Artículos

Artículos Encontrados 117 registros  inicioanterior88 - 97siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.02 segundos. 
88.
18 p, 593.0 KB La confraria de sant Marc de Barcelona (segles XIII a XV) / Fonoyet Catot, Lourdes
En aquest article, s'hi ofereix una nova interpretació d'una de les confraries d'ofici més importants de la Barcelona medieval. La recuperació d'informació, fins ara inèdita, ha permès traçar els eixos bàsics de l'entitat a nivell social, religiós i artístic. [...]
In this article we offer a new interpretation of one of the most important trade brotherhoods in medieval Barcelona. The information retrieved, until now previously unknown, has allowed us to outline the core of the entity, socially, religiously and artistically. [...]

2006 - 10.5565/rev/locus.159
Locus amoenus, N. 8 (2005-2006) p. 29-46  
89.
11 p, 1.6 MB La casa del Palau del Temple, de Barcelona / Fuguet Sans, Joan (Escola Superior de Conservació i Restauració de Béns Culturals de Catalunya)
En aquest treball, es revisa i es posa al dia l'opinió expressada, l'any 1989, a L'arquitectura dels templers a Catalunya, sobre la seu de la comanda del Temple a Barcelona. A partir de noves aportacions documentals i bibliogràfiques, no només s'hi subratlla la importància del conjunt, sinó que s'hi constata (després d'analitzar-ne detingudament els pros i els contres) la paternitat templera de la famosa «sala dels cavalls», atribuïda tradicionalment a Pere III. [...]
This work revises and updates the opinion expressed in 1989 in L'arquitectura dels templers a Catalunya, about the seat of the Temple commandery of Barcelona. The recently updated documental and bibliography has not only underlined the importance of the site, but (following a careful analysis of the pros and cons) has also brought to light the fact that it was in fact the Templars who created the famous «sala dels Cavalls», traditionally attributed to Pere III. [...]

2004 - 10.5565/rev/locus.141
Locus amoenus, N. 7 (2004) , p. 99-109  
90.
17 p, 609.9 KB Purgatorio y culto a los santos en la plástica catalana bajomedieval / Rodríguez Barral, Paulino
Este artículo aborda la evolución de la imagen del purgatorio en la plástica catalana bajomedieval. Sus primeras formulaciones, basadas exclusivamente en el fuego como elemento de purificación, abren paso a tipologías que se nutren en mayor o menor medida de recursos visuales dependientes de la imagen del infierno, para orientarse progresivamente hacia la búsqueda de una iconografía específica, ligada, por lo general, al culto a determinados santos (san Amador, san Nicolás de Tolentino, san Gregorio Magno y, especialmente, san Miguel). [...]
This article analizes the image of purgatory in Catalan art during the later Middle Ages. The first representations of Purgatory, based solely on fire as a purifying element, give way to typologies that use resourses derived from the image of hell. [...]

2004 - 10.5565/rev/locus.138
Locus amoenus, N. 7 (2004) , p. 35-51  
91.
12 p, 1.3 MB Góngora et la peinture / Blanco, Mercedes (Université Charles-de-Gaulle Lille 3)
La poésie aulique de Góngora (1561-1626), qui célèbre les grands et les prélats, au lieu de recourir au récit des grands faits ou à des procédés rhétoriques, s'appuie bien souvent sur l'ekphrasis d'oeuvres d'art associées au personnage célébré, édifices qui lui appartiennent ou qu'il a fait bâtir, et le plus souvent, peintures qui le représentent ou qu'il possède. [...]
This important aprt of Góngora's poetry which aims at the witty and refined praise of the members of the high aristocracy and of the princes of the church, in most cases avoids the oratory or narrative resources of eulogy, and applies to pure poetic devices. [...]

2004 - 10.5565/rev/locus.146
Locus amoenus, N. 7 (2004) , p. 197-208  
92.
33 p, 3.9 MB El Mestre de la Llotja de Mar de Perpinyà (àlies Mestre de Canapost; àlies Mestre de la Seu d'Urgell) / Cornudella i Carré, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
Enfront de les opinions que prefereixen mantenir dissociades les personalitats d'un Mestre de Canapost i un Mestre de la Seu d'Urgell, en aquest article es torna a advocar per la seva identitat, i es proposa el nom alternatiu de Mestre de la Llotja de Mar de Perpinyà. [...]
Contrary to some opinions which prefer to keep the Master of Canapost and the Master of La Seu d'Urgell as separate personalities, this article proposes returning to a single identity, and suggests an alternative name: Master of Llotja of Perpinyà (Perpignan). [...]

2004 - 10.5565/rev/locus.144
Locus amoenus, N. 7 (2004) , p. 137-169  
93.
15 p, 127.4 KB Pere García de Benavarri y el retablo mayor del convento de San Francisco de Barbastro / Velasco González, Alberto (Universitat de Lleida. Departament d'Història de l'Art i Història Social)
En esta investigación pretendemos abordar la personalidad del pintor Pere García de Benavarri (doc. 1445-1485), efectuando una revisión de la documentación publicada hasta la fecha y aportando nuevos datos que contribuyen a un mejor conocimiento de su actividad pictórica en Lleida y Barbastro. [...]
In this research we want to undertake the painter Pere García de Benavarri's personality (doc. 1445-1485), making a revision of the until now published documentation and bringing forward new obviousnesses which contribute to improve our knowledges about his painting activity between Lleida and Barbastro. [...]

2002 - 10.5565/rev/locus.122
Locus amoenus, N. 6 (2002) , p. 75-89  
94.
28 p, 4.3 MB Un «Miracle» per a Pere Nunyes / Bosch Ballbona, Joan, 1960- (Universitat de Girona. Institut Català de Recerca en Patrimoni Cultural)
Estudi sobre el pintor portuguès Pere Nunyes que es construeix des de l'atribució de les pintures cinccentistes de l'actual retaule de la capella del Santíssim del Santuari del Miracle de Riner (Solsonès). [...]
The main subject of this study is attribution to Pere Nunyes of the sixteenth-century paintings from the current altarpiece of the Holy Sacrament Chapel from the Miracle of Riner Sanctuary (Catalonia). [...]

2002 - 10.5565/rev/locus.128
Locus amoenus, N. 6 (2002) , p. 229-256  
95.
20 p, 2.5 MB Eucaristía y polémica antisemita en el retablo y frontal de Vallbona de les Monges / Melero Moneo, María Luisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
En este artículo se estudia la iconografía eucarística y antisemita del retablo y frontal procedentes del monasterio femenino cisterciense de Vallbona de les Monges (Lleida). Dicha iconografía, que insiste en poner de relieve el carácter deicida atribuido a los judíos, puede ser un intento de justificación respecto a las matanzas de judíos realizadas como consecuencia de la peste negra en distintos lugares de la Corona de Aragón y especialmente en algunas localidades próximas al monasterio de Vallbona. [...]
This article is a study of the eucharistic and anti-Semite iconography contained in the altarpiece and the altar frontal come from the female Cistercian Vallbona de les Monges Monastery (Lleida). This iconography, in which much emphasis is placed on depicting the God killing character attributed to the Jews, may be an attempt to justify the slaughter of the Jewish people which took place after the outbreak of the Black Death plague throughout the kingdom of Aragon and particularly in some places close to the Vallbona monastery. [...]

2002 - 10.5565/rev/locus.119
Locus amoenus, N. 6 (2002) , p. 21-40  
96.
41 p, 4.1 MB El retaule major de Nostra Senyora del Socors i la formació del santuari cinccentista de la serra del Corredor / Garriga, Joaquim (Universitat de Girona)
Reconstrucció de la gènesi d'un santuari cinccentista dedicat a la Mare de Déu, edificat a la serra del Corredor i equipat amb la intervenció decisiva de l'ermità Lleonard Claus (m. 1601). L'estudi se centra en el complex retaule major del santuari, contractat el 1589, i especialment en les seves catorze taules de pintura. [...]
The article investigates the origins of a sixteenth century sanctuary devoted to the Blessed Virgin, which was built with the active intervention of the hermit Lleonard Claus (m. 1601). Special attention is paid to its complex main altarpiece (commissioned in 1589), and its fourteen painted panels. [...]

2002 - 10.5565/rev/locus.127
Locus amoenus, N. 6 (2002) , p. 187-227  
97.
41 p, 4.6 MB La pintura de la primera meitat del segle XVI al Museu Episcopal de Vic / Cornudella i Carré, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
L'article conté diversos estudis sobre obres pictòriques de la primera meitat del segle XVI conservades al Museu Episcopal de Vic. En primer lloc, s'atribueix a Jean Bourdichon un pergamí il·luminat amb una Mare de Déu, que va ser adquirit l'any 1920 per al Museu, on va ser catalogat com a anònim. [...]
This article contains several studies about paintings of the first half of the Sixteenth Century in the Museu Episcopal de Vic (near Barcelona). Firstly, it is attributed to the french painter Jean Bourdichon a little illuminated parchment with an image of the Virgin, that was acquired by the museum in 1920 and catalogated as anonymous. [...]

2002 - 10.5565/rev/locus.126
Locus amoenus, N. 6 (2002) , p. 145-185  

Artículos : Encontrados 117 registros   inicioanterior88 - 97siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.