Articles publicats

Articles publicats 3 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
1.
29 p, 1002.3 KB Comparison of aerobic and anaerobic stability indices through a MSW biological treatment process / Ponsá Salas, Sergio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química) ; Gea Leiva, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Alerm Domènech, Llorenç (Entitat Metropolitana de Serveis Hidràulics i Tractament de Residus) ; Cerezo, Javier (Ecoparc del Besòs, S. A.) ; Sánchez Ferrer, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental)
A complex mechanical–biological waste treatment plant designed for the processing of mixed municipal solid wastes (MSW) and source-selected organic fraction of municipal solid wastes (OFMSW) has been studied by using stability indices related to aerobic (respiration index, RI) and anaerobic conditions (biochemical methane potential, BMP). [...]
2008 - 10.1016/j.wasman.2007.12.002
Waste management, Vol. 28, issue 12 (Dec. 2008) , p. 2735-2742  
2.
13 p, 189.5 KB El contrato didáctico entre estudiantes: análisis del trabajo en parejas en el aula de Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua (AICLE) / Evnitskaya, Natalia (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
En la presente comunicación analizamos, desde una perspectiva conversacional, el trabajo colaborativo en parejas en un aula AICLE. Examinamos lo que llamamos "contrato didáctico entre estudiantes", un tipo de relación que se establece entre alumnos que realizan actividades comunicativas. [...]
En la present comunicació analitzem, des d'una perspectiva conversacional, el treball col. laboratiu en parelles en una aula AICLE. Examinem el que anomenem "contracte didàctic entre estudiants", un tipus de relació que s'estableix entre alumnes que realitzen activitats comunicatives. [...]
In this communication we analyze, from a conversational, collaborative work in pairs in a CLIL classroom. We look at what we call "didactic contract between students, "a type of relationship that exists between students who perform communicative activities. [...]

2008
Proceedings of the VIII Congress on General Linguistics (25-28 June, 2008) CLIL-SI, Núm. (2008) , p. 1-13  
3.
13 p, 192.1 KB Uso de la lengua extranjera en tareas para aprender ciencias en inglés: ¿hablan en inglés? / Corredera Capdevila, Anna (Universidad Autónoma de Barcelona)
En este artículo se analizan las interacciones entre dos parejas mientras están realizando distintas tareas para aprender ciencias en inglés. La propuesta de introducir tareas por parejas en aulas AICLE parece mejorar la enseñanza y el aprendizaje de la lengua meta. [...]
In this article we will analyse the interaction between two pairs of students while they are doing several tasks in order to learn Science through English. The introduction of pair work in CLIL classrooms seems to improve the teaching and learning of the foreign language. [...]

2008
25 Años de Lingüística Aplicada en España: Hitos y Retos, Núm. (2008) , p. 295-307  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.