Artículos

Artículos Encontrados 467 registros  inicioanterior440 - 449siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.01 segundos. 
440.
6 p, 225.0 KB Motivación hacia la química / Morán, J. A. de (Universidad Nacional de Tucumán. Facultad de Bioquímica, Química y Farmacia) ; Bullaude, M. R. G. de (Universidad Nacional de Tucumán. Facultad de Agronomía y Zootecnia) ; Zamora, M. M. K. de (Universidad Nacional de Tucumán. Facultad de Bioquímica, Química y Farmacia)
The attitude towards a discipline is decisively important for learning, especially for difficult subjects, such as Chemistry. In this paper we have intented to evaluate, into two groups of universitary students, the attitude towards Chemistry, the determinant factors, and the relationship between the attitude and the rank of knowledge of basic chemistry. [...]
1995 - 10.5565/rev/ensciencias.4284
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 1 (1995) p. 66-71  
441.
8 p, 336.3 KB Una reflexión curricular sobre la enseñanza de la estructura de la sustancia en la formación de profesores de química / Ferro, V. R. (Instituto Superior Pedagógico (Cuba)) ; González Jonte, R. H. (Instituto Superior Pedagógico (Cuba)) ; Cruz, Z. (Instituto Superior Pedagógico (Cuba))
In this article we reconsider the manner of teaching the concept of structure of substance in order to improve the teaching performance of chemistry teachers. In order to achieve this goal we modify the habitual, static presentation of substance to relate it to thermodynamic and kinetic aspects. [...]
1995 - 10.5565/rev/ensciencias.4257
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 3 (1995) p. 371-377  
442.
10 p, 549.1 KB La utilización de la historia de las ciencias en la enseñanza de la física y la química / Solbes Matarredona, Jordi (CEP de València) ; Traver Ribes, Manel Josep (Institut de Batxillerat Sant Vicent Ferrer (Algemesí))
Most recently we have assisted to a considerable increase of investigations on constructivistic approaches to Science teaching, but among all these works we rarely found detailed proposals for including the History and Philosophy of Science. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4244
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 1 (1996) p. 103-112  
443.
6 p, 258.5 KB Dificultades en la enseñanza-aprendizaje de los problemas de física y química : I. Opiniones del alumno / Oñorbe de Torre, A. (IB Emilia Pardo Bazán) ; Sánchez Jiménez, J. M. (Universidad de Alcalá. Departamento de Química Analítica, Química Física y Ingeniería Química)
Analysing the ideas with which teachers and pupils confront problems in physics and chemistry. The starting point for this analysis is the compilation of the difficulties and causes of failure involved in solving problems raised during a didactic investigation of these subjects. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4222
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 165-170  
444.
10 p, 600.9 KB La investigación activa como herramienta para mejorar la enseñanza de la química : nuevos enfoques / Jong, O. de (Universiteit Utrecht)
In many European countries, chemistry education faces a number of important recurrent difficulties. For example, at the secondary school level, students' interest in chemistry is decreasing and teachers complain that repeated explanation and demonstration are not very effective, which frustrates them. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4204
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 3 (1996) p. 279-288  
445.
10 p, 359.1 KB Dificultades en la enseñanza-aprendizaje de los problemas de física y química : II. Opiniones del profesor / Oñorbe de Torre, A. (IB Emilia Pardo Bazán) ; Sánchez Jiménez, J. M. (Universidad de Alcalá. Departamento de Química Analítica, Química Física y Ingeniería Química)
Analysing the ideas with which teachers and pupils confront problems in physics and chemistry. The starting point for this analysis is the compilation of difficulties and causes of failure involved in solving problems raised in a didactic investigation of the subjects. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4202
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 3 (1996) p. 251-260  
446.
6 p, 182.8 KB Análisis de los trabajos prácticos de química general en un primer curso de universidad / Insausti, M. J. (Universidad de Valladolid. Departamento de Química Física y Química Inorgánica)
Learning in the laboratory has been and still is a highly controversial issue among science educators although there are not many studies carried out in Spanish Universities. This paper reports an evaluation of the current situation in a Laboratory of General Chemistry. [...]
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4196
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 1 (1997) p. 123-130  
447.
14 p, 711.1 KB Concepciones de los profesores sobre la enseñanza de las ecuaciones diferenciales a estudiantes de química y biología. Estudio de casos / Moreno Mañas, Marcial (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Azcárate, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Intending to quest about the conceptions math teachers hold about how to teach Differential Equations to chemistry and biology students, we have devised a research tool which allows us to derive relevant information. [...]
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4187
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 1 (1997) p. 21-34  
448.
19 p, 151.4 KB Perfil de la "Reforma LOGSE" y perfil de uso : los fundamentos de los proyectos curriculares de física y química en centros de secundaria / De Pro Bueno, Antonio (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
Este trabajo forma parte de un proyecto de investigación cuyo objetivo principal es dar respuesta al interrogante: ¿qué diferencias hubo entre el perfi l de actuación que planteaba el currículo LOGSE para el área de ciencias y el perfi l de uso en las aulas de educación secundaria? En este artículo exponemos los resultados obtenidos en el análisis de las programaciones elaboradas en centros de nuestra Comunidad Autónoma; en particular, nos centramos en los fundamentos que los profesores utilizan expresamente en dichos documentos.
This paper is a part of a wider research project whose main purpose is to try and account for the differences between the guidelines suggested in the LOGSE curriculum for the teaching of science and their implementation in the secondary school classroom. [...]

2006 - 10.5565/rev/ensciencias.3786
Enseñanza de las ciencias, V. 24 n. 3 (2006) p. 337-356  
449.
11 p, 97.4 KB Una experiencia de investigación acción acerca de la redacción de informes de laboratorio por alumnos de física y química de primero de bachillerato / Castro, Reigosa (IES Fuentesnuevas (Ponferrada, León)) ; Emilio, Carlos (IES Fuentesnuevas (Ponferrada, León))
En esta experiencia se analiza la redacción de los informes de investigación correspondientes a siete tareas de laboratorio por parte de los alumnos de un grupo de primero de bachillerato. Esas tareas fueron concebidas en términos de resolución de problemas y fueron realizadas durante un curso académico. [...]
In this experience, the writing process of the research reports corresponding to seven laboratory tasks by the students of an eleventh grade class is analyzed. The tasks were conceived in terms of problem resolution and were accomplished during an academic year. [...]

2006 - 10.5565/rev/ensciencias.3785
Enseñanza de las ciencias, V. 24 n. 3 (2006) p. 325-336  

Artículos : Encontrados 467 registros   inicioanterior440 - 449siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.