Documentos de investigación

Documentos de investigación Encontrados 17 registros  anterior11 - 17  ir al registro: La búsqueda tardó 0.02 segundos. 
11.
362 p, 990.9 KB La Comprensió dels temps verbals a primària : estudi descriptiu dels coneixements dels alumnes de quart i sisè sobre el verb com a codificador temporal / Torralba, Mireia ; Camps, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials) ; Guasch, Oriol, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didactica de la Llengua, la Literatura i les Ciències Socials
Aquest estudi se centra en l'exploració dels coneixements sobre el verb i els temps verbals d'alumnes de segona i tercera etapa de primària. Es parteix de cinc supòsits: a) els alumnes tenen un coneixement interioritzat dels elements lingüístics i del seu funcionament en l'ús, fruit de la seva experiència lingüística i de la representació que se'n fan; b) l'aprenentatge significatiu de la gramàtica es produeix quan l'alumne estableix relacions entre els coneixements que ja ha adquirit i els que li són nous; c) l'ensenyament de la gramàtica ha de ser vinculat a l'ús lingüístic; c) la reflexió metalingüística és l'instrument metodològic privilegiat per explorar el coneixement construït, i d) la incidència de la instrucció és fonamental en la construcció del coneixement. [...]
This study aims to assess students' knowledge and awareness of verbs and verb tenses in the second and third stages of Primary education in the Spanish school system. It is based on five assumptions: a) students have an interiorised knowledge of linguistic elements and their usage as a result of their linguistic experience and their own representation of this experience; b) the significant learning of grammar takes places when the student establishes relationships between existing and new knowledge; c) the teaching of grammar has to be linked to the linguistic usage; c) metalinguistic reflection is the preferential methodological tool to explore constructed knowledge; and d) the influence of instruction is key in the construction of knowledge. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
12.
545 p, 2.7 MB La Construcció del coneixement sobre els valors del temps verbal del present a l'educació primària : un estudi de cas sobre l'ús lingüístic, la reflexió gramatical i la interacció en l'ensenyament-aprenentatge de la llengua / Casas i Deseuras, Mariona ; Milian, Marta, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didactica de la Llengua, la Literatura i les Ciències Socials
La tesi doctoral titulada La construcció del coneixement sobre els valors del temps verbal del present a l'educació primària és fruit d'una recerca empírica que explora, des d'un enfocament interpretatiu qualitatiu, el reconeixement i la comprensió dels usos del present en alumnes d'educació primària a Catalunya. [...]
This Phd thesis, entitled The construction of knowledge about the values of the simple present tense in primary education, is the result of empirical research exploring, from a qualitative interpretative approach, the recognition and understanding of the usages and values of the simple present tense in students of primary education in Catalonia. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
13.
97 p, 6.9 MB La Adquisición del tiempo verbal en el aprendizaje del español como lengua extranjera / Güell Masachs, M. Lourdes ; Brucart, José Ma., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Liceras, Juana M., dir.
En este trabajos se estudia el proceso de adquisición del español como lengua extranjera (ELE) en lo que atañe al aprendizaje de los tiempos verbales de pasado, en general, y a los pretéritos indefinido e imperfecto de indicativo, en particular. [...]
This project studies the process of acquisition of Spanish as a foreign language (ELE) concerning the learning of Past Tense in general, and focussing on the Spanish Preterite (indefinido) and the Spanish Imperfect (imoerfecto). [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009
6 documentos
14.
245 p, 9.5 MB The Present perfect in English and in Catalan : uses and meanings / Curell i Gotor, Hortènsia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Solé i Sabaté, Josep M., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Història Moderna i Contemporània)
Pendent.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009
2 documentos
15.
160 p, 9.0 MB Progressive structures of English and Catalan / Espunya Prat, Anna ; Espinal, M. Teresa, (Maria Teresa), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
Pendent.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009
2 documentos
16.
98 p, 363.9 KB Toward a comparative analysis of coming and going verbs in Spanish, German, and Polish / Lewandowski, Wojciech ; Hernanz, Ma. Lluïsa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
This work deals with coming and going verbs in three typologically distinct languages: a Romance one (Spanish), a Germanic one (German) and a Slavic one (Polish) within Fillmore`s (1966, 1971, 1975, 1982, 1983) framework. [...]
L'objectiu d'aquest treball és analitzar, des d'una perspectiva comparativa, els anomenats verbs díctics de moviment en tres llengües tipològicament diferents: romànica (castellà), germànica (alemany) i eslava (polonès), dins el marc de Fillmore (1966, 1971, 1975, 1982, 1983). [...]

2007  
17.
124 p, 540.3 KB Els verbs de canvi d'estat i l'alternança causativa / Abrines i Llabrés, Bartomeu ; Mateu Fontanals, Jaume, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2008  

Documentos de investigación : Encontrados 17 registros   anterior11 - 17  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.