Artículos

Artículos Encontrados 739 registros  inicioanterior418 - 427siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.00 segundos. 
418.
14 p, 184.3 KB "Non, moi je lui dis pas en turc, ou en portugais, ou en, j'sais pas moi en arabe" : exploring teacher ideologies in multilingual/cultural preschool contexts in France / Young, Andrea S. (University of Strasbourg. School of Education)
This contribution explores the relationship between language ideologies and teaching with specific reference to the French national education context and in particular with respect to the education of children for whom French, the language of schooling, is not the language spoken in the home. [...]
Aquest article explora la relació entre ideologies lingüístiques i pràctiques educatives dels mestres de preescolar a França, en particular mestres qui treballen amb alumnes per als que la llengua de l'escola no és l'idioma que parlen a casa. [...]
Este artículo explora la relación entre ideologías lingüísticas y prácticas educativas de los maestros de preescolar en Francia, en particular maestros que trabajan con alumnos que hablan una lengua diferent que la lengua vehicular de la escuela. [...]
Cette contribution explore la relation entre les idéologies linguistiques et les pratiques pédagogiques d'enseignants d'école maternelle en France envers les élèves pour qui la langue de l'école n'est pas la langue parlée à la maison. [...]

2017 - 10.5565/rev/jtl3.729
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 10 Núm. 2 (may-june 2017) , p. 11-24 (Invited Authors)  
419.
18 p, 288.4 KB "It's a pity that they have to choose between French and English" : Language ideologies at a Japanese overseas school in Belgium / Mogi, Yuta (University College London. Institute of Education)
This article is based on my doctoral research, a qualitative study of a nihonjingakkō in Belgium where students choose either English or French after primary 3rd year. Nihonjingakkō is a full-time day school for children of Japanese sojourners. [...]
Aquest article està basat en la meva recerca doctoral, la qual és un estudi qualitatiu d'un nihonjingakkō a Bèlgica, on els estudiants trien entre anglès o francès després del tercer any de primària. [...]
Este artículo está basado en mi investigación doctoral, la cual es un estudio cualitativo de un nihonjingakkō en Bélgica, donde los estudiantes eligen entre inglés o francés después del tercer año de primaria. [...]
Cet article est basé sur ma recherche doctorale, une étude qualitative d'un nihonjingakkō en Belgique où les étudiants choisissent d'apprendre soit l'anglais soit le français après la 3ème année primaire. [...]

2017 - 10.5565/rev/jtl3.735
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 10 Núm. 2 (may-june 2017) , p. 59-76 (Articles)  
420.
16 p, 457.2 KB Machine translation implementation among language service providers in Spain : A mixed methods study / Presas, Marisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Cid-Leal, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Torres-Hostench, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
This article presents a mixed methods study on the implementation of machine translation (MT) and post-editing (PE) among Spanish language service providers and the methodology used. In the first phase, questionnaires were used to collect quantitative data about each business's profile and the proportion of businesses using MT and PE. [...]
2016 - 10.1558/jrds.30331
Journal of research design and statistics in linguistics and communication science, Vol. 3, Num. 1 (2016) , p. 126-144  
421.
15 p, 517.2 KB Students' feedback beliefs and anxiety in online foreign language oral tasks in interactive learning environment / Martin, Sidney (Universitat Oberta de Catalunya) ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona)
Research about the interrelation between anxiety and corrective feedback has mostly been conducted in face-to-face environments. The present study examines the relationship between students showing anxiety when speaking a FL and feedback as a potential anxiety inhibitor in an online oral synchronous communication task. [...]
2017 - 10.1186/s41239-017-0056-z
International Journal of Educational Technology in Higher Education, Vol. 14, Núm. 18 (2017)  
422.
54 p, 347.2 KB Anàlisi bibliogràfica dels estudis sobre traducció i recepció literàries a Catalunya durant el franquisme / Jané-Lligé, Jordi (Grup d'Estudi de la Traducció Catalana Contemporània)
L'estudi de les iniciatives de traducció literària al català que s'endegaren durant el franquisme, com també de les circumstàncies en què tingué lloc l'activitat traductora durant aquell període, ha esdevingut en els darrers temps una àrea de recerca molt prolífica a casa nostra. [...]
The analysis of the literary translation initiatives into Catalan which were set in motion throughout Franco's dictatorship, as well as the analysis of the circumstances under which translation took place at that time have become a very prolific area of research in our countryin recent years. [...]

2016 - 10.7238/fit.v0i4.2960
Franquisme & transició, Núm. 4 (2016) , p. 257-310  
423.
17 p, 148.3 KB Interpretació o mediació intercultural? El cas dels usuaris magribins dels serveis públics de salut / Rubio, Lourdes (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Infermeria) ; Nogués, Meritxell (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
En l'àmbit sanitari l'opció preferent per a la interpretació professional presencial són els anomenats mediadors interculturals. La mediació intercultural en salut es presenta com una figura confusa i controvertida que per força remet a la diferència cultural i, tal vegada, als conflictes que s'hi associen. [...]
In health contexts, the preferred option for face-to-face professional interpreting are the socalled intercultural mediators. Intercultural mediation in health is presented as confusing and controversial which automatically involves cultural difference and, perhaps, the associated conflicts. [...]

2017
Quaderns : revista de traducció, Núm. 24 (2017) , p. 179-195 (Articles)  
424.
7 p, 68.0 KB Sobre les traduccions de novel·la policíaca / Jané, Albert (Institut d'Estudis Catalans)
L'article analitza el model de llengua de la novel·la policíaca traduïda basant-se en títols de dues de les col·leccions més representatives del gènere, «La Cua de Palla» i «Col·lecció Nova Terra. [...]
This paper analyses the language used in Catalan translations from crime fiction by studying two of its main collections, La Cua de Palla and Col·lecció Nova Terra. Sèrie Agata Christie. A series of examples are given to explain loan translations and usages that are not appropriatein Catalan.

2017
Quaderns : revista de traducció, Núm. 24 (2017) , p. 83-89 (Articles)  
425.
38 p, 870.6 KB The words leader/líder and their resonances in an Italo-Latin American multinational corporation / Gaggiotti, Hugo (University of the West of England, Bristol. Faculty of Business and Law) ; Marre, Diana (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres)
The problems of 'lost in translation' are well known. Yet some terms of English managerial vocabulary, which are perfectly translatable in other languages, remain untranslated. One explanation of this phenomenon is what Linguistic anthropology call negative semantic resonances. [...]
2017 - 10.1177/1742715017696610
Leadership, Vol. 13, núm. 2 (2017) , p. 194-214  
426.
31 p, 1.2 MB Desarrollo y explotación del "Corpus de Documentos Españoles Anteriores a 1700" (CODEA) / Sánchez-Prieto Borja, Pedro (Universidad de Alcalá)
Este artículo tiene por objeto presentar el estado actual del "Corpus de Documentos Españoles Anteriores a 1700" (CODEA, http://www. textoshispanicos. es), elaborado por el "Grupo de Investigación de Textos para la Historia del Español" (GITHE) de la Universidad de Alcalá. [...]
This paper aims to present the current status of the "Corpus de Documentos Españoles Anteriores a 1700" (CODEA, http://www. textoshispanicos. es) prepared by the "Grupo de Investigación de Textos para la Historia del Español" (GITHE) of the University of Alcalá. [...]

2012 - 10.5565/rev/scriptum.31
Scriptum digital, Núm. 1 (2012) , p. 5-35 (Articles)  
427.
30 p, 374.5 KB "Cobrar miedo" : sobre el uso histórico de "cobrar" en colocaciones con cualidades y estados negativos / Alba-Salas, Josep (College of the Holy Cross (Estats Units d'Amèrica))
Este estudio examina el uso histórico de cobrar (en su sentido incoativo moderno de 'adquirir' y su acepción original reiterativa de 'recuperar') con sustantivos que designan cualidades o estados negativos (p. [...]
This study examines the historical use of cobrar (both in its modern inchoative sense of 'gaining' and itsoriginal reiterative meaning of 'regaining') with nouns designating negative states or qualities (e. [...]

2013 - 10.5565/rev/scriptum.45
Scriptum digital, Núm. 2 (2013) , p. 77-106 (Articles)  

Artículos : Encontrados 739 registros   inicioanterior418 - 427siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.