1.
|
17 p, 1.6 MB |
El sector cinematogràfic
/
Riambau, Esteve, 1955- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Torreiro, Casimiro, 1953- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
El sector cinematogràfic constitueix un dels punts febles de les polítiques culturals i de comunicació a Catalunya. Partint d'aquesta premissa, en el capítol s'analitzen els antecedents immediats de les polítiques aplicades al sector del cinema i se n'interpreten els resultats. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2000
Informe de la comunicació a Catalunya, 2000, p. 113-123
|
|
2.
|
25 p, 2.6 MB |
Grups de comunicació
/
Mateo, Rosario de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ;
Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ;
Puig, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ;
Sabater, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Catalunya compta amb un sistema comunicatiu amb característiques pròpies però que es troba immers en les dinàmiques econòmiques de l'Estat espanyol i del mercat internacional. Això provoca que dins del mercat comunicatiu català hi actuïn grups de comunicació de procedència i àmbits diversos: internacional, estatal, autonòmic i, també, local-comarcal. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2000
Informe de la comunicació a Catalunya, 2000, p. 125-143
|
|
3.
|
|
4.
|
24 p, 2.5 MB |
Multimèdia i Internet
/
Franquet, Rosa, 1955- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Delgado, Matilde (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Ramajo Hernández, Nati (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Soto, Maite (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
La consolidació del multimèdia fora de línia i d'Internet durant la segona meitat de la dècada dels noranta ha provocat l'aparició d'una nova àrea de negoci per a les indústries culturals catalanes. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2000
Informe de la comunicació a Catalunya, 2000, p. 167-184
|
|
5.
|
32 p, 3.0 MB |
La premsa
/
Gomez-Mompart, Josep-Lluis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ;
Vidal Castell, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Al llarg de la dècada dels noranta, el sector de la premsa catalana ha adquirit uns trets distintius propis que la diferencien de l'espanyol. En aquest capítol es descriu l'estat de la qüestió de la premsa a Catalunya i es dedica una atenció especial a la configuració d'aquestes característiques pròpies. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2000
Informe de la comunicació a Catalunya, 2000, p. 17-42
|
|
6.
|
34 p, 4.0 MB |
Les telecomunicacions
/
Vila Fumàs, Pere (Televisió de Catalunya) ;
Ferràndiz Bofill, Xavier (Televisió de Catalunya)
Les importants innovacions tècniques desenvolupades en el camp de les tecnologies de la informació i la comunicació estan transformant a bastament el sector de les telecomunicacions. Al mateix temps, fan possible l'aparició de nous serveis, productes i mètodes en el tractament i la transmissió de la informació. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2000
Informe de la comunicació a Catalunya, 2000, p. 185-212
|
|
7.
|
|
8.
|
36 p, 3.6 MB |
La comunicació local
/
Rabadán Perea, José Vicente (Observatori de la Comunicació Local) ;
Bonet Bagant, Montse (Observatori de la Comunicació Local) ;
Guimerà Orts, Josep Àngel (Observatori de la Comunicació Local) ;
Moragas Spà, Miquel de, 1943- (Observatori de la Comunicació Local) ;
Domingo, David (Observatori de la Comunicació Local) ;
López López, Bernat (Observatori de la Comunicació Local) ;
Observatori de la Comunicació Local (Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona)
El sector de la comunicació local es caracteritza per ser un dels més dinàmics dels sistema comunicatiu català. En aquest capítol es destaca al importància quantitativa dels mitjans locals a Catalunya i es repassen les experiències existents en el camp de la premsa, la ràdio, la televisió i, també, Internet. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2000
Informe de la comunicació a Catalunya, 2000, p. 213-242
|
|
9.
|
22 p, 2.0 MB |
Les polítiques de comunicació
/
Moragas Spà, Miquel de, 1943- (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
López López, Bernat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Al final del segle XX, les polítiques de comunicació a Catalunya estan marcades per dos grans factors: la influència de la Unió Europea en l'àmbit legislatiu i com a marc de referència de les tendències a seguir, i la importància creixent de les accions encaminades a la construcció de la societat de la informació. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2000
Informe de la comunicació a Catalunya, 2000, p. 243-258
|
|
10.
|
21 p, 1.9 MB |
La llengua
/
Corominas, Maria, 1961- (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Oliva i de la Esperanza, Llúcia (Societat Catalana de Comunicació)
La situació de la llengua catalana als mitjans de comunicació, en termes de grau de presència o absència, és l'objecte d'interès principal d'aquest capítol, centrat a Catalunya. D'una banda, s'hi fa un repàs del marc legal i de les iniciatives de política lingüística en relació amb els mitjans de comunicació. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2000
Informe de la comunicació a Catalunya, 2000, p. 259-273
|
|
11.
|
|
12.
|
14 p, 1.3 MB |
Comunicació i pensament estratègic a l'empresa
/
Marcet i Gisbert, Xavier (Localret)
La comunicació ocupa un lloc cada cop més important en els processos de gestió empresarial. La generació i transmissió de coneixement, la necessitat de conèixer i fer front a les necessitats dels consumidors i la rapidesa de resposta que demanen els canvis econòmics actuals, són alguns dels factors que expliquen la importància creixent de la comunicació en el bon funcionament de les empreses. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2000
Informe de la comunicació a Catalunya, 2000, p. 295-302
|
|
13.
|
13 p, 1.3 MB |
Dret a la informació i ètica periodística
/
Alsius, Salvador (Col·legi de Periodistes de Catalunya)
El Codi Deontològic de la professió periodística va ser proclamat la tardor de 1992 en el marc del II Congrés de Periodistes Catalans. Aquest document ha esdevingut un punt de referència bàsic en la determinació del sistema de valors i de normes que haurien d'inspirar una informació de qualitat a Catalunya. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2000
Informe de la comunicació a Catalunya, 2000, p. 303-309
|
|
14.
|
15 p, 1.4 MB |
La Unió Europea i la societat de la informació
/
Majó, Joan, 1939- (Unió Europea. Information Society Forum)
La societat de la informació s'està construint, a diferents punts del món, a partir de models i propostes diversos. Des de 1993, la Unió Europea ha insistit a dotar d'una dimensió social el seu model, contraposant-lo al projecte fonamentalment tecnològic i econòmic dels Estats Units. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2000
Informe de la comunicació a Catalunya, 2000, p. 311-319
|
|
15.
|
14 p, 1.8 MB |
La imatge en la societat de la informació
/
Gubern, Román, 1934- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Casamajó i Solé, Gemma, trad.
En aquest capítol s'exploren les transformacions i interaccions dins de l'iconosfera, analitzant alguns casos específics d'hibridació semiòtica. Es dedica una atenció especial a la manera com els videoclips reutilitzen els estilemes de les arts visuals d'avantguarda. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2000
Informe de la comunicació a Catalunya, 2000, p. 321-328
|
|
16.
|
15 p, 1.8 MB |
L'impacte cultural de les noves tecnologies
/
Marín, Enric, 1956- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Tresserras, Joan Manuel, 1955- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
L'estreta vinculació de Catalunya als processos de construcció de la societat de la informació ha permès una ràpida introducció de les noves tecnologies de la informació i la comunicació (NTIC) i n'ha fet sentir ben aviat l'impacte. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2000
Informe de la comunicació a Catalunya, 2000, p. 329-337
|
|
17.
|
13 p, 1.2 MB |
L'espai català de comunicació en l'era digital
/
Gifreu, Josep (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)
Les tecnologies de la informació en l'era digital configuren un nou entorn vital, el ciberespai, que implica una nova xarxa de relació entre la màquina i l'home, però també el manteniment d'una segona xarxa antropològica, més tradicional, de relació entre l'home i el món. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2000
Informe de la comunicació a Catalunya, 2000, p. 339-345
|
|
18.
|
17 p, 1.9 MB |
Nous reptes per a les polítiques culturals a Catalunya
/
Bonet, Lluís (Bonet i Agustí) (Universitat de Barcelona. Departament d'Economia Política, Hisenda Pública i Dret Financer i Tributari)
Les polítiques culturals a Catalunya de les darreries del segle XX estan influïdes per tres grans factors: l'herència negativa del franquisme; la idealització de les tasques desenvolupades per la Mancomunitat i la Generalitat republicana, i els processos de globalització econòmica i d'integració europea. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2000
Informe de la comunicació a Catalunya, 2000, p. 347-357
|
|
19.
|
|
20.
|
14 p, 1.4 MB |
Comunicació política i noves tecnologies
/
Sànchez i Picanyol, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic)
La comunicació política també experimenta la irrupció de les noves tecnologies de la comunicació, especialment d'Internet. La Xarxa està modificant les relacions d'intermediació entre institucions polítiques, mitjans de comunicació i ciutadania. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2000
Informe de la comunicació a Catalunya, 2000, p. 371-378
|
|
21.
|
|
22.
|
|
23.
|
|
24.
|
29 p, 2.6 MB |
La ràdio
/
Martí, Josep Maria, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Martí, Josep Maria, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
En els darrers anys, el panorama radiofònic català ha patit una gran reestructuració a partir del procés d'atorgament de concessions engegat per la Generalitat el 1998. Les noves llicències atorgades han permès el naixement de cadenes de radio autòctones durant 1999 i això està transformant l'estructura de l'oferta i la demanda. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2000
Informe de la comunicació a Catalunya, 2000, p. 43-65
|
|
25.
|
9 p, 444.0 KB |
Presentació
/
Moragas Spà, Miquel de, 1943- (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Corominas, Maria, 1961- (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'lnforme de la comunicació a Catalunya 2000 és una producció de l'lnstitut de la Comunicació (lnCom) de la Universitat Autónoma de Barcelona (UAB) que es proposa facilitar als lectors la interpretació de la situació actual i les tendencies deis mitjans de comunicació a Catalunya. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2000
Informe de la comunicació a Catalunya, 2000, p. 6-8
|
|
26.
|
29 p, 3.0 MB |
La televisió
/
Prado, Emili (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Delgado, Matilde (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Larrègola Bonastre, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
El panorama televisiu català es troba immers, en les darreries del segle XX, en un procés de reestructuració provocat per la implantació de les noves xarxes digitals de distribució. En aquest capítol es reflexiona sobre l'impacte que té aquesta transformació en tots els àmbits del sector audiovisual i s'apunten quines poden ser les línies d'evolució de cara al futur. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2000
Informe de la comunicació a Catalunya, 2000, p. 67-89
|
|
27.
|
12 p, 625.8 KB |
Introducció
/
Moragas Spà, Miquel de, 1943- (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Corominas, Maria, 1961- (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'analisi de I'estat de la qüestió de la comunicació a Catalunya ja no es pot fer sequint, un per un i a"llladament, els diversos mitjans de comunicació: premsa, radio, televisió, cinema, Ilibre, etc. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2000
Informe de la comunicació a Catalunya, 2000, p. 9-14
|
|
28.
|
28 p, 3.3 MB |
La publicitat
/
Ricarte, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Roca, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Fajula, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Fürst, Philipp (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Aquest capítol aporta dades originals sobre l'activitat publicitària a Catalunya i intenta fer una anàlisi centrada en dos grans aspectes: quin és el volum d'inversió en publicitat de les empreses amb seu social a Catalunya i quin és el percentatge que reben els mitjans radicats al Principat sobre el total de la inversió publicitària que es fa al conjunt de l'Estat. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2000
Informe de la comunicació a Catalunya, 2000, p. 91-112
|
|