Artículos publicados

Artículos publicados Encontrados 2 registros  La búsqueda tardó 0.00 segundos. 
1.
8 p, 748.5 KB El cos com a frontera en un ritual col·lectiu tsachila / Ventura i Oller, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
La persona tsachila està constituïa per tres elements essencials, cap dels quals no és exclusiu de l'ésser humà, i que manté uns límits fluids amb el món que l'envolta. Darrerament, alguns xamans tsachiles han repres un ritual de curació que emfatitza el paper del cos com a embolcall i identificador de la humanitat i que, alhora, en la relació difícil que aquesta societat manté amb l'alteritat contemporània, adquireix sentit també per a la seva identificació ètnica.
The Tsachila person is constituted by three essential elements, none of which is exclusive to the human being, and which maintain fluid boundaries with the surrounding world. Recently, some Tsachila shamans have taken up again a healing ritual which emphasizes the role of the body as wrapper and identifier of humanity and which, at the same time, in the difficult relationship that this society maintains with contemporary alterity, takes meaning also from its ethnic identification.

2001
Revista d'etnologia de Catalunya, Núm. 18 (2001) , p. 8-15  
2.
22 p, 1.8 MB La meva definició de religió / Valdés del Toro, Ramón (Universitat Autònoma de Barcelona)
La realitat historica coneix una pluralitat de religions i no "la religió", ja tingui aquesta el seu fonament en la "transcendencia", en la "naturalesa humana" o en les "lleis" psicològiques. Per poder parlar de "religions", fins i tot en plural, és necessari un concepte de la religio, pero per aixo, previament, és inevitable plantejar com es defineix el mateix concepte de religio. [...]
Historical reality contains a plurality of religions and not "religion, " whether this is founded in "transcendence, " in "human nature," or in psychological "laws". In order to speak of religion, even in the plural, a conception of religion is necessary, but to do this it is first necessary to consider how religion itself may be defined. [...]

2001
Revista d'etnologia de Catalunya, Núm. 18 (2001) , p. 118-139  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.