Artículos

Artículos Encontrados 28 registros  inicioanterior19 - 28  ir al registro: La búsqueda tardó 0.01 segundos. 
19.
9 p, 599.0 KB Investiguem i ens comuniquem científicament : una proposta de centre com a dinamització de la Competència Científica / Álvarez, Joan Antoni (INS de Vilanova del Vallès) ; Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals) ; Garrote, Anna (INS de la Roca del Vallès) ; Gasco, Jesús (INS de Granollers) ; Oliveros, Carlos (INS de Vilanova del Vallès) ; Rodríguez, Lluís (INS de Vilanova del Vallès)
El desenvolupament de la competència científica implica la participació en primera persona en activitats d'investigació i comunicació científica. Es presenta una experiència de centre duta a terme els cursos acadèmics 2013-2014 i 2014-2015 en la que, en el marc de la Setmana de la Ciència, han participat els alumnes de tots els cursos i el professorat de ciències de l'Institut de Secundària INS Vilanova. [...]
The development of the scientific competence implies participating in first person in scientific communications and investigation activities. Here, we present an experience developed dur-ing 2013-2014 and 2014-2015 academic courses in the The Science Week in which science teachers and students from all courses from the high school INS Vilanova have participated. [...]

2016
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 31 (Juny 2016) , p. 12-20 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
20.
7 p, 510.3 KB Experiències d'aula amb el treball amb controvèrsies sòcio-científiques : educació per al desenvolupament i la salut, pseudociències i eines per a l'avaluació d'activitats / Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals) ; Marchán Carvajal, Iván (Institut Europa (L'Hospitalet de Llobregat)) ; Vergara, Quique (Escola Maristes Champagnat (Badalona, Catalunya))
Les controvèrsies sòcio-científiques (o CSC) i la Recerca i Innovació Responsables són contexts candidats per a ubicar l'ensenyament de les ciències en conflictes rellevants. Es presenten diverses activitats d'aula al voltant de les pseudociències, l'educació pel desenvolupament i l'educació per a la salut, i es proposen eines i bastides didàctiques per acompanyar el treball a l'aula amb CSC.
Socio-Scientific Issues (SSI) and Responsible Research and Innovation are candidate contexts for Science Education in relevant conflicts. We present several classroom activities on pseudo-sciences and education for Development and Health and we propose tools and didactic scaffolds to guide students' work in the classroom when using CSC.

2015
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 30 (Desembre 2015) , p. 32-38 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
21.
3 p, 175.3 KB Les Jornades de controvèrsia sòcio-científica i recerca i innovació responsables : ciències per a qüestionar i canviar el món. Pensar, comprendre, decidir / Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup LIEC (Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències)) ; Lope, Sílvia (Catalunya. Generalitat. Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa (CESIRE))
Les controvèrsies sòcio-científiques i la recerca i innovació responsables constitueixen enfocs educatius clau per a la formació d'una ciutadania crítica i contexts rellevants per a l'ensenyament de les Ciències. [...]
Socio-Scientific Issues (SSI) and Responsible Research and Innovation (RRI) are key educational approaches for educating Critical Citizenship, and constitute relevant context for Science Education. To promote the use of such approaches in school Science Education, we have organized and developed a Seminar on the topics, with the participation of several Science Education stakeholders. [...]

2015
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 30 (Desembre 2015) , p. 29-31 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
22.
9 p, 442.9 KB Protocol TestingScienceSkills : una eina senzilla per dissenyar preguntes d'examen per a l'avaluació de les habilitats científiques de l'alumnat / Goytia, Elisa (Grup de treball EduWikiLab) ; Besson, Isabel (Grup de treball EduWikiLab) ; Domènech Casal, Jordi (Grup de treball EduWikiLab)
El desenvolupament d'habilitats científiques necessita d'estratègies d'avaluació específiques i que siguin aplicables per al professorat. Es proposa una categorització de les habilitats científiques i un protocol de suport al professorat per al desenvolupament de preguntes d'examen que les avaluïn de manera específica. [...]
The development of scientific skills needs specific assessment strategies, suitable to be applied by teachers. We propose a classification of scientific skills and a protocol to support teachers to develop test questions assessing in specific manner scientific skills of students. [...]

2015
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 30 (Desembre 2015) , p. 20-28 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
23.
10 p, 457.0 KB Pràctiques mudes, congressos científics, seminaris de recerca i altres dinàmiques científiques d'oralitat al laboratori i a l'aula / Besson, Isabel (INS Bellula (Canovelles, Catalunya)) ; Goytia, Elisa (Col.legi Sagrat Cor (Vic, Catalunya)) ; Miró, Martí (INS Marta Mata (Montornès del Vallès, Catalunya)) ; Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup LIEC (Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències))
L'ensenyament de les ciències demana una atenció explícita als seus gèneres comunicatius i elements lingüístics. En aquest article descrivim diverses iniciatives per a explorar els gèneres comunicatius orals propis de les ciències, aplicades en diversos contextos i centres educatius. [...]
Communication and linguistic aspects are key elements in Science Education. In this article we describe science education activities from several contexts and schools, exploring the oral communication genres of science. [...]

2015
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 29 (Abril 2015) , p. 15-24 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
24.
7 p, 321.0 KB GeaTours : una experiència geolòtica d'aprenentatge cooperatiu que promou la indagació i l'autoregulació dels aprenentatges / Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup LIEC (Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències)) ; INS Vilanova (Vilanova del Vallès)
L'article presenta una experiència d'aprenentatge de la geologia mitjançant el treball en grups d'experts. Els alumnes han d'indagar i promoure el seu propi aprenentatge per a assolir un repte que se'ls proposa, i consensuar els criteris per els que avaluaran els seus propis resultats mitjançant rúbriques. [...]
This article presents a learning experience on geology based on the "expert groups" methodology. Students have to inquiry and promote their own learning process to reach a goal, and are asked to construct collaboratively a rubric and agree on the evaluation criteria. [...]

2014
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 27 (Març 2014) , p. 2-8  
25.
14 p, 251.2 KB Secuencias de apertura experimental y escritura de artículos en el laboratorio : un itinerario de mejora de los trabajos prácticos en el laboratorio / Domènech Casal, Jordi (INS Marta Mata) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Se presenta una secuencia didáctica formada por tres trabajos prácticos de laboratorio en formato de indagación. En cada uno de los trabajos prácticos, se ha incrementado el grado de apertura y participación del alumnado respecto al anterior, y se ha llevado a cabo una actividad de escritura de artículos científicos a partir de las investigaciones realizadas. [...]
The article describes a didactic sequence composed by three laboratory inquiry activities. Each activity increases gradually the participation of the students in experiment design and data collection, and includes an exercise of redaction of a scientific article from the inquiry work. [...]

2013 - 10.5565/rev/ec/v31n3.851
Enseñanza de las ciencias, Vol. 31, Núm. 3 (2013) , p. 249-262  
26.
6 p, 219.5 KB Hacking the code : una aproximació indagadora a l'ensenyament del codi genètic, o seguint les passes de Nirenberg i Khorana / Domènech Casal, Jordi (INS Marta Mata (Montornès del Vallès)) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup LIEC (Llenguatge i Ensenyament de les Ciències)
Es descriu el disseny i aplicació d'una activitat didàctica sobre el codi genètic, al llarg de tres eixos didàctics: l'aprenentatge per indagació, la naturalesa del coneixement científic i la reflexió sobre els aprenentatges. [...]
The article presents a didactic activity about the Genetic Code, based on three methodo-logic principles: Inquiry-based science education, creation and nature of the scientific knowledge , and reflection on the learning process. [...]

2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 25 (Juny 2013) , p. 20-25  
27.
6 p, 317.4 KB Les MysteryBoxes : una activitat senzilla d'indagació a l'aula com a metàfora de la ciència / Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'alumnat sovint té una visió distorsionada de la ciència que n'exclou el seu caràcter cons-truccionista i creatiu en pro d'una visió mecanicista i cartesiana. Es presenta una activitat pràctica d'organització senzilla que permet situar l'alumnat en contexts i situacions que emulen la recerca científica real. [...]
2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 24 (Març 2013) , p. 20-25  
28.
6 p, 224.6 KB EduWikiLab : la creació d'un espai col·laboratiu sobre treballs pràctics al laboratori i al taller / Besson, Isabel (Grup de treball EduWikiLab) ; Domènech Casal, Jordi (Grup de treball EduWikiLab) ; Goytia, Elisa (Grup de treball EduWikiLab) ; Sánchez, Núria (Grup de treball EduWikiLab)
La realització de treballs pràctics (al laboratori i el taller) té un gran potencial educatiu per a les matèries de ciències experimentals i aplicades. La dificultat de trobar materials i pràctiques fa necessari un espai col·laboratiu on els professionals puguin discutir i elaborar conjuntament principis pràctics i materials didàctics provats i optimitzats. [...]
2012
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 23 (desembre 2012) , p. 15-20  

Artículos : Encontrados 28 registros   inicioanterior19 - 28  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.