Book chapters

Book chapters 33 records found  Search took 0.01 seconds. 
1.
20 p, 122.9 KB Les polítiques de comunicació / Blasco Gil, José Joaquín (Institut de la Comunicació. Observatori Polítiques de Comunicació)
Durant el bienni 2009-2010 s'han produït canvis rellevants en el camp de les polítiques públiques de comunicació amb incidència a Catalunya. L'aprovació de la llei audiovisual espanyola -que preveu la creació d'una autoritat audiovisual independent- i de la llei catalana del cinema són dues de les principals fi tes. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 235-254  
2.
17 p, 121.3 KB El sector cinematogràfic / Cerdán, Josetxo (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació) ; Quílez Esteve, Laia (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació)
Aquest capítol fa un recorregut per l'estat del cinema a Catalunya durant el bienni 2009-2010. Si bé durant 2009 s'han mantingut, respecte a anys anteriors, les xifres relatives als àmbits de la producció, la distribució i l'exhibició cinematogràfi ques, el 2010 ha estat un període marcat per la crisi econòmica en què està sumit el país i, en el cas concret del sector cinematogràfi c, per la creixent competència que en aquest àmbit suposa el consum domèstic de productes audiovisuals a través de les cada vegada més diverses fi nestres i eines de descàrrega i de reproducció. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 119-135  
3.
20 p, 132.1 KB Grups de comunicació / Almiron, Núria (Universitat Pompeu Fabra. Facultat de Comunicació)
Aquest capítol fa un recorregut per l'estat del cinema a Catalunya durant el bienni 2009-2010. Si bé durant 2009 s'han mantingut, respecte a anys anteriors, les xifres relatives als àmbits de la producció, la distribució i l'exhibició cinematogràfi ques, el 2010 ha estat un període marcat per la crisi econòmica en què està sumit el país i, en el cas concret del sector cinematogràfi c, per la creixent competència que en aquest àmbit suposa el consum domèstic de productes audiovisuals a través de les cada vegada més diverses fi nestres i eines de descàrrega i de reproducció. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 137-156  
4.
24 p, 107.8 KB Introducció. La comunicació a Catalunya 2009-2010 : síntesis, claus d'interpretació i reptes de futur / Moragas Spà, Miquel de, 1943- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Amb la informació aportada pels autors dels diversos capítols i les observacions realitzades pels editors de l'Informe, aquesta introducció es proposa fer una síntesi de la situació del sistema de comunicació a Catalunya considerant els diversos mitjans (premsa, ràdio, televisió, cinema) així com els factors transversals que constitueixen aquest sistema (publicitat, grups de comunicació, telecomunicacions, internet) i alguns temes centrals de l'espai comunicatiu català (llengua, sistema públic audiovisual, comunicació local). [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 15-38  
5.
20 p, 125.4 KB Indústries culturals d'edició discontinua : editorial, fonográfica, videogràfica i multimèdia / Cubeles, Xavier (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació) ; Corbella, Joan M. (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)
Durant el bienni objecte d'aquest estudi ha seguit avançant la redefinició dels models de negoci i de les cadenes de valor de les indústries culturals d'edició discontínua. Com a conseqüència d'això, la producció i la comercialització de les obres culturals d'aquestes activitats tendeixen a canalitzarse progressivament per internet. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 157-176  
6.
19 p, 113.0 KB Internet / Domingo, David (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació)
El bienni 2009-2010 ha estat de consolidació d'internet com a eina de comunicació quotidiana. L'eclosió de les xarxes socials ha fomentat l'ús diari i l'audiència de les webs informatives s'ha arribat a doblar en molts casos. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 177-195  
7.
14 p, 432.6 KB Les telecomunicacions / Fernández Alonso, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest capítol s'ocupa de l'estat de les infraestructures que permeten la prestació de serveis de telefonia, internet de banda ampla i ràdio i televisió hertzianes. També aborda el grau de penetració d'aquests serveis a Catalunya i apunta quines són les principals empreses que els ofereixen. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 197-210  
8.
24 p, 141.7 KB La comunicació local / Domingo, David (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació) ; Guimerà Orts, Josep Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Llamero, Lluïsa (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació) ; Montagut Calvo, Marta (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació) ; Rabadán Perea, José Vicente (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Observatori de la Comunicació Local
En el context de crisi econòmica, els grups multimèdia de proximitat han pogut mantenir en bona mesura el seu teixit empresarial, però s'ha alentit el desplegament de les noves concessions d'FM i la implantació de la TDT s'ha completat amb molts problemes i menys operadors dels previstos inicialment. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 211-234  
9.
25 p, 491.7 KB Narrativa radiofónica : ritmos, duraciones y arquitecturas sonoras / Rodríguez Bravo, Ángel
Este artículo tiene como objetivo hacer una actualización de los conceptos del lenguaje radiofónico y de la narración sonora en su sentido más amplio, desde la perspectiva la teoría de sistemas y de los métodos de análisis instrumental. [...]
Madrid: Icono14, 2011 (Estudios de narrativa)
Narrativas audiovisuales: los discursos, 2011, p. 239-258  
10.
19 p, 121.8 KB La llengua / López López, Bernat (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació)
L'actualització de les dades disponibles sobre oferta i consum mediàtic a Catalunya confi rma que, en general, tant l'oferta com el consum de continguts mediàtics en català al Principat és minoritària respecte del castellà, i que s'observen força diferències al respecte entre uns subsectors i uns altres. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 255-273  
11.
6 p, 67.6 KB Nous reptes de la televisió en un context multiplataforma / Garcia Horcajo, Miquel (Televisió de Catalunya. Àrea de nous formats)
En mig d'una gran fragmentació de l'oferta televisiva produïda per la proliferació de canals, pel consum audiovisual a través d'internet i per la crisi econòmica, els canals de televisió opten majoritàriament per una oferta conservadora. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 277-282  
12.
7 p, 69.9 KB La premsa : una crisi antiga, llarga, agònica / Guillamet, Jaume (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)
L'autor analitza, des de la perspectiva històrica, la crisi de la premsa en el nou segle, en el context de la transformació que estan experimentant els mitjans amb la irrupció de les tecnologies digitals. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 283-289  
13.
8 p, 75.4 KB La publicitat : Adaptar-se als nous mitjans / Rom Rodríguez, Josep A. 1963- (Universitat Ramon Llull. Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna)
L'autor reflexiona sobre el fet que més de cent anys de relats publicitaris en diaris, ràdios i televisions han trencat la màgia entre les marques i els espectadors. La publicitat convencional ja no es comunica de manera adequada amb els seus públics, que tenen nous comportaments. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 291-298  
14.
7 p, 71.1 KB Les noves redaccions : Convergència / Masip, Pere (Universitat Ramon Llull. Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna)
Aquest capítol aprofundeix en el procés de convergència que s'ha anat accelerant als mitjans de comunicació amb el nou segle. S'hi analitzen principalment els processos de convergència entre les redaccions de diferents mitjans d'una mateixa empresa, considerant les oportunitats, però també les dificultats que significa crear noves rutines de producció. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 299-305  
15.
8 p, 72.9 KB Els mitjans comunitaris : La lluita pel reconeixement de les ràdios i televisions de base social / Clua, Anna (Universitat Oberta de Catalunya)
Els mitjans comunitaris han aconseguit un lloc en els textos normatius vigents sobre l'espai audiovisual català i estatal. La seva definició legal, però, no reflecteix l'esperit d'aquest tipus de projectes. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 307-314  
16.
8 p, 73.1 KB Internet i participació democràtica / Fernández Viso, Ana (Institut de la Comunicació. Observatori Polítiques de Comunicació)
L'autora analitza el desafiament que les formes de comunicació horitzontal i descentralitzada a internet plantegen a la tasca de mediació social i política dels mitjans de comunicació i de la institució de la representació política. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 315-322  
17.
7 p, 70.6 KB Llengua catalana, mitjans i mercat / Caminal, Ramon (Institut d'Anàlisi Econòmica)
En aquest capítol l'autor estudia des del punt de vista econòmic la presència de la llengua catalana als mitjans de comunicació i a d'altres béns culturals, i considera la seva viabilitat, posant en relació el mercat i les polítiques públiques en matèria de comunicació i cultura. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 323-329  
18.
7 p, 66.8 KB Societat de la informació. Nous escenaris de la regulació / Carbonell, Josep M. 1957- (Josep Maria), (Universitat Ramon Llull. Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna)
L'autor analitza la problemàtica de la regulació de la comunicació a l'era digital, quan les velles formes de regulació de l'audiovisual s'enfronten a la convergència de serveis, fent obsoleta l'antiga regulació i la política que li donava suport. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 331-337  
19.
6 p, 60.2 KB La radiodifusió en el context de la societat xarxa: especulacions, certeses i esperances / Martí, Josep Maria, 1950- (Observatori de la Ràdio a Catalunya)
L'autor fa referència als canvis que s'estan succeint en la producció, distribució i consum de ràdio com a conseqüència del seguit d'avenços tecnològics. Es descarten aproximacions simples sobre la influència directa de la tecnologia que han portat a fer interpretacions precipitades. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 339-344  
20.
7 p, 55.7 KB Problemes de viabilitat de la televisió digital terrestre (TDT) / Majó, Joan, 1939- (Exministre d'Indústria)
L'autor analitza el procés d'implantació de la televisió digital terrestre a Catalunya, en el context més general de la política de comunicació i de telecomunicacions a Espanya i Europa. Aprofundeix en les contradiccions que es deriven de la multiplicació de l'oferta de canals televisius, especialment en la situació de crisi que caracteritza el final de la primera dècada del nou segle. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 345-351  
21.
9 p, 82.4 KB Fòrum de la governança d'Internet. Balanç d'un lustre / Díez, Mercè (Díez Jiménez) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Aquest capítol analitza l'evolució que ha viscut el Fòrum de la Governança d'Internet (IGF, en les seves sigles en anglès), des de la proposta de la seva creació a la Cimera Mundial sobre la Societat de la Informació (Ginebra 2003 - Tunis 2005) fins a l'actualitat, i reflexiona sobre la importància de la governança d'internet i la seva transcendència en les noves condicions de la governabilitat a l'era global.
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 353-361  
22.
6 p, 65.8 KB Els estudis d'audiència i la seva incidència en el sistema de comunicació / Sabaté i Salazar, Joan (Universitat Ramon Llull. Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna)
Aquest capítol fa referència a la situació actual dels estudis d'audiència en una etapa de profundes transformacions en el panorama dels mitjans i a la necessitat d'establir noves eines d'anàlisi dels usos i de les audiències dels mitjans de comunicació. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 363-368  
23.
20 p, 1.2 MB La ràdio / Llorens Maluquer, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
La ràdio a Catalunya viu en el bienni 2011-2012 una doble realitat. D'una banda, es troba immersa en una profunda crisi econòmica pel descens dels ingressos publicitaris i de les subvencions públiques, que s'ha manifestat en una disminució de l'ocupació i en els primers moviments de reestructuració del mercat radiofònic. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 3)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 37-56  
24.
16 p, 104.5 KB Els estudis de comunicació a Catalunya / Civil i Serra, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Reguero, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Els anys 2009 i 2010 les polítiques universitàries a Catalunya i a Espanya han estat marcades per la culminació de la reforma docent per a l'adaptació a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES). [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 371-386  
25.
17 p, 114.9 KB La recerca en comunicació a Catalunya. Estat de la qüestió / Civil i Serra, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
El bienni 2009-2010 està marcat per diversos canvis en matèria de política científica que influeixen directament en la investigació en comunicació. S'aprova el nou Pla de Recerca i Innovació 2010-2013, que estableix els objectius estratègics per als propers anys i proposa millores de la governança del sistema d'R+D+I català, en un context de crisi econòmica que força a replantejar els pressupostos d'inversió. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 387-404  
26.
4 p, 65.6 KB Selecció bibliográfica recollida pel Portal de la Comunicació InCom-UAB / García Sedó, Ramón (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest capítol recull obres de referència editades a Catalunya i llibres d'autores i autors vinculats a universitats i institucions catalanes i seleccionats pel Portal de la Comunicació InCom-UAB (www. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 405-408  
27.
18 p, 121.2 KB La premsa / Vidal Castell, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
El sector de la premsa a Catalunya, tot i viure des de fa una dècada una crisi de model empresarial que s'ha vist agreujada els darrers dos anys per la crisi econòmica global, travessa un moment que convida a un cert (i molt moderat) optimisme. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 41-58  
28.
21 p, 124.7 KB La ràdio / Llorens Maluquer, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
El sector de la ràdio a Catalunya durant el bienni 2009-2010 ha estat sota la llarga ombra de la crisi econòmica. El descens dels ingressos publicitaris ha repercutit en un descens de la facturació i de l'ocupació, però ha estat insufi cient per endegar una reestructuració del mercat radiofònic català i, en canvi, ha provocat freqüents confl ictes entre operadors privats i reguladors. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 59-79  
29.
10 p, 7.0 MB Linking community interpreting research with intercultural communication theories. Methodological approach to the specific case of the Chinese in Catalonia / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Since globalisation has enhanced intercultural exchanges almost on a daily basis, plenty of research has been undertaken to elucidate the sources of misunderstanding between cultures. Disciplines such as intercultural pragmatics, social psychology or ethnography have been developed to shed tight on topics of intercultural communication. [...]
Berlin : Lit Verlag, 2011
Modelling the field of community interpreting: questions of methodology in research and training, 2011, p. 66-84  
30.
17 p, 140.7 KB La televisió / Guimerà Orts, Josep Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fernández Alonso, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest capítol descriu i analitza en detall la transformació del mapa de la televisió hertziana a Catalunya en el context de l'apagada analògica, sense oblidar l'evolució experimentada durant el bienni per les plataformes de satèl·lit, cable, IPTV i televisió mòbil. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 81-97  
31.
3 p, 57.5 KB Presentació / Terrón Blanco, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), gràcies a la valuosa col·laboració que ha rebut de tots els autors i les institucions que han acceptat participar en el projecte, ha pogut assolir l'objectiu de publicar la sisena edició de l'Informe de la comunicació a Catalunya, que cobreix el període 2009-2010. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 9-11  
32.
17 p, 991.9 KB El sector cinematogràfic / Caballero Molina, Juan José (Universitat de Barcelona. Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya)
Durant el bienni 2011-2012 el sector cinematogràfic es va veure enfrontat als efectes demolidors d'una crisi estructural, que es manifestaren en una reducció substancial de les produccions així com en una pèrdua notable dels ajuts que les administracions van destinar a fer viable el seu feble teixit. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2013 (Lexikon Informes; 3)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2013, p. 97-113  
33.
20 p, 148.8 KB La publicitat / Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Prat Sabater, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
La crisi econòmica encetada el 2007 ha provocat una forta contracció de la demanda publicitària, que se suma als canvis en les estratègies dels anunciants i a la reestructuració de la indústria de la comunicació per dibuixar una situació que es pot descriure com de crisi en el sistema publicitari, tant per les difi cultats més conjunturals que s'afronten com pels canvis estructurals que s'estan produint. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 99-118  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.