Ciències

Ciències Encontrados 7 registros  La búsqueda tardó 0.01 segundos. 
1.
3 p, 420.6 KB Arbolapp, o com treballar amb el telèfon mòbil amb els alumnes de ciències naturals / Leiva Hevia, Silvia (INS Lliçà d'Amunt (Lliçà d'Amunt, Catalunya))
Presentem una experiència d'ús del telèfon mòbil a l'aula per treballar les claus dicotòmi-ques i la classificació dels arbres amb alumnat de primer d 'ESO, fent servir una app. Amb aquesta activitat es pretén promoure la descoberta de l'entorn proper, l'observació i el respecte per la natura i la implicació de la família a les activitats escolars.
We present an experience about using of the mobile phone in classroom to work dichoto-mous keys and classification of trees with 1st year of Secondary School students, using an app. This activity pretends to promote students' discovering about environtment, observa-tion and respect for nature, and family involvement in school activities.

2016
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 32 (Desembre 2016) , p. 2-4 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
2.
4 p, 616.4 KB All about my eggs (o la ciència dels ous) : English - Science project / Anglès Vidal, Rosalia (INS Joan Amigó i Callau (L'Espluga de Francolí, Catalunya))
All about my eggs és una experiència didàctica aplicada a 1r d'ESO amb un enfocament competencial i interdisciplinari, basat en la metodologia AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres). [...]
"All about my eggs" is a educational experience carried out in 1st of ESO. This experience follows a competence-based and interdisciplinary approach, based on a CLIC methodol-ogy (Content Language Integrated Learning). [...]

2016
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 32 (Desembre 2016) , p. 5-8 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
3.
11 p, 546.4 KB De l'epiteli de ceba a la indagació : un marc per a construir pràctiques investigadores cap a la Competència Científica / Domènech Casal, Jordi (Institut Marta Estrada (Granollers, Catalunya)) ; Ruiz, Neus (Institut Marta Estrada (Granollers, Catalunya))
El desenvolupament de les dimensions de la competència científica (conceptual, procedi-mental i epistèmica) té en els treballs pràctics de laboratori un espai candidat. El desple-gament de pràctiques investigadores és complex i requereix de marcs metodològics i su-ports per dur-lo a terme. [...]
Practical laboratory work is a candidate space to develop the conceptual, procedural and epistemic dimensions of scientific competence. Developing inquiry practices is complex and requires methodologic frames and didactic scaffolds. [...]

2016
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 32 (Desembre 2016) , p. 9-19 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
4.
7 p, 482.0 KB L'elaboració de sabó casolà com a eina per construir el model Canvi Químic / Lozano Mena, Glòria
En aquest article es presenta el disseny i la implementació d'una Unitat Didàctica (UD) titulada "D'oli brut a sabó: màgia, física o química?", que versa sobre el model canvi químic. La UD ha estat contextualitzada en l'elaboració de sabó a partir d'oli de cuina usat, una experiència senzilla però molt il·lustrativa, que permet treballar diversos aspectes d'aquest model científic.
This article presents the design and implementation of a didactic unit entitled "From used cooking oil to soap: magic, Physics or Chemistry?" which deals with the chemical change model. The didactic unit has been contextualized in the making of soap from used cooking oil, a simple but very illustrative experience that allows working several aspects of this sci-entific model.

2016
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 32 (Desembre 2016) , p. 20-26 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
5.
11 p, 488.5 KB Cinc experiències i reflexions metodològiques sobre l'Aprenentatge Basat en Projectes a les Ciències / Miró, Martí (INS Marta Mata (Montornès del Vallès, Catalunya)) ; Saperas, Anna (Institut Duc de Montblanc (Rubí, Catalunya)) ; Tarragó, Mercè (Escola Sant Gervasi Cooperativa (Mollet del Vallès, Catalunya)) ; Tordera, Rosa Maria (Escola Pia de Granollers (Granollers, Catalunya)) ; Domènech Casal, Jordi (INS Marta Mata (Montornès del Vallès, Catalunya))
L'Aprenentatge Basat en Projectes (ABP) és un enfoc didàctic plural que respon a les necessitats educatives d'una educació científica més competencial i transferible. En aquest article es descriuen 5 activitats aplicades en matèries científiques en 5 instituts diferents, al voltant de la nutrició, l'energia, la contaminació, la taula periòdica i la connexió de models científics als contextos reals (publicitat, ciència en el dia a dia,. [...]
The Project-Based Learning (PBL) is a plural didactic approach in response to education needs which pursues a more competencial and transferible science education. In this arti-cle, we describe 5 activities which were applied in scientific subjects in 5 different high-schools, about nutrition, energy, contamination, periodic table and the connection between scientific models and real contexts (advertisement, day-to-day science. [...]

2016
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 32 (Desembre 2016) , p. 27-37 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
6.
9 p, 776.2 KB Més enllà de la programació i la robòtica educativa : el pensament computacional en l'ensenyament STEAM a infantil i primària. / Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Cornellà, Pere (Universitat de Girona. UdigitalEdu) ; Peracaula, Marta (Universitat de Girona. UdigitalEdu) ; Niell, Mariona (Universitat de Girona. UdigitalEdu) ; Estebanell Minguell, Meritxell (Universitat de Girona. UdigitalEdu)
El pensament computacional està guanyant cada vegada més rellevància en el món edu-catiu. Més enllà de l'interès que pot tenir desenvolupar aquesta forma de pensar i resoldre problemes en un context cada cop més informatitzat, el desenvolupament del pensament computacional pot recolzar l'aprenentatge de totes les disciplines que conformen l'STEAM (Science, Technolgoy, Engineering, Arts and Mathematics). [...]
Computational thinking is gaining increasing relevance in education. Beyond the interest that developing this way of thinking and problem-solving problems may have in an increas-ingly computerized context, the development of computational thinking can support the learning of all STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics) disci-plines. [...]

2016
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 32 (Desembre 2016) , p. 38-46 (El Racó STEAM)  
7.
6 p, 391.1 KB El pantà de Flix : anàlisi i resolució d'un problema de contaminació forta / Grimalt Obrador, Joan (Institut de Diagnosi Ambiental i Estudis de l'Aigua)
En aquest article es realitza una perspectiva sobre el problema actual de contaminació greu de l'embassament de Flix (Ribera d'Ebre), generat pels abocaments massius dels residus de l'activitat d'una planta clor-àlcali al riu Ebre. [...]
This paper presents a perspective of the current problem of severe contamination of the reservoir of Flix (Ribera d'Ebre), generated by massive discharges of waste from the ac-tivity of a Chloralkali plant on the river Ebro. [...]

2016
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 32 (Desembre 2016) , p. 47-52 (Aprofundim en la ciència)  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.