Ciències

Ciències 8 records found  Search took 0.00 seconds. 
1.
7 p, 321.0 KB GeaTours : una experiència geolòtica d'aprenentatge cooperatiu que promou la indagació i l'autoregulació dels aprenentatges / Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup LIEC (Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències)) ; INS Vilanova (Vilanova del Vallès)
L'article presenta una experiència d'aprenentatge de la geologia mitjançant el treball en grups d'experts. Els alumnes han d'indagar i promoure el seu propi aprenentatge per a assolir un repte que se'ls proposa, i consensuar els criteris per els que avaluaran els seus propis resultats mitjançant rúbriques. [...]
This article presents a learning experience on geology based on the "expert groups" methodology. Students have to inquiry and promote their own learning process to reach a goal, and are asked to construct collaboratively a rubric and agree on the evaluation criteria. [...]

2014
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 27 (Març 2014) , p. 2-8  
2.
6 p, 448.5 KB Flipped Classroom al laboratori / Molés Bort, Jaume ; Monferrer Pons, Llorenç (Universitat Jaume I de Castelló) ; IES Professor Broch i Llop (Vila-real)
L'article presenta una experiència d'aprenentatge de la geologia mitjançant el treball en grups d'experts. Els alumnes han d'indagar i promoure el seu propi aprenentatge per a assolir un repte que se'ls proposa, i consensuar els criteris per els que avaluaran els seus propis resultats mitjançant rúbriques. [...]
This paper proposes a learning experience, implemented in the course "Scientific Me-thods" for the first year of the Technical-scientific in upper secondary school studies at Francesc Tàrrega High School in Vila-real. [...]

2014
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 27 (Març 2014) , p. 9-14  
3.
4 p, 460.1 KB El mètode científic aplicat a la caiguda lliure / Marco, Ernest Arnau (IES Quartó de Portmany (St. Antoni, Eivissa))
Partint de l'observació de la caiguda de diferents cossos, ens farem una sèrie de pregun-tes amb les que analitzarem el moviment i extraurem conclusions. Finalitzarem l'article calculant el valor d'aquesta acceleració utilitzant una gravació del moviment.
Taking from starting analysis point the free fall of different bodies, a series of different questions will be made through which movement will be analyzed and conclusions will be extracted. We will finish the article calculating the value of this acceleration using a move-ment recording.

2014
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 27 (Març 2014) , p. 15-18  
4.
3 p, 242.8 KB Mesurem la temperatura quan anem a la piscina / de la Cruz Marcè, Laura ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Presentem un conjunt d'activitats realitzades per alumnes de 1r de primària al voltant de la temperatura que hi ha als diferents espais que els infants visiten cada vegada que van a la piscina municipal. [...]
We present a set of activities carried out by first grade of elementary school students. These activities are focused on the temperature inside and outside a Swimming pool. Stu-dents measured the temperature using the data logger "Ecodad", and the obtained results were related with their clothing inside and outside the Swimming pool.

2014
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 27 (Març 2014) , p. 19-21  
5.
4 p, 179.6 KB "Allà on els arbres canten" : una novel·la per a l'aula de ciències / Ruiz Morillas, Núria (Universitat Rovira i Virgili. Departament de Química Física i Inorgànica)
La novel·la és un bon recurs educatiu per facilitar l'adquisició i comprensió d'alguns con-ceptes complexos. Aquest article proposa una sèrie d'activitats per primer cicle d'Educació Secundària Obligatòria a partir de la novel·la Allà on els arbres canten.
The novel is a great educational resource to facilitate the acquisition and understanding of some complex concepts. This paper proposes a series of activities for the first cycle of Se-condary Education from the novel Where the trees sing.

2014
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 27 (Març 2014) , p. 22-25  
6.
8 p, 613.3 KB Àlbums il·lustrats a la classe de ciències. Criteris per a la selecció / Ferran, Neus ; Levrero, Gemma ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Aquest article ofereix uns criteris per a la selecció d'àlbums il·lustrats per a utilitzar-los a les classes de ciències de primària, amb l'objectiu que aquests puguin ser un recurs didàctic que afavoreixi l'aprenentatge de les ciències i la compressió lectora en aquesta etapa educativa. [...]
This article provides criteria for the selection of picture books for use them in primary science class, in order that they can be an educational resource that promotes the learning of science and reading comprehension in this educational stage. [...]

2014
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 27 (Març 2014) , p. 26-33  
7.
6 p, 770.6 KB L'experiment BICEP2 i la detecció d'ones gravitatòries / Nofrarías, Miquel (Institut de Ciències de l'Espai)
El 17 de març de 2014 l'equip d'investigadors del telescopi BICEP2 (de les sigles Background Imaging of Cosmic Extragalactic Polarisation) van donar a conèixer en una roda de premsa al Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics la detecció de l'empremta causada per les ones gravitatòries en la polarització del fons d'ones còsmic de microones. [...]
On 17 March 2014, researchers from the telescope BICEP2 (acronym of "Background Imaging of Cosmic Extragalactic Polarization") announced the detection of the footprint of gravitational waves in the polarization of the cosmic microwave background. [...]

2014
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 27 (Març 2014) , p. 34-39  
8.
3 p, 61.8 KB Grup d'innovació DIATIC : Ensenyament de les ciències a través de les TIC / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup DIATIC ; Catalunya. Departament d'Ensenyament
La formació continuada del professorat és una característica tant desitjada com necessà-ria pels professionals de l'educació. No obstant, tot i que existeixen múltiples formes de plantejar la formació, no totes elles impliquen la mateixa dedicació per part del professorat ni els suposen els mateixos guanys d'aprenentatge. [...]
2014
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 27 (Març 2014) , p. 38-40  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.