CLIL. Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education

CLIL. Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education Encontrados 6 registros  La búsqueda tardó 0.00 segundos. 
1.
2 p, 196.9 KB Editorial / Evnitskaya, Natalia (Universitat Internacional de Catalunya)
Editoral de CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, 2(2).
2019 - 10.5565/rev/clil.32
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 2 Núm. 2 (2019) , p. 5-6 (Editorial)  
2.
17 p, 2.1 MB With United Forces : How Design-Based Research can Link Theory and Practice in the Transdisciplinary Sphere of CLIL / Bauer-Marschallinger, Silvia (Universität Wien)
This paper intends to exemplify how a design-based research (DBR) methodology can be used to put theory into practice by reporting on a first research cycle of a larger DBR project in the context of upper secondary CLIL history education in Austria. [...]
Aquest article aspira a exemplificar com es pot utilitzar una metodologia d'investigació basada en el disseny d'una intervenció (DBR, sigles en anglès) per portar la teoria a la pràctica. A més a més, proporciona informació sobre el primer cicle d'investigació d'un projecte DBR de major abast, en un context educatiu d'història AICLE en el cicle superior de secundària a Àustria. [...]
Este artículo aspira a ejemplificar cómo se puede utilizar una metodología de investigación basada en el diseño de una intervención (DBR, siglas en inglés) para llevar la teoría a la práctica. [...]

2019 - 10.5565/rev/clil.19
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 2 Núm. 2 (2019) , p. 7-23 (Foundations & Research)  
3.
18 p, 1.1 MB The Effects of a Content-Based Language Course on Students' Academic Vocabulary Production / Navarro Gil, Noelia (Universidad Complutense de Madrid)
This study examines the effects of content-based language instruction (CBI)on the production of academic vocabulary in texts written in Englishby university learners enrolled in two different instruction settings, i. [...]
Aquest estudi examina els efectes de l'ensenyament de llengua basat en continguts (CBI per les seves sigles en anglès) en la producció de vocabulari acadèmic en una tasca escrita de classe. Els textos van ser redactats per estudiants universitaris de primer any inscrits en dues modalitats diferents, anglès com a mitjà d'instrucció (EMI per les seves sigles en anglès) i el mateix programa en la seva L1 (Català / Castellà), durant un semestre. [...]
Este estudio examina los efectos de la enseñanza de lengua basada en contenidos (CBI por sus siglas en inglés) en la producción de vocabulario académico en una tareaescrita de clase. Los textos fueron redactados por estudiantes universitarios de primer año inscritos en dos modalidades diferentes, inglés como medio de instrucción (EMI por sus siglas en inglés) y el mismo programa en su L1 (Catalán/Castellano), durante un semestre. [...]

2019 - 10.5565/rev/clil.30
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 2 Núm. 2 (2019) , p. 25-42 (Foundations & Research)  
4.
13 p, 992.3 KB "I can't find the words now..." : Teacher Discourse Strategies and their Communicative Potential in Spanish- and English-Medium Instruction in Higher Education / Sánchez-García, Davinia (Universidad Complutense de Madrid)
English-medium instruction is rapidly becoming a common practice at university worldwide. Despite the necessity of supporting teachers in this context, programs for their continuing professional development are few and far between. [...]
La instrucció a través de l'anglès està esdevenint una pràctica comuna a les universitats d'arreu del món. Malgrat la necessitat de donar suport als professors en aquest context, els programes per al seu desenvolupament professional continu són escassos. [...]
La instrucción a través del inglés se está convirtiendo en una práctica común en las universidades de todo el mundo. A pesar de la necesidad de apoyar a los profesores en este contexto, los programas para su desarrollo profesional continuo son escasos. [...]

2019 - 10.5565/rev/clil.28
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 2 Núm. 2 (2019) , p. 43-55 (Foundations & Research)  
5.
9 p, 843.3 KB De la didàctica de les llengües a la didàctica del plurilingüisme / Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Llompart Esbert, Julia (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'article parteix de la recerca realitzada al llarg de les últimes dècades en l'àmbit de la didàctica de la llengua. Es planteja, en primer lloc, la competència plurilingüe com la base i l'objectiu dels ensenyaments i aprenentatges lingüístics. [...]
The article sets out from research carried out over the past several decades in the broad field of language teaching and learning. It first proposes that plurilingual competence should be considered the foundation for and aim of language teaching and learning. [...]
El artículo parte de la investigación realizada a lo largo de las últimas décadas en el ámbito de la didáctica de la lengua. Se plantea, en primer lugar, la competencia plurilingüe como base y objeto de las enseñanzas y aprendizajes lingüísticos. [...]

2019 - 10.5565/rev/clil.27
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 2 Núm. 2 (2019) , p. 57-65 (Foundations & Research)  
6.
5 p, 695.3 KB The Teaching and Learning of Science in Secondary Education / Simon Auerbach, Jill (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
This Q&A article discusses the didactics of teaching contemporary secondary-school science from the vantage point of a CLIL teacher, providing brief examples of relevant classroom and assessment tasks, teaching and learning strategies, scientific genres and recommended readings. [...]
Aquest article en format de pregunta-resposta descriu les estratègies contemporànies de la didàctica de les ciències en l'escola secundària des de la perspectiva d'una professora AICLE. Inclou exemples breus de tasques rellevants a l'aula i en l'avaluació, estratègies d'ensenyament-aprenentatge, gèneres científics i lectures recomanades. [...]
Este artículo en formato de pregunta-respuesta describe las estrategias contemporáneas de la didáctica de las ciencias en educación secundaria desde la perspectiva de una profesora AICLE. Incluye ejemplos breves de tareas relevantes en el aula y en la evaluación, estrategias de enseñanza-aprendizaje, géneros científicos y lecturas recomendadas. [...]

2019 - 10.5565/rev/clil.17
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 2 Núm. 2 (2019) , p. 67-71 (The A-B-C of Content Learning in CLIL Settings)  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.