1.
|
20 p, 122.9 KB |
Les polítiques de comunicació
/
Blasco Gil, José Joaquín (Institut de la Comunicació. Observatori Polítiques de Comunicació)
Durant el bienni 2009-2010 s'han produït canvis rellevants en el camp de les polítiques públiques de comunicació amb incidència a Catalunya. L'aprovació de la llei audiovisual espanyola -que preveu la creació d'una autoritat audiovisual independent- i de la llei catalana del cinema són dues de les principals fi tes. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 235-254
|
|
2.
|
17 p, 121.3 KB |
El sector cinematogràfic
/
Cerdán, Josetxo (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació) ;
Quílez Esteve, Laia (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació)
Aquest capítol fa un recorregut per l'estat del cinema a Catalunya durant el bienni 2009-2010. Si bé durant 2009 s'han mantingut, respecte a anys anteriors, les xifres relatives als àmbits de la producció, la distribució i l'exhibició cinematogràfi ques, el 2010 ha estat un període marcat per la crisi econòmica en què està sumit el país i, en el cas concret del sector cinematogràfi c, per la creixent competència que en aquest àmbit suposa el consum domèstic de productes audiovisuals a través de les cada vegada més diverses fi nestres i eines de descàrrega i de reproducció. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 119-135
|
|
3.
|
20 p, 132.1 KB |
Grups de comunicació
/
Almiron, Núria (Universitat Pompeu Fabra. Facultat de Comunicació)
Aquest capítol fa un recorregut per l'estat del cinema a Catalunya durant el bienni 2009-2010. Si bé durant 2009 s'han mantingut, respecte a anys anteriors, les xifres relatives als àmbits de la producció, la distribució i l'exhibició cinematogràfi ques, el 2010 ha estat un període marcat per la crisi econòmica en què està sumit el país i, en el cas concret del sector cinematogràfi c, per la creixent competència que en aquest àmbit suposa el consum domèstic de productes audiovisuals a través de les cada vegada més diverses fi nestres i eines de descàrrega i de reproducció. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 137-156
|
|
4.
|
24 p, 107.8 KB |
Introducció. La comunicació a Catalunya 2009-2010 : síntesis, claus d'interpretació i reptes de futur
/
Moragas Spà, Miquel de, 1943- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Amb la informació aportada pels autors dels diversos capítols i les observacions realitzades pels editors de l'Informe, aquesta introducció es proposa fer una síntesi de la situació del sistema de comunicació a Catalunya considerant els diversos mitjans (premsa, ràdio, televisió, cinema) així com els factors transversals que constitueixen aquest sistema (publicitat, grups de comunicació, telecomunicacions, internet) i alguns temes centrals de l'espai comunicatiu català (llengua, sistema públic audiovisual, comunicació local). [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 15-38
|
|
5.
|
|
6.
|
19 p, 113.0 KB |
Internet
/
Domingo, David (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació)
El bienni 2009-2010 ha estat de consolidació d'internet com a eina de comunicació quotidiana. L'eclosió de les xarxes socials ha fomentat l'ús diari i l'audiència de les webs informatives s'ha arribat a doblar en molts casos. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 177-195
|
|
7.
|
|
8.
|
24 p, 141.7 KB |
La comunicació local
/
Domingo, David (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació) ;
Guimerà Orts, Josep Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Llamero, Lluïsa (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació) ;
Montagut Calvo, Marta (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació) ;
Rabadán Perea, José Vicente (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Observatori de la Comunicació Local
En el context de crisi econòmica, els grups multimèdia de proximitat han pogut mantenir en bona mesura el seu teixit empresarial, però s'ha alentit el desplegament de les noves concessions d'FM i la implantació de la TDT s'ha completat amb molts problemes i menys operadors dels previstos inicialment. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 211-234
|
|
9.
|
|
10.
|
19 p, 121.8 KB |
La llengua
/
López López, Bernat (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació)
L'actualització de les dades disponibles sobre oferta i consum mediàtic a Catalunya confi rma que, en general, tant l'oferta com el consum de continguts mediàtics en català al Principat és minoritària respecte del castellà, i que s'observen força diferències al respecte entre uns subsectors i uns altres. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 255-273
|
|
11.
|
|
12.
|
7 p, 69.9 KB |
La premsa : una crisi antiga, llarga, agònica
/
Guillamet, Jaume (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)
L'autor analitza, des de la perspectiva històrica, la crisi de la premsa en el nou segle, en el context de la transformació que estan experimentant els mitjans amb la irrupció de les tecnologies digitals. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 283-289
|
|
13.
|
|
14.
|
7 p, 71.1 KB |
Les noves redaccions : Convergència
/
Masip, Pere (Universitat Ramon Llull. Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna)
Aquest capítol aprofundeix en el procés de convergència que s'ha anat accelerant als mitjans de comunicació amb el nou segle. S'hi analitzen principalment els processos de convergència entre les redaccions de diferents mitjans d'una mateixa empresa, considerant les oportunitats, però també les dificultats que significa crear noves rutines de producció. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 299-305
|
|
15.
|
|
16.
|
|
17.
|
|
18.
|
|
19.
|
|
20.
|
|
21.
|
9 p, 82.4 KB |
Fòrum de la governança d'Internet. Balanç d'un lustre
/
Díez, Mercè (Díez Jiménez) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Aquest capítol analitza l'evolució que ha viscut el Fòrum de la Governança d'Internet (IGF, en les seves sigles en anglès), des de la proposta de la seva creació a la Cimera Mundial sobre la Societat de la Informació (Ginebra 2003 - Tunis 2005) fins a l'actualitat, i reflexiona sobre la importància de la governança d'internet i la seva transcendència en les noves condicions de la governabilitat a l'era global.
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 353-361
|
|
22.
|
|
23.
|
20 p, 1.2 MB |
La ràdio
/
Llorens Maluquer, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
La ràdio a Catalunya viu en el bienni 2011-2012 una doble realitat. D'una banda, es troba immersa en una profunda crisi econòmica pel descens dels ingressos publicitaris i de les subvencions públiques, que s'ha manifestat en una disminució de l'ocupació i en els primers moviments de reestructuració del mercat radiofònic. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 3)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 37-56
|
|
24.
|
|
25.
|
|
26.
|
|
27.
|
18 p, 121.2 KB |
La premsa
/
Vidal Castell, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
El sector de la premsa a Catalunya, tot i viure des de fa una dècada una crisi de model empresarial que s'ha vist agreujada els darrers dos anys per la crisi econòmica global, travessa un moment que convida a un cert (i molt moderat) optimisme. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 41-58
|
|
28.
|
21 p, 124.7 KB |
La ràdio
/
Llorens Maluquer, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
El sector de la ràdio a Catalunya durant el bienni 2009-2010 ha estat sota la llarga ombra de la crisi econòmica. El descens dels ingressos publicitaris ha repercutit en un descens de la facturació i de l'ocupació, però ha estat insufi cient per endegar una reestructuració del mercat radiofònic català i, en canvi, ha provocat freqüents confl ictes entre operadors privats i reguladors. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 59-79
|
|
29.
|
|
30.
|
|
31.
|
3 p, 57.5 KB |
Presentació
/
Terrón Blanco, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), gràcies a la valuosa col·laboració que ha rebut de tots els autors i les institucions que han acceptat participar en el projecte, ha pogut assolir l'objectiu de publicar la sisena edició de l'Informe de la comunicació a Catalunya, que cobreix el període 2009-2010. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 9-11
|
|
32.
|
17 p, 991.9 KB |
El sector cinematogràfic
/
Caballero Molina, Juan José (Universitat de Barcelona. Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya)
Durant el bienni 2011-2012 el sector cinematogràfic es va veure enfrontat als efectes demolidors d'una crisi estructural, que es manifestaren en una reducció substancial de les produccions així com en una pèrdua notable dels ajuts que les administracions van destinar a fer viable el seu feble teixit. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2013 (Lexikon Informes; 3)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2013, p. 97-113
|
|
33.
|
20 p, 148.8 KB |
La publicitat
/
Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Prat Sabater, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
La crisi econòmica encetada el 2007 ha provocat una forta contracció de la demanda publicitària, que se suma als canvis en les estratègies dels anunciants i a la reestructuració de la indústria de la comunicació per dibuixar una situació que es pot descriure com de crisi en el sistema publicitari, tant per les difi cultats més conjunturals que s'afronten com pels canvis estructurals que s'estan produint. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 99-118
|
|