Ciències

Ciències 16 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
41.1 KB Notícies / amb la col·laboració de l’Associació de Professors de Física i Química de Catalunya
2005
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 1 (2005)  
2.
7.0 KB Pòster : la segona llei de Newton, qualitativament
2005
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 1 (2005)  
3.
1 p, 14.2 KB Una eina del professorat de ciències per al professorat de ciències
2005
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 1 (2005) p. 2-2  
4.
4 p, 179.7 KB La Setmana de la Ciència a Secundària / Fernández Novell, Josep M. ; Zaragoza, Carme
És aquella setmana escolar que es porten a terme un seguit d’activitats relacionades amb la ciència, en l’espai de les aules del centre i, també, fóra d’ell. Es procura que durant aquesta setmana el contingut de les matèries de “ciència” i de “lletres” es relacioni amb els diferents esdeveniments científics quotidians que ens envolten. [...]
2005
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 1 (2005) p. 3-6  
5.
5 p, 161.3 KB Ciència i ciutadania : el Projecte APQUA / Ros, Imma
APQUA és un projecte de culturització científica dirigida a tota la població, centrat en els productes i els processos químics i en el risc que el seu ús representa per a les persones i per al medi ambient.
2005
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 1 (2005) p. 7-11  
6.
4 p, 133.6 KB Una introducció a la química des de la cuina / Solsona Pairó, Núria
L’article descriu l’experiència portada a terme durant cinc anys a l’IES Josep Pla, a quart d’ESO, per fer la introducció i estudi dels conceptes bàsics de química en un context culinari, diferent del laboratori escolar tradicional. [...]
2005
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 1 (2005) p. 12-15  
7.
2 p, 79.4 KB Fecundació in vitro del musclo (Mytilus sp.) i seguiment del seu desenvolupament embrionari / Bigas, Montserrat ; Pibernat, Laia ; Cabello, Montserrat
L’objectiu d’aquesta experiència és induir l’alliberament dels gàmetes dels musclos i, tot seguit, forçar-ne la fecundació. Això ens permetrà seguir, pas a pas, el desenvolupament embrionari des de la fase de zigot fins a l’estadi de larva.
2005
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 1 (2005) p. 16-17  
8.
4 p, 113.5 KB Construcció d’una plataforma giratòria per a l’estudi de la força centrípeta / Ametlla Miquel, Josep
Es descriu la construcció d’un aparell per poder mesurar directament el valor de la força centrípeta, així com altres paràmetres d’un moviment circular uniforme.
2005
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 1 (2005) p. 18-21  
9.
2 p, 103.9 KB El sorprenent comportament d’algunes maquinetes de fer punxa al llapis / Corominas, Josep
Quantes vegades no hem fet punxa al llapis? Algunes maquinetes són d’un material tal que se’n pot treure molt de profit a les classes de química.
2005
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 1 (2005) p. 22-23  
10.
3 p, 51.9 KB Estudi de les corbes de valoració àcid i base forts i àcid feble - base forta / Grancelli, Anna ; Plarromaní, Anna
Es determinen i estudien les corbes de valoració de l’àcid clorhídric amb hidròxid sòdic i de l’àcid acètic amb hidròxid sòdic. S’estudien i es determinen els punts d’equivalència i de neutralització de les corbes i l’ adequació de l’indicador emprat.
2005
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 1 (2005) p. 24-26  
11.
1 p, 14.4 KB Marea negra / Freixa i Solé, Lourdes
Es tracta de simular l’efecte de la marea negra provocada per l’abocament de petroli al mar, estudiar les seves conseqüències i sensibilitzar l’alumnat envers la problemàtica de la contaminació.
2005
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 1 (2005) p. 27-27  
12.
3 p, 58.4 KB Són útils les WebQuests per desenvolupar els continguts del currículum de Física i Química? / Fernández Hierro, Carmen
Es tracta de mostrar, mitjançant enllaços a exemples de WebQuests de ciència, l’estructura generalitzada que s’hi fa servir per presentar la informació. Al mateix temps, es fa una reflexió personal sobre la possible adequació d’aquest tipus d’activitats en l’ensenyament de la Física i la Química en la Secundària.
2005
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 1 (2005) p. 28-28  
13.
2 p, 21.3 KB Llegir textos a les classes de ciències / Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La distinció entre fet, fet científic i model és necessària per a la correcta interpretació dels textos científics.
2005
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 1 (2005) p. 31-32  
14.
5 p, 283.4 KB Per a què serveix un sincrotró? / Sola i Casadevall, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Aliberas i Maymí, Joan (IES Josep Puig i Cadafalch (Mataró, Catalunya))
La construcció d’un modern sincrotró a Cerdanyola del Vallès costarà molts diners a la hisenda pública. Hem de tenir arguments per a respondre quan els nostres alumnes ens facin preguntes com ara: què és un sincrotró? Per a què serveix? Està justificada, aquesta despesa?.
2005
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 1 (2005) p. 33-37  
15.
2 p, 43.1 KB Per què es va congelar l’Àrtic? / Rosell Melé, Antoni (Institut de Ciència i Tecnologia Ambiental) ; Aliberas i Maymí, Joan (IES Josep Puig i Cadafalch (Mataró, Catalunya))
Estudiar el clima que tenia la Terra milions d’anys enrere pot semblar una feina inútil, per poc interessant i per impossible; però no és així. Aquell clima ha deixat algunes pistes que han arribat fins a nosaltres. [...]
2005
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 1 (2005) p. 38-39  
16.
1 p, 17.0 KB Com és que cada vegada tenim menys alumnes a les classes?
Com a col·lectiu professional hem d’opinar sobre aquesta progressiva minva que notem a les nostres classes, amb la finalitat de fer-hi alguna cosa: ja sigui actuar en els nostres centres, o bé proposar als polítics responsables de l’educació algunes mesures que creguem necessàries per frenar aquesta tendència.
2005
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 1 (2005) p. 47-47  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.