Ciències

Ciències 11 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
1 p, 61.1 KB Editorial
2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 24 (Març 2013) , p. 1-1  
2.
7 p, 632.5 KB Seqüència d’ensenyament-aprenentatge per a l’estudi de la interacció llum-matèria a secundària / Rios Font, Raquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica)
Aquest article descriu una seqüència d’ensenyament-aprenentatge per a l’estudi de la in-teracció de la llum infraroja (IR) amb la matèria utilitzant diferents eines TIC. Es tracta d’una sessió contextualitzada al voltant de l’efecte d’hivernacle, plantejada per explorar els fonaments de la interacció entre la matèria i la radiació electromagnètica, que permet també introduir diversos conceptes relacionats amb l’espectroscòpia IR.
2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 24 (Març 2013) , p. 2-8  
3.
4 p, 401.7 KB “La mort de Teddy” : una experiència per a gaudir i aprendre / Senra Jiménez, Raúl Oswaldo (IES Azorín (Petrer)) ; Martínez Jiménez, Esther (IES Azorín (Petrer))
Mitjançant aquesta experiència demostrarem el què si l`atmosfera només fora 100% oxigen, al respirar ens cremaríem els pulmons, no obstant això, gràcies a què només té un 21% d`oxigen podem respirar sense cap problema. [...]
2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 24 (Març 2013) , p. 9-12  
4.
7 p, 387.2 KB Els cucs de terra, uns hortolans a l’aula / Cardet, Núria (Escola Països Catalans (Lleida)) ; Ibáñez, Manel (Universitat de Lleida)
Els cucs de terra són una de les peces clau de la descomposició de la matèria orgànica de l’hort de l’escola. Les preguntes dels alumnes i la rellevància del tema ens va motivar a treballar els cucs amb els alumnes de cicle mitjà de primària. [...]
2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 24 (Març 2013) , p. 13-19  
5.
6 p, 317.4 KB Les MysteryBoxes : una activitat senzilla d'indagació a l'aula com a metàfora de la ciència / Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'alumnat sovint té una visió distorsionada de la ciència que n'exclou el seu caràcter cons-truccionista i creatiu en pro d'una visió mecanicista i cartesiana. Es presenta una activitat pràctica d'organització senzilla que permet situar l'alumnat en contexts i situacions que emulen la recerca científica real. [...]
2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 24 (Març 2013) , p. 20-25  
6.
7 p, 503.6 KB Construint la visió sistèmica del cos humà a partir de la lectura crítica d'una controvèrsia socio-científica / Domènech, Ana Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i les Ciències Experimentals) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup LIEC (Llenguatge i Ensenyament de les Ciències)
En aquest article es mostra el desenvolupament d'una activitat, realitzada a 3r d'ESO i 1r de batxillerat per treballar la visió sistèmica del cos humà a través de la lectura crítica de la entrevista d'un farmacèutic publicada a un diari. [...]
2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 24 (Març 2013) , p. 26-32  
7.
7 p, 381.0 KB Opinió del professorat sobre la utilització de l’aula digital a les classes de Ciències de secundària. Projecte ADIGIC / Grimalt Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
L’article descriu l’opinió del professorat de ciències de secundària sobre la implementació del projecte EduCAT2. 0 així com les potencialitats i limitacions que comporta l’ús de noves tecnologies a l’aula. [...]
2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 24 (Març 2013) , p. 35-41  
8.
6 p, 390.8 KB La competència d'ús de proves científiques : quines dimensions es promouen a les activitats de l'aula de ciències? / Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica) ; Couso Lagarón, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica)
L'ús de proves científiques és la competència científica que obté pitjors resultats en les proves per a alumnes, com és el cas de les proves internacionals PISA, però la menys treballada pels professors de ciències. [...]
2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 24 (Març 2013) , p. 42-47  
9.
4 p, 168.1 KB Per què l’aigua calenta de vegades es congela més ràpidament que l’aigua freda? / Rios Font, Raquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
El juliol del 2012 la Royal Society of Chemistry va convocar un concurs en el qual s’oferia un premi de 1000 lliures a la persona o equip que donés la millor explicació a un fenòmen que consisteix en el fet que l’aigua calenta, en determinades condicions, es congela més ràpidament que l’aigua freda. [...]
2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 24 (Març 2013) , p. 48-51  
10.
1 p, 152.5 KB IX Congreso sobre Investigación en Didáctica de las Ciencias / Congreso sobre Investigación en Didáctica de las Ciencias (9è : 2013 : Girona, Catalunya)
Del 9 al 12 de setembre de 2013 es celebrarà la 9a edició del Congrés Internacional sobre recerca en Didàctica de les Ciències, organitzat per la revista “Enseñanza de las Ciencias”. En aquesta ocasió, el Congrés es celebrarà a la ciutat de Girona.
2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 24 (Març 2013) , p. 52-52  
11.
3 p, 154.8 KB Valoració de l’avantprojecte de “Ley Orgánica para la Mejora de la Calidad Educativa” (LOMCE) / Associació de Professors de Física i Química de Catalunya
Segons els nostres estatuts, l’objectiu de l’apFQc és incidir en tots els aspectes relacionats amb l’ensenyament i la divulgació de les ciències físiques i químiques. Per aquest motiu l’apFQc no pretenem entrar en qüestions relatives al marc competencial ni a tot allò que afecta a l'ensenyament en català i del català, no perquè no discrepem del tractament que rep la nostra singularitat en la LOMCE, sinó perquè ens hem concentrat en l’ensenyament de les nostres assignatures i ja ens hem adherit a manifestos d’altres entitats respecte al tractament d’aquest marc competencial. [...]
2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 24 (Març 2013) , p. 53-55  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.