Ciències

Ciències 5 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
7 p, 379.2 KB "El robot de les emocions", un projecte per estudiar la funció de relació a primaria / Grimalt Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
En aquest article es presenta una proposta educativa per promoure la construcció de diverses idees sobre la funció de relació dels éssers vius a partir d’un repte inicial: dissenyar i construir un robot que pugui expressar algunes emocions. [...]
This article presents an educational proposal to promote the construction of different ideas about the relational abilities of living things from an initial challenge: designing and building a robot that can express some emotions. [...]

2018
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 36 (2018) , p. 1-7 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
2.
6 p, 471.7 KB Identificació bioacústica d'algunes espècies de ratpenats amb sonogrames, espectogrames i espectres sonors segons la seva freqüència d'ecolocalització / Arcas Riva, Pedro (INS Institut Ribot i Serra (Sabadell, Catalunya)) ; Fenollar Moncho, José (INS Institut Ribot i Serra (Sabadell, Catalunya)) ; Mas Navarro, María (Museu de Granollers-Ciències Naturals) ; Flaquer Sánchez, Carles (Museu de Granollers-Ciències Naturals) ; Jordà Sanuy, Xavier (ADENC – Associació per la defensa i Estudi de la Natura. Grup d’estudi dels Ratpenats de Sabadell-GeRAS (Sabadell, Catalunya))
Aquest article forma part del treball de recerca de secundària de batxillerat sobre ratpenats on es tracta la detecció i identificació dels quiròpters mitjançant un detector. Posteriorment, es realitza una comparació entre sonogrames, espectrogrames i espectres sonors d’algunes espècies de quiròpters segons la seva freqüència d’ ecolocalització.
This article is part of an end-of-upper-secondary-education research project about bats, focused on detecting and identification of bats through a detector. Later, a comparison is made between sonograms, spectrograms and sound spectra of some species of bats ac-cording to their frequency of echolocation.

2018
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 36 (2018) , p. 8-13 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
3.
6 p, 416.9 KB Del CERN a l’aula de física : La cambra de boira com a projecte / Hinojosa, Julià (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup LiEC (Llenguatge i Ensenyament de les Ciències)) ; Tortosa, Ernest ; Osorio, Kevin ; Calsina, Pablo ; Saiz, Pablo
En aquest article s’exposen, de forma breu, els pilars fonamentals del CERN i els resultats de l’experiència que ha suposat submergir a un grup d’alumnes de segon de batxillerat, establint un cert paral·lelisme entre aquest centre d’investigació i l’escola. [...]
In this paper, the main characteristics of CERN are briefly presented as well as the results of the experience of involving a group of secondary school students, establishing a certain parallelism between this research centre and the school. [...]

2018
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 36 (2018) , p. 14-19 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
4.
10 p, 426.2 KB Com a docents de ciències, avaluem la nostra pràctica? / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
El títol d’aquest article pretén convidar a reflexionar al professorat de ciències sobre per què, què i com avaluem la nostra pràctica docent. Vivim immersos en un context educatiu on es parla – i molt – sobre innovació educativa, canvis metodològics, organitzatius, de l’avaluació, etc. [...]
The title of this article is intended to invite science teachers to reflect on why, what and how we evaluate our teaching practice. We live immersed in an educational context where a lot is said about educational innovations, methodological, organizational, and assessment changes, etc. [...]

2018
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Num. 36 (2018) , p. 20-29 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
5.
6 p, 453.1 KB Apropant la perspectiva STEAM a docents de tecnologia en formació / Ortega Torres, Enric (Florida Universitària. Departament de Didàctica de les Ciències)
La presència del terme STEM a la investigació educativa i als documents internacionals sobre educació científica és un fet contrastat. Aquesta realitat és coneguda pels docents de secundària en formació? Es mostra una intervenció didàctica realitzada amb futurs do-cents de tecnologia que evidència el seu desconeixement a priori sobre aquesta perspec-tiva i serveix per a dotar-los d’estratègies que els ajuden a dissenyar propostes didàcti-ques STEAM pròpies.
The concept of STEM in educational research and international references on scientific education is a fact. Is this reality known by future secondary school teachers? We show a didactic intervention with initial training technology teachers that demonstrates their prior lack of knowledge about this perspective and provides them with strategies to design their own STEAM didactic proposals.

2018
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 36 (2018) , p. 30-35 (El Racó STEAM)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.