Ciències

Ciències Encontrados 6 registros  La búsqueda tardó 0.02 segundos. 
1.
7 p, 427.6 KB #WhiteMirrorProject, cap a la reflexió activa sobre el desenvolupament sostenible / Domènech-Amador, Núria (Institut Francesc Ferrer i Guàrdia (Sant Joan Despí, Catalunya)) ; Martínez Gargallo, Marc (Institut Bernat el Ferrer (Molins de Rei, Catalunya))
El #WhiteMirrorProject, és un projecte per a reflexionar sobre el desenvolupament sostenible i tecnològic. L'alumnat comença analitzant diversos aspectes relacionats amb el medi ambient i la tecnologia. [...]
The #WhiteMirrorProject is a project to think about sustainable and technological development. Students begin by analyzing several subjects related to the environment and technology. Based on this analysis, they make a prediction of how these elements will affect society in the future. [...]

2019 - 10.5565/rev/ciencies.412
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 38 (2019) , p. 2-8 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
2.
9 p, 591.5 KB Construïm un vaixell? / Pla Altisent, Florenci (Universitat d'Andorra) ; Grau, Clara (Universitat d'Andorra)
Des del convenciment que les ciències s'han d'ensenyar a l'escola a partir de pràctiques experimentals, aquest estudi presenta un projecte realitzat amb alumnes de cinquè de primària del Col·legi Mare Janer amb l'objectiu que arribessin a comprendre el Principi d'Arquímedes d'una manera completament vivencial. [...]
From the belief that sciences should be taught at school through experimental practices, this study presents a project done with fifth grade students from the school Col·legi Maria Janer with the purpose of them understanding the Archimedes' Principle in a completely experimental way. [...]

2019 - 10.5565/rev/ciencies.411
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 38 (2019) , p. 9-17 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
3.
9 p, 275.3 KB Enfocant el disseny de projectes per fomentar una activitat científica escolar a secundària a través de l'ABP / Pérez-Torres, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Donada la importància actual de l'ús de projectes escolars per l'ensenyament de Ciències, en aquest article es vol reflexionar sobre les implicacions que té el seu disseny per fomentar unes pràctiques que siguin científiques. [...]
Considering the spreading use of school projects to Science teaching, this article wants to reflect upon the implications of project design so as to foster scientific practices. For that purpose, three current project-based learning approaches for Science teaching and learning are discussed regarding the available literature. [...]

2019 - 10.5565/rev/ciencies.409
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 38 (2019) , p. 18-26 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
4.
9 p, 866.8 KB 10 taules periòdiques per a un any ple de química : una revisió de l'Any Internacional de la Taula Periòdica als centres de secundària de Catalunya / Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
En motiu de l'Any Internacional de la Taula Periòdica (AITP), molts centres educatius s'han sumat a la celebració i s'han dut a terme una gran varietat d'activitats i iniciatives, especialment a secundària. [...]
Many schools have joined the celebration of the International Year of the Periodic Table (AITP) and have carried out a wide variety of activities and initiatives, especially in secondary schools. One of the main activities has been to involve students in the elaboration of all kinds of periodic tables, and many classrooms, corridors and facades of educational centers have been filled with names of chemical elements, atomic numbers, groups and periods. [...]

2019 - 10.5565/rev/ciencies.413
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 38 (2019) , p. 27-35 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
5.
8 p, 605.4 KB C.R.A.P. Centre de Recerca d'Activitats Paranormals : una proposta gamificada per treballar la tecnologia a educació primària des d'una perspectiva maker / Sabaté, Frank (Escola Projecte (Barcelona, Catalunya))
El moviment maker i la gamificació són dues tendències a l'alça en el món de l'educació. En aquest article analitzarem els orígens i les característiques d'aquestes dos conceptes i en detallarem la seva aplicació mitjançant una experiència d'aula real. [...]
The maker movement and gamification are two rising tendencies in the world of education. In this article we analyze the origins and characteristics of these two concepts and we detail their application in the classroom through a real classroom experience. [...]

2019 - 10.5565/rev/ciencies.410
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 38 (2019) , p. 36-43 (El Racó STEAM)  
6.
8 p, 521.3 KB L'experiència del projecte MicroMón a Catalunya, un cas de ciència ciutadana / Llagostera Casas, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Campoy Sánchez, Susana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Lope Pastor, Silvia (Universitat Pompeu Fabra. Grup de Recerca Educativa en Ciències de la Salut)
Es presenta l'experiència de la implementació del projecte MicroMón a Catalunya. Es tracta d'una proposta de proveïment participatiu (crowdsourcing) que adopta una estratègia d'aprenentatge servei (ApS) que apropa la cultura científica i fomenta la vocació investigadora d'alumnes de 4t d'ESO i 1r de Batxillerat, alhora que contribueix a millorar la informació i la consciència ciutadana envers a la greu amenaça que representa, per a la salut pública mundial, la manca creixent d'antibiòtics efectius pel tractament de malalties infeccioses. [...]
The experience of the MicoMón project's implementation in Catalonia is presented. This is a crowdsourcing proposal that adopts a learning service strategy which aims to increase the scientific culture and to encourage 4th ESO and 1st Baccalaureate students to pursue careers in science while it contributes to improve citizen information and awareness regarding one of the most important threats of global public health, the increasing decrease of effective antibiotics for the treatment of infectious diseases. [...]

2019 - 10.5565/rev/ciencies.408
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 38 (2019) , p. 44-51 (Ciència oberta al món)  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.