Ciències

Ciències 5 records found  Search took 0.16 seconds. 
1.
7 p, 473.6 KB Covid19 i Scratch : involucrant a l'alumnat en la modelització computacional de la propagació d'una epidèmia / Crusells, Joan (INS Andreu Nin (El Vendrell, Catalunya)) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Aquest article relata una activitat duta a terme durant el tercer trimestre del curs 2019-20 al INS Andreu Nin, període en que l'alumnat estava confinat a les seves llars. Es tracta d'una activitat voluntària realitzada a 3r d'ESO, on els estudiants havien de fer servir el llenguatge de programació Scratch per elaborar un model computacional que simulés l'expansió d'una epidèmia com la que en aquell moment s'estava vivint amb la COVID-19. [...]
This paper narrates an educational activity carried out during the 3rd quarter of the academic year at 2019-20 INS Andreu Nin, in a period in which students were confined to their homes. The activity was optional (non-compulsory), and it was carried out in 3rd ESO. [...]

2020 - 10.5565/rev/ciencies.438
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 41 (2020) , p. 2-8 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
2.
13 p, 428.5 KB La Memòria Històrica en l'Ensenyament Científic Contextualitzat / Puig Rosell, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia) ; Cantero Riveros, Beatriz (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
L'ensenyament de coneixements científics a l'ESO necessita eines contextualitzadores per a facilitar l'aprenentatge de l'alumnat. El treballs interdisciplinaris són una eina didàctica excepcional, però necessiten d'un eix vertebrador que condueixi la sinergia de les matèries implicades. [...]
Teaching science in secondary school needs contextualizing tools in order to facilitate student learning. Interdisciplinary work is an exceptional teaching tool, but it needs a backbone that leads to the synergy of the involved subjects. [...]

2020 - 10.5565/rev/ciencies.437
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 41 (2020) , p. 9-21 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
3.
16 p, 678.6 KB Aprofita els 55 minuts! : Una experiència de ciència ficció per promoure l'aprenentatge de les ciències durant l'estat de pandèmia / Vicens Xamena, Damià (Intitut d'Educació Secundària Joan Maria Thomàs (Palma de Mallorca))
Es presenta una proposta en la que a partir majoritariament de seqüències de pel·lícules de ciencia ficció, s'han anat formulant unes qüestions perquè l'alumne pugui distinguir inicialment entre un robot, un cíborg, un clon, un replicant i un sintètic, per després poder reflexionar sobre la bioètica relacionada sobre el clonatge humà i el transplantament d'organs, així com sobre la Inteligència artificial. [...]
In this article an educational proposal is made, in which starting mostly from sequences of science fiction films, different questions have been asked to student to distinguish between a robot, a cyborg, a clone, a replicant and a synthetic. [...]

2020 - 10.5565/rev/ciencies.435
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 41 (2020) , p. 22-37 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
4.
10 p, 572.4 KB El problema de la masculinització de la ciència a l'escola : causes i conseqüències / Fernández Padilla, Cristina
L'educació de les dones ha estat lligada a la cria de les futures generacions durant molts segles però, grà-cies als canvis socials, legislatius i educatius que ha experimentant la societat, l'oferta educativa de les do-nes s'ha equiparat a la dels homes. [...]
Women's education has been linked to the breeding of future generations for many centuries but, thanks to the social, legislative and educational changes that society has undergone, women's education offer has been equated to that of men. [...]

2020 - 10.5565/rev/ciencies.439
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 41 (2020) , p. 38-47 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
5.
7 p, 501.4 KB Explicant el que veus : model interpretatiu de la llum per primària / Hinojosa, Julià (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC))
En aquest treball s'exposen de forma breu les bases d'un potent model interpretatiu de la llum amb una simplicitat que el fa utilitzable a nivell de primària però suficientment robust per a enfrontar-se amb ell a la quotidianitat d'un infant. [...]
In this work we briefly outline the foundations of a powerful interpretive model of light with a simplicity that makes it usable at the elementary level but robust enough to deal with it in the everyday life of a child. [...]

2020 - 10.5565/rev/ciencies.420
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 41 (2020) , p. 48-54 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.