Ciències

Ciències 12 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
1 p, 62.4 KB Editorial. Nous reptes, nous formats comunicatius / Equip redactor de la revista Ciències
2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 26 (Desembre 2013) , p. 1-1  
2.
8 p, 808.9 KB Suficial No! Tensió su-per-fi-ci-al / Senra Jiménez, Raül Oswaldo (IES Azorín (Petrer)) ; Díaz-Crespo Ramírez, José María (Escola Científic Avel·li Corma (Moncofa, Castelló))
Mitjançant el taller de ciència amb alumnes de 4 anys es pretén assentar les bases d’una cultura científica general on, la introducció al mètode científic i la curiositat innata dels xi-quets pels fenòmens que ocorren al seu voltant, són els pilars fonamentals. [...]
The main aim of the science workshop for four-year-old children is to set the basis of a general scientific culture. Its most important topics are the introduction to the scientific method together with children´s innate curiosity about the phenomena surrounding them. [...]

2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 26 (Desembre 2013) , p. 2-9  
3.
6 p, 64.8 KB Activitat experimental per a treballar el model canvi químic a cicle superior de primària / Ferret Balanyà, Alícia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i les Ciències) ; Oliveras Prat, Begonya (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i les Ciències)
En aquest article es mostra el desenvolupament d’una activitat realitzada a 5è de primària per a treballar el model canvi químic a través d’un conjunt d’experiments. L’activitat pretén ajudar els alumnes a construir el model canvi químic a partir de fenòmens de la vida quotidiana. [...]
The paper presents the development of an activity carried out with 11-year-old students with the purpose of working the chemical change's model through a set of experiments. The activity aims to build the concept of chemical change in contrast with the concept of mixture through the phenomena of our everyday lives. [...]

2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 26 (Desembre 2013) , p. 10-15  
4.
5 p, 439.4 KB Construcció i aprofitament didàctic del coet d'aigua / Torres Climent, Àngel Luis (IES Joanot Martorell d'Elx (Alacant)) ; Martínez Sempere, Tomás José (Escola d'adults La Llotja d'Elx (Alacant))
El present treball constitueix una proposta de construcció i llançament d'un coet d'aigua i l’estudi experimental del tir parabòlic del mateix. El treball està dirigit a l'alumnat de 1r Batxillerat o 4t d'Educació Secundària de Física i Química i aporta material didàctic perquè el professorat pugui aprofitar aquest atractiu dispositiu.
This paper is a proposal to build, launch and experimental study of oblique shot of a water rocket. The work is aimed at students of Secondary Education in Physics and Chemistry and provides educational materials for teachers to take advantage of this attractive device.

2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 26 (Desembre 2013) , p. 16-20  
5.
3 p, 481.1 KB Estudi experimental del tir parabòlic / Marco, Ernest Arnau (IES Quartó de Portmany (St. Antoni, Eivissa))
Al llarg del present article explicarem dos mètodes per obtenir les posicions d’una pilota a partir d’una gravació de vídeo: extracció i tractament d’imatges. A continuació mostrarem una metodologia per a realitzar la seva representació gràfica amb el que potenciarem l’ús de les noves tecnologies.
In this article two methods for obtaining an exact ball position from a video recording will be analysed using a programme for extracting and analysing images. To give relevance to the use of new technological methods, we are going to use and explain a methodology to achieve its graphic representation.

2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 26 (Desembre 2013) , p. 21-23  
6.
4 p, 315.1 KB La física al servei de l’esport / Gimeno, Pol ; Peribañez, Xavier (Escola Pia Sarrià-Calassanç) ; Hinojosa, Julià (Escola Pia Sarrià-Calassanç)
En aquest article s’exposa part del nostre treball de recerca de 2n de batxillerat en el que mostrem com la millora de la tècnica és fonamental per reduir el temps d’una cursa de na-tació. Per mostrar-ho ens basem en l’estudi cinemàtic d’un nedador abans i després d’entrenar la tècnica. [...]
This study shows a part of our research for 2nd high school in which we show how to im-prove the technique is essential to reduce the time from a swimming course. To show this we rely on the kinematic of a swimmer before and after training technique. [...]

2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 26 (Desembre 2013) , p. 24-27  
7.
6 p, 779.4 KB El Scratch com a eina de modelització computacional / López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
La plataforma virtual Scratch, que compta amb un llenguatge de programació senzill i adaptat per alumnes de primària i secundària, té cada vegada més adeptes en els centres educatius, ja que representa una oportunitat com a eina per a que alumnat i professorat puguin construir models científics escolars i avaluar el seu comportament. [...]
Scratch is a virtual platform which uses an easy programming language adapted to primary and secondary school students. It has increasingly recognition and more and more users from educational centres since it allow students and teachers to build school science models and to evaluate their behaviour. [...]

2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 26 (Desembre 2013) , p. 28-33  
8.
6 p, 57.2 KB Educació científica humanitzada / Özer, Ferah (Abant İzzet Baysal Üniversitesi (Turquia)) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica)
L'article analitza els fonaments de la ciència a l'escola i les seves interrelacions amb el concepte de Naturalesa de les ciències mitjançant l'ús dels seus antecedents històrics i fent referència a la història de la ciència. [...]
The article discusses the foundations of school science and its interrelations with the concept of Nature of Science by using its historical background and refers to history of science. By explaining the relationships and concepts, the article describes mainly how the science education can or should be more humanized to be able to teach to pupils.

2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 26 (Desembre 2013) , p. 34-39  
9.
4 p, 190.6 KB Debats socio-científics al voltant dels processos d’extracció i emmagatzematge d’hidrocarburs / Rios Font, Raquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Luque López, Enrique (Ecologistes en Acció) ; Plataforma Antifracking Comarques de Castelló
Aquesta tardor els diaris, tertúlies radiofòniques i programes informatius de televisió han anat plens de notícies relacionades amb els terratrèmols que van tenir lloc a la costa de Castelló i de les Terres de l’Ebre. [...]
2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 26 (Desembre 2013) , p. 40-43  
10.
2 p, 101.2 KB Patrimoni científic escolar / Plarromaní, Anna ; Tura Puigverd, Maria ; Melià Avià, Rosa Mª ; ApFQc, Grup Patrimoni científic escolar (Mataró)
Fem una crida a que es valori el patrimoni que cada centre ha acumulat pel sol fet del temps que ha passat des de la seva inauguració.
2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 26 (Desembre 2013) , p. 44-45  
11.
2 p, 204.1 KB I Jornades sobre energia i tecnologia per a professors al Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa / Fundació Gas Natural Fenosa. Museu del Gas
Mestres i professors, van trobar, al Museu del Gas, eines i recursos per poder aplicar nous mètodes i propostes didàctiques per l’ensenyament sobre energia i tecnologia a les aules.
2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 26 (Desembre 2013) , p. 46-47  
12.
2 p, 176.0 KB Noa & Max. Atrapats a Electrònia : la primera sèrie d’animació per a generar interès per la ciència i la tecnologia entre els joves / Fresno, Sergio Marco del (Everis STEM Education)
“Noa & Max. Atrapats a Electrònia” és la primera sèrie d'animació online creada per la consultora multinacional Everis i la Universitat Pompeu Fabra (UPF), i que ha estat inclosa en el programa de cultura científica i de la innovació 2012 de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT). [...]
2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 26 (Desembre 2013) , p. 48-49  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.