Published articles

Published articles 2 records found  Search took 0.00 seconds. 
1.
40 p, 4.3 MB Evaluación de la universidad. Criterios de calidad / Vázquez Gómez, Gonzalo (Universidad Complutense de Madrid. Facultad de Educación-Centro del Formación del Profesorado) ; Sarramona, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Colom Cañellas, Antoni J. (Universitat de les Illes Balears)
En este estudio se analizan tres cuestiones básicas: los precedentes y el modelo de la evaluación institucional de la universidad española y europea, una propuesta de evaluación de la calidad de la docencia del profesorado universitario y la evaluación de la productividad científica de los profesores de universidad. [...]
Three questions are analyzated in this study: the origins and the model of institutional evaluation of University in Spain and in Europe, a proposal of evaluation of quality of the university teaching, and the quality assessment of the scientific productivity of the university teachers. [...]

1998
Teoría de la educación, Vol. 10 (1998) , p. 55-94  
2.
50 p, 4.3 MB ¿Qué es ser profesional docente? / Sarramona, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Noguera Arrom, Juana (Universitat Rovira i Virgili. Departament de Pedagogia) ; Vera Vila, Julio (Universidad de Málaga. Departamento de Teoría e Historia de la Educación)
En este trabajo se pretende repensar algunos puntos claves del debate reciente sobre la profesionalización docente, analizando en concreto las tres cuestiones siguientes: ¿Qué es una profesión? ¿Cuáles son los rasgos diferenciales de la misma? ¿En qué medida podemos afirmar que el profesorado cumple los requisitos convencionales de las profesiones? Aunque hay un acuerdo generalizado acerca de la necesidad de mejorar el status profesional de la enseñanza, no hay coincidencia en la forma de conseguirlo. [...]
This article proposes to rethink some of the key issues of the recent debate about the teaching profession, through the analysis of three specific aspects: What is a profession? What are its distinctive features? To what extent can we say that teachers are satisfying the demands of the profession? Although there is a general agreement about the need to improve the professional quality of teaching, there doesn't seen to be a way to achieve it. [...]

1998
Teoría de la educación, Vol. 10 (1998) , p. 95-144  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.