Published articles

Published articles 5 records found  Search took 0.01 seconds. 
1.
3 p, 78.3 KB Música i poesia, punts de trobada / Bordons, Glòria ; Casals Ibáñez, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
2012
Temps d'educació : revista de la Divisió de Ciències de l'Educació, Núm. 42 (2012) , p. 7-9  
2.
20 p, 491.5 KB Poesia, música i escola : un triangle sonor / Bordons, Glòria (Universitat de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Casals Ibáñez, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
L’article parteix de tres idees fonamentals: a) la importància de l’oralitat, en l’educació general i en l’educació poètica i artística en concret; b) la necessitat d’educar de forma holística, més enllà de cada disciplina; i c) els forts lligams històrics entre cançó i poesia en l’àmbit de la didàctica. [...]
El artículo parte de tres ideas fundamentales: a) la importancia de la oralidad, en la educación en general y en la educación poética y artística en particular; b) la necesidad de educar de forma holística, más allá de cada disciplina; y c) los fuertes lazos históricos entre canción y poesía en el ámbito de la didáctica. [...]
L'article part de trois idées fondamentales: a) l'importance de l'oralité dans l'enseignement en général, et tout particulièrement dans celui de la poésie et de l'art ; b) la nécessité d'enseigner holistiquement, par delà chacune des disciplines ; et c) les liens historiques étroits entre la chanson et la poésie dans le domaine didactique. [...]
Three fundamental ideas are the starting point of this article: a) the importance in education, especially poetic and artistic education, of oral tradition; b) the need of educating in a holistic way, beyond each specific subject; and c) the strong historical ties between singing and poetry within the field of teaching. [...]

2012
Temps d'educació : revista de la Divisió de Ciències de l'Educació, Núm. 42 (2012) , p. 11-30  
3.
18 p, 725.9 KB De la poesia a la composició musical col·lectiva : una experiència a l'escola de música / Viladot, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Aquest article s’emmarca en un context d’innovació didàctica i de recerca a l’escola de música. Concretament, s’exposa el model didàctic en relació a una composició musical col·lectiva que caracteritza l’experiència duta a terme a l’aula de 3r elemental (alumnat de 10-11 anys), i que pren com a punt de partida el poema Els ous ferrats, de Miquel Martí i Pol. [...]
Este artículo se enmarca en un contexto de innovación didáctica y de investigación en la escuela de música. Concretamente, se expone el modelo didáctico en relación a una composición musical colectiva que caracteriza la experiencia llevada a cabo en el aula de 3º elemental (alumnado de 10-11 años), y que toma como punto de partida el poema Els ous ferrats, del poeta catalán Miquel Martí i Pol. [...]
Cet article est encadré dans un contexte d'innovation pédagogique et de recherche dans les écoles de musique. On y décrit le modèle didactique suivi pour l’élaboration d’une composition musicale réalisée collectivement par un groupe d’élèves de 10-11 ans (niveau de 3ème élémentaire), qui prend comme point de départ le poème Els ous ferrats de l'écrivain catalan Miquel Martí i Pol. [...]
This article is set in the context of educational innovation and research in music schools. Specifically, it describes a didactic model relatd to collective musical composition, the focus of a project carried out with pupils aged 10 to 11 years old which took the poem Els ous ferrats (Fried Eggs) by the Catalan writer Miquel Martí I Pol as its starting point. [...]

2012
Temps d'educació : revista de la Divisió de Ciències de l'Educació, Núm. 42 (2012) , p. 93-110  
4.
20 p, 542.3 KB 'Corrandescola' : del cant a la improvisació poètica / Casals Ibáñez, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Glosa o cançó improvisada és el nom d’una activitat comunicativa que es dóna en el si d’una comunitat i que es vehicula a través de versos improvisats que es canten sobre melodies d’arrel tradicional. [...]
Glosa o canción improvisada denomina una actividad comunicativa que tiene lugar dentro de una comunidad y que se vehicula mediante versos improvisados que se cantan sobre una melodía de raíz tradicional. [...]
La glosa ou chanson improvisée est une activité communicative qui se produit au sein d'une communauté et qui consiste à l’interprétation chantée de vers improvisés dont les mélodies sont de racine traditionnelle. [...]
Glosa or improvised son gis the name given to a communicative activity that takes place within a community and is channelled through improvised verses sung to tunes with traditional roots. The first part of the paper deals with the arrangement of the lyrics, music and performance of this musical poetic form in order to subsequently present the Corrandescola project. [...]

2012
Temps d'educació : revista de la Divisió de Ciències de l'Educació, Núm. 42 (2012) , p. 111-130  
5.
18 p, 261.1 KB La pràctica professional i la seva vinculació amb la creació i gestió del coneixement col·lectiu / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Rodríguez Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La formació contínua del professorat, i de la resta d'agents educatius presents a les nostres institucions d’ensenyament primari, secundari o terciari, fa temps que va deixar de ser optativa per a convertir-se en quelcom d'obligada necessitat. [...]
La formación continua del profesorado, y del resto de agentes educativos presentes en nuestras instituciones de enseñanza primaria, secundaria y terciaria, hace tiempo que dejó de ser optativa para convertirse en algo de obligada necesidad. [...]
Ça fait longtemps que la formation continue du professorat et des autres agents éducatifs présents dans nos établissements d’enseignement primaire, secondaire ou tertiaire n’est plus optionnelle mais complètement nécessaire. [...]
Continuous training for teachers and for the rest of education agents who are presents in primary, secondary or tertiary educational institutions became a required necessity quite a while ago. In this sense, alternative training methods and professional development, based on knowledge that education agents have about practice, and considering reflection-in-action and on action as the element that can mobilize educational improvement processes, are starting to settle. [...]

2012
Temps d'educació : revista de la Divisió de Ciències de l'Educació, Núm. 42 (2012) , p. 269-286  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.