Ciències

Ciències 7 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
1.
4 p, 122.1 KB Caramels, sucre, respiració i velocitat de reacció / Martínez Espinet, Basili (Institut Miquel Martí i Pol (Roda de Ter))
En aquest treball pràctic presentem una reacció que permet estudiar qualitativament els factors que determinen la velocitat d’una reacció química. Aquesta reacció es fa amb productes habituals al laboratori (sucre i permanganat) i a més incorporem el xupa-xups per apropar la química al pensament quotidià de l’alumne. [...]
2012
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 22 (juny 2012) , p. 2-5  
2.
3 p, 233.6 KB Inducció electromagnètica / Nadal i Balandras, Lluís (Centre de Documentació i Experimentació de Ciències (CESIRE – CDEC))
Es proposen diversos experiments per mostrar de quina manera l’energia mecànica es pot transformar en elèctrica i l’elèctrica en mecànica, estudiant quins factors que hi intervenen.
2012
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 22 (juny 2012) , p. 6-8  
3.
4 p, 185.9 KB Com funciona una espelma? / Aliberas i Maymí, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i les Ciències Experimentals) ; Institut Josep Puig i Cadafalch (Mataró)
Un estri que ens sembla gairebé trivial pot convertir-se en un bon recurs per aprendre a pensar en termes químics. Es proposen algunes experiments senzills per fer amb una espelma encesa, així com amb altres combustions, que ajuden a construir una explicació química del que hi succeeix.
2012
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 22 (juny 2012) , p. 9-12  
4.
4 p, 574.0 KB Procés de digitalització d’un projecte de Física contextualitzada de batxillerat / Herreras, Luisa (Institut Guillem de Berguedà (Berga)) ; Olivella Busoms, Josep (INS Llobregat (Sallent))
La Física en Context és un projecte que proposa una nova metodologia per a l’ensenyament de la Física de Batxillerat basada en contextos. En aquest article es fa una revisió de com ha evolucionat aquest projecte fins arribar al format digital actual, com s’està aplicant actualment i quines són algunes de les dificultats que es troba el professorat que aplica aquest projecte.
2012
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 22 (juny 2012) , p. 13-16  
5.
5 p, 148.0 KB La Rúbrica, instrument en l’avaluació per les Competències Bàsiques / Díez Calzada, M. Carmen (Institut Montserrat (Barcelona)) ; Zurita i Món, Sílvia (Institut Domènech Perramon (Arenys de Munt))
El procés d’ensenyament-aprenentatge (E–A) de l’alumnat de secundària ha de respondre al repte d’incorporar el treball per competències a l’avaluació. La necessitat de concretar indicadors del nivell de competencialitat assolit per l’alumnat amb descriptors propis de cada competència és l’element de qualitat que incorpora la LOE. [...]
2012
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 22 (juny 2012) , p. 17-21  
6.
6 p, 620.1 KB Aprofitant cada engruna de calor : el Tub Verd de Mataró / Alerm, Llorenç (Mataró Energia Sostenible S.A. (MESSA))
La calor residual de diverses infraestructures mediambientals permet distribuir calor i fred al seu entorn urbà. Es tracta d’un aprofitament energètic que redueix contaminació, emissions de CO2 i importacions de combustible. [...]
2012
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 22 (juny 2012) , p. 22-27  
7.
6.0 KB S'ha publicat
2012
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 22 (juny 2012) , p. 28-28  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.