Documents d'anàlisi geogràfica

Documents d'anàlisi geogràfica 13 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.02 segons. 
1.
4 p, 339.9 KB Sumari. La geografia en la pràctica educativa
2010
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 56, Núm. 2 (2010) , p. 253-254
4 documents
2.
6 p, 430.6 KB Presentació. La geografia en la pràctica educativa / Baylina Ferré, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
2010 - 10.5565/rev/dag.856
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 56, Núm. 2 (2010) , p. 255-260  
3.
3 p, 415.1 KB En homenatge a Yvette Barbaza. (Cazouls-Les Béziers, Salles d'Aude, Llenguadoc, 1914 - París, 2009) / Martí Llambrich, Carolina
2010 - 10.5565/rev/dag.857
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 56, Núm. 2 (2010) , p. 261-263  
4.
20 p, 731.9 KB El rol de los problemas en la elaboración de contenidos escolares de geografía. Reflexiones desde la reforma educativa en Argentina / Castro, Hortensia ; Minvielle, Sandra
En geografía, cada vez más se invoca la necesidad de organizar los contenidos escolares en torno a problemas, básicamente como una herramienta para otorgar significatividad o relevancia a los contenidos y garantizar, así, su carácter innovador. [...]
En geografia, cada vegada més s'invoca la necessitat d'organitzar continguts escolars al voltant de problemes, bàsicament com una eina per atorgar significativitat o relleu als continguts i garantir-ne, així, el caràcter innovador. [...]
En Géographie, chaque fois plus on invoque le besoin d'organiser les contenus scolaires autour de problèmes, comme un outil pour remarquer l'importance des contenus et garantir, ainsi, son caractère innovateur. [...]
The need to organize school contents around specific problems is increasingly invoked in Geography. Problems are considered a useful tool to give relevance to contents and therefore reassure its innovative character. [...]

2010 - 10.5565/rev/dag.858
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 56, Núm. 2 (2010) , p. 267-286  
5.
18 p, 483.4 KB Gendered and sexed geographies of/in a graduate classroom / Nash, Catherine J.
Over 20 years ago, feminist and radical geographers urged members of the discipline to critically engage with questions of gender and sexuality in our research, in academic life and in the classroom. [...]
Fa vint anys que les geògrafes feministes i radicals vam alentar membres de la disciplina a introduir críticament qüestions de gènere i sexualitat en la recerca, la vida acadèmica i la classe. Les classes, com a espais geogràfics, estan determinades pel gènere, la classe social i el sexe en formes particulars dins les relacions de poder. [...]
Hace veinte años que las geógrafas feministas y radicales alentamos a miembros de la disciplina a introducir críticamente cuestiones de género y sexualidad en la investigación, la vida académica y la clase. [...]
Cela fait vingt ans que les géographes féministes et radicales avons encouragé des membres de la discipline à introduire des questions de genre et de sexualité dans la recherche, la vie académique et la classe. [...]

2010 - 10.5565/rev/dag.863
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 56, Núm. 2 (2010) , p. 287-304  
6.
17 p, 474.7 KB Teaching feminist geographies in the Netherlands. Learning from student-led fieldtrips / Van Hoven, Bettina ; Been, Wike ; Droogleever Fortuijn, Joos ; Mamadouh, Virginie
In this paper, the authors reflect on the use of student-led fieldtrips as an example of feminist pedagogy in a feminist geography course, a joint course by the universities of Amsterdam and Groningen in The Netherlands. [...]
En aquest article, les autores reflexionen sobre l'ús dels treballs de camp conduïts per l'alumnat com un exemple de pedagogia feminista en un curs de geografia feminista impartit per les universitats d'Amsterdam i de Groningen, als Països Baixos. [...]
En este artículo, las autoras reflexionan sobre el uso de los trabajos de campo conducidos por el alumnado como un ejemplo de pedagogía feminista en un curso de geografía feminista impartido por las universidades de Amsterdam y de Groningen, en los Países Bajos. [...]
Dans cet article les auteurs réfléchissent autour de l'usage du travail de terrain conduit par les étudiants comme un exemple de pédagogie féministe dans un cours de géographie féministe des Universités d'Amsterdam et de Groningen, aux Pays-Bas. [...]

2010 - 10.5565/rev/dag.864
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 56, Núm. 2 (2010) , p. 305-321  
7.
13 p, 925.7 KB Thematic networks as toolboxes : the case of the HERODOT Network for Geography in Europe / Attard, Maria
In some countries, Geography is struggling to survive as a subject as other disciplines develop and absorb geographical thoughts and methods into them. The survival of Geography in schools and higher education institutions is critical to the understanding of world phenomena, particularly in view of the problems with climate change, global warming and globalisation among others. [...]
En alguns països, la geografia està lluitant per sobreviure com a matèria, atès que hi ha unes altres disciplines que en desenvolupen els continguts i els mètodes i els absorbeixen. La supervivència de la geografia a les escoles i a les institucions d'educació superior és primordial per comprendre els fenòmens mundials, particularment els relacionats amb el canvi climàtic, l'escalfament global i la globalització, entre altres. [...]
En algunos países, la geografía está luchando por sobrevivir como materia, dado que otras disciplinas desarrollan y absorben sus contenidos y sus métodos. La supervivencia de la geografía en las escuelas y en las instituciones de educación superior es crítica para la comprensión de los fenómenos mundiales, particularmente los relacionados con el cambio climático, el calentamiento global y la globalización, entre otros. [...]
Dans quelques pays, la Géographie lutte pour survivre comme matière maintenant que d'autres disciplines développent et absorbent ses contenus et méthodes. La survie de la Géographie dans les écoles et dans les institutions d'éducation supérieure est critique pour la compréhension des phénomènes mondiaux, particulièrement les reliés avec le changement climatique, le réchauffement de la terre et la globalisation, entre d'autres. [...]

2010 - 10.5565/rev/dag.865
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 56, Núm. 2 (2010) , p. 325-337  
8.
18 p, 483.5 KB La recerca en l'ensenyament de la geografia per al desenvolupament sostenible / Granados Sánchez, Jesús
La geografia és una disciplina de síntesi que, mitjançant l'estudi de l'espai i els llocs, pot ajudar en les qüestions del desenvolupament sostenible, ja que integra coneixements de les ciències naturals, les ciències socials i les humanitats. [...]
La geografía es una disciplina de síntesis que, mediante el estudio del espacio i los lugares, puede ayudar en las cuestiones del desarrollo sostenible, ya que integra conocimientos de las ciencias naturales, las ciencias sociales y las humanidades. [...]
La géographie est une discipline de synthèse qui, à travers l'étude de l'espace et des lieux, peut être utile pour les questions sur le développement durable puisqu'elle intègre des connaissances des sciences naturelles, des sciences sociales et des humanités. [...]
Geography seems to assume an inexorable function as a bridging discipline between nature and society. Geography's distinctive preoccupation with place, space and synthesis adds a new dimension to the analysis and pursuit of sustainable development. [...]

2010 - 10.5565/rev/dag.867
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 56, Núm. 2 (2010) , p. 339-356  
9.
9 p, 446.3 KB Una reflexió i una proposta relatives a l'ensenyament de la geografia en el marc de l'assignatura de ciències socials / Vilaró i Güell, Miquel
El propòsit de repensar l'assignatura de ciències socials dins de l'ensenyament secundari obligatori (ESO), per transformar-la en un marc coherent d'aprenentatge que doni cabuda, més enllà de la divisió habitual entre geografia i història, al conjunt de les disciplines que integren els estudis socials, porta l'autor a reflexionar sobre el paper que pot tenir la geografia en la vertebració dels nous continguts i, alhora, a plantejar la necessitat d'integrar plenament la matèria en un projecte interdisciplinari que la doti de significació i utilitat.
El propósito de repensar la asignatura de ciencias sociales dentro de la enseñanza secundaria obligatoria (ESO), para transformarla en un marco coherente de aprendizaje que dé cabida, más allá de la división habitual entre geografía e historia, al conjunto de las disciplinas que integran los estudios sociales, lleva al autor a reflexionar sobre el papel que puede desempeñar la geografía en la vertebración de los nuevos contenidos y, a la vez, a plantear la necesidad de integrar plenamente la materia a un proyecto interdisciplinario de significación y utilidad.
Le propos de repenser la matière de sciences sociales dans l'enseignement secondaire obligatoire (ESO), avec le but de la transformer en un outil cohérent d'apprentissage qui fait possible, au-delà de la division habituelle entre géographie et histoire, à l'ensemble des disciplines qu'intègrent les études sociales, conduit l'auteur à réfléchir sur le possible rôle de la géographie dans l'articulation des nouveaux contenus, et à la fois à considérer le besoin d'intégrer pleinement la matière dans un projet interdisciplinaire qui la dotera de signification et utilité.
The purpose of rethinking the course on Social Sciences taught within Mandatory Secondary Education in order to develop a coherent framework for learning that integrates social sciences and goes beyond the traditional divide between Geography and History brings the author to think about the role that Geography can play in the building of new curricular contents, and, at the same time, stress the need to integrate Geography within an interdisciplinary project that gives Geography significance and usefulness.

2010 - 10.5565/rev/dag.868
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 56, Núm. 2 (2010) , p. 357-365  
10.
4 p, 419.0 KB Ressenyes / Riudor i Gorgas, Lluís (Universitat Pompeu Fabra)
Index de les obres ressenyades: M. KEANE ; M. VILLANUEVA, Thinking European(s) : new Geographies of Place, Cultures and Identities.
2010 - 10.5565/rev/dag.869
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 56, Núm. 2 (2010) , p. 367-370  
11.
5 p, 425.4 KB Ressenyes / Espejo Marín, Cayetano
Index de les obres ressenyades: J. SANCHO COMINS ; J. F. VERA REBOLLO, Atlas Nacional de España : turismo en espacios rurales y naturales.
2010 - 10.5565/rev/dag.870
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 56, Núm. 2 (2010) , p. 371-375  
12.
4 p, 423.7 KB Ressenyes / Cuadrado Ciuraneta, Sergi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Index de les obres ressenyades: Joan BARBA, ; MERCADÉ, Montserrat, Les urbanitzacions a la província de Barcelona: Localització i característiques dels sistemes de baixa densitat residencial.
2010 - 10.5565/rev/dag.871
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 56, Núm. 2 (2010) , p. 375-378  
13.
4 p, 420.3 KB Ressenyes / Casellas, Antònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Index de les obres ressenyades: Rob KRUEGER ; David GIBBS, The sustainable development paradox : urban political economy in the United States and Europe.
2010 - 10.5565/rev/dag.872
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 56, Núm. 2 (2010) , p. 378-381  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.