Ciències

Ciències Encontrados 10 registros  La búsqueda tardó 0.00 segundos. 
1.
5 p, 398.5 KB Taller de geofísica : geomagnetisme / Curto, J. J. (Observatori de l'Ebre) ; Vallès, M. (Observatori de l'Ebre) ; Blanch, E. (Observatori de l'Ebre)
El magnetisme i en particular el camp magnètic de la Terra s’ensenya als alumnes des de la primària fins al batxillerat en diferents moments i amb un aprofundiment progressiu. Aquest article pretén complementar l’estudi del camp magnètic al batxillerat amb una acti-vitat pràctica sobre una tempesta magnètica enregistrada a l’Observatori de l’Ebre. [...]
2007
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 7 (2007) p. 2-6  
2.
4 p, 232.3 KB La història en l’ensenyament de les ciències. Activitats entorn al “pes de l’aire” en el seu context històric / Grapí Vilumara, Pere
L’ús de la història de la ciència i de tècnica en l’ensenyament de les ciències és una as-signatura pendent del currículum de les ciències a secundària. Aquest article pot servir per posar de manifest com les TIC educatives poden facilitar l’elaboració d’activitats per im-pulsar la presència de la història en l’ensenyament de les ciències.
2007
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 7 (2007) p. 7-10  
3.
6 p, 200.3 KB Presentació de problemes de física amb Interactive Physics / Fontanet Rodríguez, Àngel
En aquest article presento les possibilitats didàctiques del programa Interactive Physics (IP) de cara a presentar problemes de Física en forma de simulacions (“Fisips”). Finalment plantejo alguns interrogants sobre les dificultats per incorporar i estendre l'ús dels Fisips a l'ensenyament de la Física.
2007
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 7 (2007) p. 11-16  
4.
6 p, 313.6 KB Què passa amb els aliments després de la seva digestió? / Bigas, Montserrat ; Domènech Girbau, Mariona
Presentem tres activitats didàctiques complementàries, pensades per a alumnes de batxillerat, que pretenen estudiar el procés de digestió i d’absorció de nutrients al budell prim, des del nivell macroscòpic d’òrgan (pràctica de laboratori) al nivell molecular (simulació), tot considerant el procés de “parlar ciència” a través d’una activitat d’estructuració i la pro-ducció d’un text explicatiu.
2007
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 7 (2007) p. 17-22  
5.
8 p, 657.5 KB Elaboració de seqüències didàctiques. Les aplicacions de la Física i la Química en la Meteorologia / Vidal i Segarra, Dolors
L’elaboració de seqüències didàctiques ens permet assolir un doble objectiu: l’autofor-mació del professorat (individualment o en grup) i l’aplicació de nous mètodes d’en-senyament de les ciències innovadors. [...]
2007
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 7 (2007) p. 23-30  
6.
5 p, 931.6 KB Ensenyar a aprendre : un aspecte fonamental de la nostra professió / Sardà i Jorge, Anna (Escola Avenç)
Per a l’alumnat d’ESO no és fàcil entendre el desenvolupament d’una seqüència didàctica, concretar les novetats que li aporta, desenvolupar les tasques correctament, comprendre i rectificar les seves equivocacions, expressar arguments o definicions amb sentit. [...]
2007
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 7 (2007) p. 31-35  
7.
4 p, 82.3 KB Com ensenyar i aprendre ciència mitjançant el treball pràctic / Plarromaní Català, Anna
El treball experimental és un aspecte essencial i inevitable del ensenyament de les ciènci-es. L’objectiu de la ciència és augmentar el coneixement del món material i ser capaç d’explicar fenòmens i ser capaç de controlar-los del alguna manera. [...]
2007
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 7 (2007) p. 36-39  
8.
3 p, 196.9 KB Què està passant amb els isards? / Marco Sánchez, Ignasi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; Lavín González, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals)
Des de fa alguns anys els isards del nostre país estan patint una greu epidèmia que ha reduït notablement la seva població. Què està passant?.
2007
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 7 (2007) p. 40-42  
9.
47.6 KB Notícies
2007
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 7 (2007) p. 43-48  
10.
9.1 KB S'ha publicat
2007
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 7 (2007) p. 49-49  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.