Artículos

Artículos Encontrados 47 registros  inicioanterior21 - 30siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.02 segundos. 
21.
16 p, 942.4 KB Small area estimation of poverty indicators under partitioned area-level time models / Morales, Domingo (Universidad Miguel Hernández de Elche) ; Pagliarella, Maria Chiara (Universita degli Studi di Siena. Dipartimento di Economia Politica e Statistica) ; Salvatore, Renato (Universita degli Studi di Siena. Dipartimento di Economia Politica e Statistica)
This paper deals with small area estimation of poverty indicators. Small area estimators of these quantities are derived from partitioned time-dependent area-level linear mixed models. The introduced models are useful for modelling the different behaviour of the target variable by sex or any other dichotomic characteristic. [...]
2015
SORT : statistics and operations research transactions, Vol. 39 Núm. 1 (January-June 2015) , p. 19-34 (Articles)  
22.
9 p, 140.8 KB A construção opressora da pobreza no Brasil e suas consequências no psiquismo / Moura, James Ferreira (Universidade Federal do Rio Grande do Sul) ; Ximenes, Verônica Morais (Universidade Federal do Ceará) ; Sarriera, Jorge Castellá (Universidade Federal do Rio Grande do Sul)
A configuração social da realidade constitui o psiquismo humano. Temos, então, como objetivo analisar o processo histórico de construção da pobreza na cultura brasileira e suas consequências no psiquismo a partir uma revisão de literatura não sistemática. [...]
The social configuration of reality constitutes the human psyche. We aim to analyze the historical process of poverty in Brazilian culture and its consequences in the psyche, starting from a nonsystematic literature review. [...]

2014 - 10.5565/rev/qpsicologia.1174
Quaderns de psicologia, Vol. 16 Núm. 2 (2014) , p. 85-93 (Revisiones)
2 documentos
23.
26 p, 1.3 MB La educación y las dimensiones del desarrollo humano en América Latina / Rambla, Francesc Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Espluga, Josep, 1964- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Saldanha Pereira, Rosângela (Universidade Federal de Mato Grosso. Departamento de Economia)
La comunicación analiza varias dimensiones del desarrollo humano en América Latina. En primer lugar, las teorías normativas de la justicia social sugieren que las evaluaciones de las políticas públicas se apoyen en los datos sobre escolarización y rendimiento académico, de igual modo que contextualicen sus conclusiones en los análisis correspondientes de las privaciones materiales. [...]
Education and human development dimensions in Latin America The paper analyses some dimensions of human development in Latin America. First, the normative accounts of social justice recommend that evaluations of public policies rely on data about school enrolment and academic performance and frame their conclusions in relevant analyses of material deprivation. [...]

2013
Papeles de población, Vol. 19, Núm. 75 (Enero/Marzo 2013) , p. 1-25  
24.
19 p, 171.6 KB Pobres peligrosos. Análisis del proceso de criminalización de la pobreza y la juventud en Uruguay y de los desafíos que representa para la psicología comunitaria / Cano Menoni, Agustín (Universidad de la República)
En el presente trabajo analizo los componentes y efectos principales del fenómeno que caracterizo como proceso de criminalización de los jóvenes en situación de pobreza, en el caso de Uruguay. Sostengo que dicho proceso ocurre a través de operaciones discursivas policiales, judiciales, políticas y técnico-científicas, las que operan efectos estigmatizadores de dicho grupo social de referencia, y lo instituyen como amenaza para la sociedad. [...]
In this paper I analyze the components and main effects of what I characterized as a process of criminalization of youth in poverty, in the case of Uruguay. I argue that this process occurs through a series of discursive operations (in different levels: police, judicial, political and technical- scientific), which stigmatize the social reference group, placing them as a threat to society. [...]

2014 - 10.5565/rev/athenead/v14n1.1084
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 14, Núm. 1 (Marzo 2014) , p. 91-109  
25.
22 p, 541.7 KB La estrategia Educativa 2020 o las limitaciones del Banco Mundial para promover el "aprendizaje para todos" / Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Verfer, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
La nueva Estrategia Educativa 2020 del Banco Mundial establece las prioridades de reforma educativa en paises en vias de desarrollo para la decada siguiente. El titulo explicito de la estrategia, Aprendizaje para Todos, es un claro reconocimiento de que, mas alla de politicas centradas en el acceso, se debe hacer algo mas para asegurar que la educacion derive en experiencias positivas de aprendizaje. [...]
The World Bank's 2020 Education Strategy establishes the new education priorities in developing countries for the next decade. Its title, Learning for All, clearly recognizes that, beyond policies focusing on access, something else must be done to ensure that schooling involves positive learning experiences. [...]

2011
Educação & sociedade, Vol. 32, Núm. 117 (10 2011) , p. 911-932  
26.
19 p, 97.1 KB La educación en tiempos de globalización : ¿quién se beneficia? / Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Las políticas educativas desarrolladas en el contexto del auge del neoliberalismo económico asumen una serie de efectos beneficiosos para el crecimiento económico y la igualdad de oportunidades educativas. [...]
In the context of economic neoliberalism, educational policies assume positive effects for both economic growth and equality of educational opportunities. In recent years, this thinking has been hegemonic: it has been extended around the world and especially in developing countries (with a special role of the World Bank). [...]

2010
Educação & sociedade, Vol. 30, Núm. 108 (10 2010) , p. 653-671  
27.
22 p, 174.5 KB Els efectes de la globalització en la recerca educativa : reflexions a partir de l'agenda educativa global / Tarabini, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. GEPS (Globalització, Educació i Polítiques Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. GIPE (Grup Interdisciplinari de Polítiques Educatives)
El procés de globalització suposa nous reptes per a la recerca educativa contemporània, ja que no només en modifica els objectes d'estudi, sinó també els mètodes d'anàlisi. L'objectiu d'aquest article és reflexionar sobre aquests reptes a partir d'una recerca centrada en l'agenda educativa global. [...]
El proceso de globalización supone nuevos retos para la investigación educativa contemporánea, ya que no solo modifica los objetos de estudio, sino también los métodos de análisis. El objetivo de este artículo es reflexionar sobre estos retos a partir de una investigación centrada en la agenda educativa global. [...]
The process of globalisation has given rise to new challenges for contemporary educational research. It not only modifies its object of study but also its methods of analysis. The aim of this paper is to reflect on these challenges through the results of research on the global education agenda. [...]

2013
Papers : revista de sociologia, Vol. 98, Núm. 2 (Abril-Juny 2013) , p. 405-426  
28.
27 p, 325.7 KB Milenarismo, espiritualismo y reforma eclesiástica en la Baja Edad Media / Grau i Arau, Andrés (Universitat de Barcelona. Departamento d'Història de la Filosofia, Estètica i Filosofia de la Cultura)
Tendo em vista as diversas doutrinas de corte milenarista, desde Joaquim de Fiore, até Jan Hus, tenta-se demonstrar que a sempre reivindicada reforma da igreja depende de uma determinada maneira de entender a vida espiritual.
Considering several millennial doctrines, from Joachim of Fiore until Jan Hus, we seek to demonstrate that the reform of the Church depends on a particular understanding of spiritual life.

2012
Mirabilia, Núm. 14 (2012) , p. 157-183  
29.
16 p, 137.8 KB Poverty comparisons when TIP curves intersect / Sordo, Miguel A. ; Ramos, Carmen D.
Non-intersection of TIP curves is recognized as a criterion to compare two income distributions in terms of poverty. The purpose of this paper it to obtain comparable poverty results for income distributions whose TIP curves intersect (possibly more than once). [...]
2011
SORT : statistics and operations research transactions, Vol. 35, Núm. 1 (January-June 2011) , p. 63-80  
30.
12 p, 104.3 KB Poverty measures and poverty orderings / Sordo, Miguel A. (Universidad de Cádiz. Departamento de Estadística e Investigación Operativa) ; Ramos, Héctor M. (Universidad de Cádiz. Departamento de Estadística e Investigación Operativa) ; Ramos, Carmen D. (Universidad de Cádiz. Departamento de Estadística e Investigación Operativa)
We examine the conditions under which unanimous poverty rankings of income distributions can be obtained for a general class of poverty indices. The "per-capita income gap" and the Shorrocks and Thon poverty measures are particular members of this class. [...]
2007
SORT : statistics and operations research transactions, Vol. 31, Núm. 2 (July-December 2007) , p. 169-180  

Artículos : Encontrados 47 registros   inicioanterior21 - 30siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.