Ciències

Ciències 17 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
5.2 KB S'ha publicat
2011
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 19 (Juny 2011) , p. 0-0  
2.
5.0 KB Els corrents de Foucault a cop d'ull : Oscil·lació esmorteïda per corrents de Foucault / Giral, Adrián ; Martí, Cèlia ; Orriols, Cristina ; Prat, Nil ; Hinojosa, Julià
2011
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 19 (2011) , p. 00-00  
3.
4.7 KB Suplement 2 .Exercicis: Normes de seguretat al laboratori
2011
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 19 (2011) , p. 00-00  
4.
5.1 KB Suplement 3. Exercicis: Forces i estiraments
2011
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 19 (2011) , p. 00-00  
5.
2 p, 41.9 KB Un cas : la prevenció de lesions / Díez, Mª Carmen
2011
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 19 (2011) , p. -0  
6.
1 p, 18.2 KB Treball per a l’excel·lència / Díez, Mª Carmen
2011
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 19 (2011) , p. -0  
7.
1 p, 38.0 KB Autoavaluació / Diez Calzada, Mª Carmen
2011
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 19 (2011) , p. -0  
8.
1 p, 60.2 KB L’Experiment Global de l’Any Internacional de la Química
El 2011 ha estat declarat Any Internacional de la Química. L’Experiment Mundial que es proposa vol mostrar el lligam de la química amb la qualitat de vida, la sostenibilitat i les noves energies.
2011
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 19 (Juny 2011) , p. 2-2  
9.
4 p, 270.6 KB Suc de taronja: una experiència didàctica d’atenció a la diversitat / Pagés i Segarra, Xavier (IES Botànic Cavanilles) ; Senra Jimenez, Raúl Oswaldo (IES Botànic Cavanilles) ; París Burguete, Maria (IES Botànic Cavanilles) ; París Burguete, Paco (IES Botànic Cavanilles)
Aprofitant la visita de les alumnes del col·legi britànic de la ciutat de Lancaster (GB) al nostre centre va sorgir la idea de fer una experiència interdisciplinar consistent a fer tots els preparatius, des de l'àmbit científic del Projecte de Diversificació Curricular (PDC) de 4t d’ESO, per oferir un gotet de suc de taronja durant tres dies a l'hora del primer esbarjo.
2011
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 19 (Juny 2011) , p. 3-6  
10.
2 p, 132.3 KB Els corrents de Foucault a cop d’ull: oscil·lació esmorteïda pels corrents de Foucault / Hinojosa, Julià (Professor Escola Pia de Sarrià-Calassanç) ; Giral, Adrián (Alumne Escola Pia de Sarrià-Calassanç) ; Martí, Cèlia (Alumne Escola Pia de Sarrià-Calassanç) ; Orriols, Cristina (Alumne Escola Pia de Sarrià-Calassanç) ; Prat, Nil (Alumne Escola Pia de Sarrià-Calassanç)
En aquesta pràctica es vol evidenciar l’existència dels corrents de Foucault i com actuen de forma simple i contundent. Per aconseguir-ho s’ha planificat un experiment que consisteix únicament a fer oscil·lar un imant, mitjançant una molla, a l'interior d'un tub de coure i observar en quant de temps s'esmorteeix el moviment. [...]
2011
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 19 (Juny 2011) , p. 7-8  
11.
5 p, 299.1 KB Juguem amb la taula periòdica / Castelló Rico, Esther (Institut La Llauna, Badalona) ; Seba Font, Elena (Institut La Llauna, Badalona)
L’aprenentatge de la taula periòdica, els seus elements i els seus símbols també es pot realitzar d’una manera divertida. A continuació es presenta una activitat que es pot proposar als alumnes d’ESO dins de la unitat corresponent a l’estudi de l’àtom i de la taula periòdica.
2011
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 19 (Juny 2011) , p. 9-13  
12.
4 p, 90.2 KB Les forces i els estiraments a segon d’ESO / Díez Calzada, M. Carmen (Institut Montserrat (Barcelona))
Cadascun dels estiraments que fem consisteix en la deformació de la musculatura per l’acció d’una força. Aprofitem el concepte d’estirament, que esdevé de manera natural, per treballar de manera interdisciplinar el continguts de les forces a segon d’ESO. [...]
2011
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 19 (Juny 2011) , p. 14-17  
13.
4 p, 124.0 KB Didàctica de la seguretat : les normes / Merino Calvet, Maria Antonia
Per a la seguretat en el laboratori escolar és fonamental que l’alumnat tingui un bon coneixement de les normes de seguretat i les segueixi estrictament. Per aconseguir-ho cal organitzar adequadament l’ensenyament d’aquests continguts.
2011
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 19 (Juny 2011) , p. 18-21  
14.
7 p, 793.2 KB La incorporació de l’alumnat immigrat a l’aula ordinària de ciències : idees, pràctiques i noves propostes / Torramilans, Montserrat (Institut Escola Costa i Llobera. Barcelona) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona)
Un problema important que actualment tenim el professorat de ciències de secundària es relaciona amb com treballar a l’aula ordinària amb alumnat que ha seguit una escolarització que en podríem dir “normal”, juntament amb alumnat nouvingut que desconeix la llengua o que no en té coneixements prou consolidats. [...]
2011
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 19 (Juny 2011) , p. 22-28  
15.
6 p, 147.1 KB Refredament magnètic : ordre i desordre d'imants atòmics / Bohigas i Janoher, Xavier (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Física i Enginyeria Nuclear)
S’ha comprovat que la refrigeració magnètica que utilitza un sistema magnètic és energèticament eficient i competitiva amb la tecnologia refrigerant basada en la compressió de gasos en el rang de temperatures proper a la temperatura ambient. [...]
2011
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 19 (Juny 2011) , p. 29-34  
16.
4 p, 190.0 KB El sincrotró ALBA, una eina de futur / Prat Llenas, Carla (Alumna de l’Institut Llobregat, Sallent)
Els sincrotrons, com l’ALBA, són un tipus d’accelerador de partícules que tenen un gran nombre d’aplicacions en gran diversitat de camps. Són també una de les inversions actualment més importants en el món de la física ja que permeten –i seguiran permetent en un futur proper– mostrar a l’ésser humà tot allò que el seu ull no és capaç de veure.
2011
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 19 (Juny 2011) , p. 35-38  
17.
8 p, 1.7 MB El terratrèmol de l’11 de març del 2011 al Japó / Aliberas i Maymí, Joan (IES Josep Puig i Cadafalch (Mataró, Catalunya)) ; Arboleya, María Luisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia)
El març passat un intens terratrèmol va sacsejar la costa oriental del Japó, produint un tsunami que va originar un nombre molt gran de víctimes i enormes danys materials. Vegem què va succeir.
2011
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 19 (Juny 2011) , p. 39-46  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.