Published articles

Published articles 2 records found  Search took 0.01 seconds. 
1.
15 p, 477.7 KB El cameo en las series de televisión españolas desde una perspectiva de género : un recurso de narrativa transmedia e intramedia / Lara González, Alicia de (Universidad Miguel Hernández de Elche) ; Hidalgo-Marí, Tatiana (Universitat d'Alacant)
La breve aparición de un actor célebre o de una persona relevante representando un papel secundario en una película o serie, es decir, la técnica conocida como cameo, es un recurso narrativo de tipología tanto transmedial (capaz de abarcar múltiples plataformas mediáticas) como intramedial (fomenta las relaciones entre diferentes narrativas dentro del mismo medio) que siempre cuenta con un objetivo promocional. [...]
The brief appearance of a famous actor or a relevant person representing a supporting role in a movie or series , that is, the technique known as cameo, is a narrative device of both transmedia typology (can span multiple media platforms ) as intramedial (fosters relationships between different narratives within the same medium) always has a promotional objective. [...]

2014
Communication papers, Vol. 3 Núm. 4 (2014) , p. 37-51  
2.
8 p, 957.7 KB El Transmedia audiovisual en el aula universitaria / Andreu Sánchez, Celia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Martín-Pascual, Miguel Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Asistimos a una nueva manera de distribuir los contenidos a través de múltiples plataformas. En el contexto actual, la narración ha dejado de producirse en exclusiva para un medio audiovisual concreto, para empezar a hacerlo a través de varios y complementarios medios o plataformas. [...]
A new way to distribute the contents across multiple platforms is taking place in audiovisual industry. In the current context, the story has stopped of being produced exclusively to a particular audiovisual platform, to start doing through various and complementary media or platforms. [...]

2014 - 10.33115/udg_bib/cp.v3i04.22126
Communication papers, Vol. 3 Núm. 4 (2014) , p. 69-76  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.