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21.
26 p, 231.8 KB The hidden radio audience in Spain : study on children's relationship with the radio / Balsebre, Armand (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat II) ; Perona Páez, Juan José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Fajula, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat II) ; Barbeito Veloso, Ma. Luz (María Luz) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat II)
The arbitration imposed in the audience measurement systems used in Spain excludes a major swath of the population as soon as it segments the potential radio audience starting at the age of 14. Thus, the child-listener is ignored by both programming and advertising strategies. [...]
2011 - 10.1080/19376529.2011.615778
Journal of radio & audio media, Vol. 18, Num. 2 (2011) , p. 212-230  
22.
10 p, 2.3 MB El impacto de la migración internacional en el estudio de la audiencia de televisión / Huertas Bailén, Amparo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
2005
Logos: comunicaçao e universidade, Vol. 12, Núm. 2 (2005) , p. 51-60  
23.
7 p, 85.6 KB Sobre la construcción ontológica del concepto de audiencia / Huertas Bailén, Amparo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Este artículo explica las definiciones del concepto de audiencia aplicadas a lo largo de la historia en el ámbito de la investigación en comunicación. El objetivo es ir más allá de las nociones de masa, sociedad e individuo. [...]
This article discusses the definitions of the concept of audience used throughout history in the area of communication research. Its aim is to go beyond the notions of mass, society and individual. The author proposes to use the concept of "social field", created by Pierre Bourdieu, in the study of audience and also advocates the importance of critical research.

2006
Revista Fronteiras, Vol. 8, Num. 3 (2006) , p. 196-202  
24.
21 p, 536.2 KB Análisis de la ficción iberoamericana de mayor audiencia en el mercado español / Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ortega Lorenzo, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Medina Bravo, Pilar
Este artículo analiza las características de las series de ficción de producción iberoamericana con más audiencia en España durante el año 2010 con el objetivo de determinar las preferencias de la audiencia de cara a los programadores y establecer pautas de producción con una perspectiva más diversa y educativa. [...]
Artikulu honek aztergai ditu Espainian 2010 urtean zehar audientzia handiena izan zuten produkzio iberoamerikarreko fikziozko telesailak. Helburua audientziaren zaletasunak zehaztea da, honela programatzaileek datu horiek erabili eta produkziojarraibideak ikuspuntu ezberdin eta hezitzaileagoan ezartzeko. [...]
This article analyses the characteristics of the Ibero-American most watched TV series in Spain in 2010 with the aim of define the viewer's preferences and to establish guidelines for the producers that take into account a more diverse and educational perspective. [...]

2013
Zer : revista de estudios de comunicación = komunikazio ikasketen aldizkaria, Vol. 18, Núm. 34 (Mayo 2013) , p. 229-249  
25.
22 p, 381.5 KB Lyrics against images : music and audio description / Igareda Gonzalez, Paula (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Accessibilitat i Intel·ligència Ambiental de Catalunya)
Music has been an integral part of films from as far back as the silent movie era, where a piano accompaniment was used to build the narrative and an orchestra was used to drown out the sound of the projector. [...]
La música ha sido una parte integral del cine desde la época del cine mudo, en el que se utilizaba un piano para construir la narración y se recurría a una orquesta para cubrir el sonido del proyector. [...]

2012 - 10.6035/MonTI.2012.4.10
MonTI, Núm. 4 (2012) , p. 233-254  
26.
35 p, 218.4 KB Communication policies and the protection of pluralism in the European Union and the United States / Bas Portero, Juan José (Universidad CEU Cardenal Herrera) ; Llorens Maluquer, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Segovia Alonso, Ana Isabel (Universidad Complutense de Madrid) ; Almiron, Núria (Universitat Pompeu Fabra) ; Puertas Grau, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Suárez, Roberto (Hans Bredow Institute for Media Research (Hamburg, Alemanya))
This article describes and analyses the regulatory frameworks and the current pluralism protection policies in the United States and several countries of the European Union (Germany, France, the United Kingdom, the Netherlands, Italy and Spain). [...]
Este texto describe y analiza el marco reglamentario y la política actual de protección del pluralismo en Estados Unidos y en diversos países de la Unión Europea (Alemania, Francia, Reino Unido, Holanda, Italia y España). [...]

2011
Comunicación y sociedad, Vol. 24, Núm. 2 (2011) , p. 8-40  
27.
19 p, 160.2 KB La contribución del humor, de la comedia de situación a la identidad cultural catalana / Martínez García, Luisa del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
En este artículo exponemos los resultados de un estudio sobre la recepción del humor de una comedia de situación de producción catalana. Con este trabajo, intentamos entender cuáles son las representaciones sociales y culturales que la audiencia reconoce en el humor como propias y cercanas a su contexto y cuáles rechaza. [...]
In this article, we intend to set out the results of a study on how humour is received in a locally produced situation comedy. Through this work, we have been trying to understand what social and cultural representations would be recognised by the audience in the show as accurate reflections of themselves and their cultural and social context, as well as which they would reject. [...]

2009
Comunicación y sociedad, Vol. 22, N. 1 (2009) , p. 223-241  
28.
27 p, 305.1 KB La audiencia juvenil y el acceso a la radio musical de antena convencional a través de internet / Gutiérrez García, M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Ribes Guàrdia, Francesc Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Monclús Blanco, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Los jóvenes se han adaptado de forma muy rápida al entorno digital aprovechando todas las posibilidades que este les ofrece, mientras que la radio ha reaccionado con lentitud y sin saber con exactitud cuál es su rol en este nuevo ecosistema. [...]
Youngsters have very fast adapted to the new digital environment making the most of all possibilities it is offering, whereas radio has slowly reacted with not exactly knowing what its role is in this new ecosystem. [...]

2011
Comunicación y sociedad, Vol. 24, N. 2 (2011) , p. 305-331  
29.
6 p, 63.9 KB La representación positiva de la imagen de las mujeres en los medios / García Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Martínez García, Luisa del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Este trabajo tiene como objetivo describir las valoraciones positivas realizadas por la ciudadanía a través del servicio del Instituto Catalán de las Mujeres (ICD) sobre los discursos mediáticos que contienen representaciones de género. [...]
This article aims to outline the positive assessments made by the public, through the service of the Catalan Women's Institute (ICD) on speeches containing media representations of gender. It is a way to illustrate how the products of cultural industries are part of the audience's social imaginary and how it is able to identify and assess constructive representations of gender. [...]

2009
Comunicar : revista de medios de comunicación y educación, Vol. 16, Núm. 32 (maig 2009) , p. 209-214  
30.
8 p, 237.1 KB Las series televisivas juveniles : tramas y conflictos en una «teen series» / García Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Fedele, Maddalena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Se presentan los principales hallazgos de un estudio sobre las «teen series», es decir las series de ficción televisiva protagonizadas por personajes adolescentes y dirigidas expresamente a una audiencia juvenil. [...]
This paper presents the main findings of a research project on teen series, which are television fiction series featuring teenagers and specifically targeted at a young audience. The analysis of the portrayal of young people in television fictional series specifically targeted at a young audience has a meaningful value both for television production and for audience reception. [...]

2011 - 10.3916/C37-2011-03-05
Comunicar : revista de medios de comunicación y educación, Vol. 19, Núm. 37 ( 2011) , p. 133-140
2 documentos

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