migrations, more specifically in the study of migratory trajectories of skilled Romanian professionals in Barcelona and explain the trajectories of a profile of immigrants that in the Spanish context must be understood from a double exceptionality. [...]

2017 - 10.5944/empiria.36.2017.17857
Empiria : revista de metodología de ciencias sociales, Núm. 36 (enero-abril 2017) , p. 15-38  
132.
18 p, 369.2 KB Interest in STEM disciplines and teaching methodologies : perception of secondary school students and preservice teachers / Hernández Serrano, María José (Universidad de Salamanca) ; Muñoz Rodríguez, José Manuel (Universidad de Salamanca)
The paper addresses the lack of interest that Secondary Education students display towards the academic disciplines of Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM). From the pedagogical standpoint, the origin of this problem may lie largely in the way these subjects have predominantly been taught, i. [...]
L'article aborda la manca d'interès que els estudiants d'educació secundària mostren perles disciplines acadèmiques de ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques (STEM). Des del punt de vista pedagògic, l'origen d'aquest problema pot situar-se en gran manera en la forma com tradicionalment s'ha tendit a ensenyar aquestes matèries. [...]
El artículo aborda la falta de interés que los estudiantes de educación secundaria muestran hacia las disciplinas académicas de ciencia, tecnología, ingeniería y matemáticas (STEM). Desde el punto de vista pedagógico, el origen de este problema puede estar en gran medida en la forma tradicional en que predominantemente se han enseñado estas materias, es decir, utilizando estrategias expositivas. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1065
Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 369-386 (Monográfico)  
133.
19 p, 2.4 MB DFT Protocol for EPR prediction of paramagnetic Cu(II) complexes and application to protein binding sites / Sciortino, Giuseppe (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Lubinu, Giuseppe (Dipartimento di Chimica e Farmacia, Università di Sassar) ; Maréchal, Jean-Didier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Garribba, Eugenio (Dipartimento di Chimica e Farmacia, Università di Sassar)
With the aim to provide a general protocol to interpret electron paramagnetic resonance (EPR) spectra of paramagnetic copper(II) coordination compounds, density functional theory (DFT) calculations of spin Hamiltonian parameters g and A for fourteen Cu(II) complexes with different charges, donor sets, and geometry were carried out using ORCA software. [...]
2018 - 10.3390/magnetochemistry4040055
Magnetochemistry, Vol. 4 (2018) , p. 1-19  
134.
20 p, 3.7 MB Application of supervised machine-learning methods for attesting provenance in catalan traditional pottery industry / Anglisano, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Casas Duocastella, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Anglisano, Marc (Independent researcher, Professional Data Scientist) ; Queralt, Ignasi (Institut de Diagnòstic Ambiental i Estudis de l'Aigua . Department of Geosciences)
The traditional pottery industry was an important activity in Catalonia (NE Spain) up to the 20th century. However, nowadays only few workshops persist in small villages were the activity is promoted as a touristic attraction. [...]
2020 - 10.3390/min10010008
Minerals, Vol. 10 (2020)  
135.
9 p, 962.7 KB Optimised room temperature, water-based synthesis of CPO-27-M metal-organic frameworks with high space-time yields / Garzon-Tovar, Luis (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Carné-Sánchez, Arnau (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Carbonell Fernández, Carlos (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Imaz, Inhar (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Maspoch Comamala, Daniel (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia)
The exceptional porosity of Metal-Organic Frameworks (MOFs) could be harnessed for countless practical applications. However, one of the challenges currently precluding the industrial exploitation of these materials is a lack of green methods for their synthesis. [...]
2015 - 10.1039/c5ta04923g
Journal of materials chemistry, Vol. 3, Issue 41 (November 2015) , p. 20819-20826  
136.
19 p, 1.8 MB Improved Statistically Based Retrievals via Spatial-Spectral Data Compression for IASI Data / García-Sobrino, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Laparra, Valero (Universitat de Valencia. Laboratori de Processament d'imatges) ; Serra Sagristà, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Calbet, Xavier (AEMET) ; Camps Valls, Gustau (Universitat de Valencia. Laboratori de Processament d'imatges)
In this paper, we analyze the effect of spatial and spectral compression on the performance of statistically based retrieval. Although the quality of the information is not com- pletely preserved during the coding process, experiments reveal that a certain amount of compression may yield a positive impact on the accuracy of retrievals. [...]
2019 - 10.1109/TGRS.2019.2901396
IEEE transactions on geoscience and remote sensing, Vol. 57, Issue 8 (August 2019) , p. 5651 - 5668  
137.
18 p, 296.0 KB Tendencias de las investigaciones sobre la ciencia presente en la sociedad : una revisión sistemática / Ezquerra Martínez, Ángel (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Ciencias Experimentales, Sociales y Matemáticas) ; Mafokozi Ndabishibije, José (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Investigación y Psicología en Educación) ; Gómez Campillejo, María Asunción (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Investigación y Psicología en Educación) ; Benéitez Villamor, Amparo Elisa (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Ciencias Experimentales, Sociales y Matemáticas) ; Morcillo Ortega, Juan Gabriel (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Ciencias Experimentales, Sociales y Matemáticas)
En este trabajo se analizan qué tendencias de investigación se han planteado en los últimos diez años sobre la formación en ciencia y sobre la ciencia que tiene la ciudadanía. De entre los 734 trabajos publicados en las dos revistas de didáctica de las ciencias más relevantes de nuestro país fueron seleccionados 96 artículos. [...]
In this paper, we analyze which trends of research have been used in the last ten years concerning science literacy among citizens. We analyzed 96 articles out of the 734 works published in the two most relevant science teaching journals in Spain. [...]

2019 - 10.5565/rev/ensciencias.2727
Enseñanza de las ciencias, Vol. 37 Núm. 3 (2019) , p. 31-47 (Investigaciones Didácticas)  

Artículos : Encontrados 267 registros   inicioanterior128 - 137siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.