Documents de recerca

Documents de recerca 63 registres trobats  anterior11 - 20següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
11.
442 p, 7.0 MB La Humanització de la Història Escolar. Conceptualització, limitacions i possibilitats per al professorat / Massip i Sabater, Mariona ; Santisteban, Antoni, dir. ; Gonzalez Valencia, Gustavo, dir.
Aquesta tesi és una recerca en l'àmbit de la didàctica de les ciències socials. Ubicada en la pedagogia crítica i en els plantejaments decolonials, desenvolupa el concepte i les implicacions de la humanització del coneixement social escolar i, de manera més específica, els continguts històrics de l'Educació Secundària Obligatòria. [...]
Esta tesis es una investigación en el ámbito de la didáctica de las ciencias sociales. Ubicada en la pedagogía crítica y en los planteamientos decoloniales, desarrolla el concepto y las implicaciones de la humanización del conocimiento social escolar y, de manera más específica, los contenidos históricos de la Educación Secundaria Obligatoria. [...]
This thesis is a research on social studies education. Located in critical pedagogy and decolonial approaches, it develops the concept and implications of humanizing school social knowledge and, more specifically, the historical contents of Obligatory Secondary Education. [...]

2022  
12.
90 p, 1.1 MB El tratamiento de los medidores en los manuales de chino para extranjeros : un análisis holístico / Li, Mengyang ; Rovira-Esteva, Sara, dir. ; Casas-Tost, Helena , coord. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (Escola FUAB-f)
El uso de los medidores y sus sintagmas a nivel léxico es una dificultad por parte de los estudiantes de chino. En cuanto a la enseñanza de los medidores, cada manual tiene sus propias características. [...]
量词的用法和搭配对于部分汉语学习者来说是一个难点。在量词教学上,不同的教材有其各自的特点。本文从语法、词汇和练习三方面对五套教材中的量词教学进行了分析,并总结出了一些量词教学的策略。希望可以让更多的汉语教师和汉语学习者选择适合自己的汉语教材,高效且有趣地学习量词。.
The use of measure word and its collocation is a difficulty for part of Chinese learners. As for the teaching of measure word, each textbook has its own characteristics. This paper analyzes the teaching of measure word in five textbooks from three aspects: grammatical aspects, lexical aspects and exercises. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Màster Universitari en Didàctica del Xinès per a Hispanoparlants [1398]  
13.
99 p, 42.4 MB Perspectiva de género en la enseñanza del chino como lengua extranjera : análisis de manuales y propuesta didáctica / Fuentes Calvo, Manuel Jesús ; Espín García, María del Carmen, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (Escola FUAB-f)
En un contexto en el que se comienzan a visibilizar diferentes realidades e individuos dentro de un sistema tradicionalmente heteropatriarcal, cobra sentido plantearnos si contamos con material de didáctica de chino acorde a las diferentes realidades políticas, sociales y culturales del mundo que sea inclusivo con todos sus individuos, independientemente de su cultura, raza, clase social, orientación sexual o identidad de género. [...]
目前市面上的華語教材是否能真實地反應我們近日所依存的多元包容與共存的社會發展? 本研究試圖透過混合式研究法探討目前主要使用的中⽂教材中多元包容元素的缺乏,以 及探究師⽣針對性別相關議題的敏感度。本研究的最後將試著提出具多元共存理念的教 學流程設計。.
In a context in which different realities and individuals are becoming visible within a traditionally heteropatriarchal system, it makes sense to ask ourselves if we have Chinese teaching materials that reflect the different political, social and cultural realities of the world and embrace all its individuals, regardless of their culture, race, social class, sexual orientation or gender identity. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Màster Universitari en Didàctica del Xinès per a Hispanoparlants [1398]  
14.
118 p, 5.0 MB Enseñanza de español y mediación intercultural como propuesta de Aprendizaje-Servicio para integración de población recién llegada / Torrent Macip, Alexandra ; Torres-Hostench, Olga, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
El presente trabajo plantea, describe y desarrolla la experiencia de un proyecto de Aprendizaje Servicio en el sector de la enseñanza no reglada para adultos con conocimientos del español escasos o nulos. [...]
Aquest treball planteja, descriu i desenvolupa l'experiència d'un projecte d'Aprenentatge-Servei en el sector de l'ensenyament no reglat per a adults amb coneixements del castellà escassos o nuls. Adreçat a població majoritàriament procedent del Pakistan i el Marroc, resident al barri de Roquetes, a Barcelona, amb un alt percentatge de ciutadans estrangers en risc d'exclusió social i laboral i condicionats pel desconeixement de les llengües vehiculars i en especial del castellà. [...]
This work proposes, describes and develops the experience of a Learning-Service project in the non-regulated teaching sector for adults with knowledge of Spanish null or very poor. Aimed at people mostly from Pakistan and Morocco, resident in the Roquetes neighborhood, in Barcelona. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Grau en Traducció i Interpretació [1204]  
15.
375 p, 3.1 MB El desarrollo de la conciencia geográfica : estudio de casos sobre concepciones y prácticas del profesorado chileno / Ortega Rocha, Evelyn ; Santisteban, Antoni, dir.
La present tesis doctoral indaga sobre la consciència geogràfica, la seva conceptualització i la seva formació a l'aula. L'objectiu central és analitzar les concepcions i pràctiques del professorat xilè en l'ensenyament de la geografia, i a la formació del pensament geogràfic i el desenvolupament de la consciència geogràfica a les seves classes. [...]
La presente tesis doctoral indaga sobre la conciencia geográfica, su conceptualización y su formación en el aula. El objetivo central es analizar las concepciones y prácticas del profesorado chileno frente a la enseñanza de la geografía, y frente a la formación del pensamiento geográfico y el desarrollo de la conciencia geográfica en sus clases. [...]
This doctoral thesis investigates geographic awareness, its conceptualization and its training in the classroom. The main objective is to analyze the conceptions and practices of Chilean teachers in the teaching of geography and the formation of geographical thinking, and the development of geographical awareness in their lessons. [...]

2021  
16.
211 p, 8.7 MB Ambientalización de la epistemología docente mediante un taller formativo / Arias Arce, Roberto Enrique ; Calafell Subirà, Genina, dir. ; Banqué, Neus, dir.
L'estudi explora les transformacions que es detecten en dos components: (1) la noció de medi ambient, i (2) les estratègies didàctiques que mobilitzen, estudiants de pedagogia en educació bàsica xilens, al llarg d'un seminari formatiu constructivista en educació ambiental. [...]
Estudio que explora en las transformaciones que se desarrollan en la noción de medio ambiente y las estrategias didácticas que despliegan estudiantes de pedagogía en educación básica chilenos, a lo largo de un seminario formativo constructivista en educación ambiental, buscando generar mejoras en las dinámicas de trabajo en aula que se generan ante una enseñanza de las ciencias desde la educación ambiental. [...]
The study explores the transformations that take place in two componentes: the notion of environment and the didactic strategies deployed by Chilean students of pedagogy in basic education, throughout a constructivist training seminar in environmental education. [...]

2021  
17.
81 p, 39.8 MB Propostes Didàctiques sobre la Perspectiva de Gènere a partir de Cançons Tradicionals Catalanes / Rosell Jackson, Joanna Rosa ; Casals Ibañez, Albert, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal
Les cançons tradicionals catalanes són un recurs altament utilitzat a les escoles catalanes, sigui pel seu immens valor com a patrimoni artístic o per les seves melodies sovint accessibles per infants. [...]
Las canciones tradicionales catalanes son un recurso altamente utilizado en las escuelas catalanas, sea por su inmenso valor como patrimonio cultural o por sus melodías que a menudo son accesibles para los niños y niñas. [...]
Catalan Folk songs are a very popular resource in Catalan schools, may it be because of their high value as part of the cultural heritage or because of their melodies that are often accessible to children. [...]

2021
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Primària [896]  
18.
42 p, 3.2 MB Effectivity of Kahoot! in EFL Classes : a quantitative study / Horga, Adeline ; Dooly Owenby, Melinda, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
This study aims to find quantitative evidence on the effect of the "gamified" quiz app Kahoot! especially when given for homework, in the context of English as a Foreign Language classes, especially when used for homework. [...]
Este estudio tiene como objetivo encontrar evidencia cuantitativa sobre el efecto de la aplicación "gamificada" Kahoot!, especialmente cuando se trata de hacerlo de deberes, dentro del contexto de las clases de inglés como lengua extranjera. [...]
Aquest estudi té com a objectiu trobar evidència quantitativa sobre l'efecte de l'aplicació "gamificada" Kahoot!, especialment quan es tracta de fer-ho de deures, dins del context de les classes d'anglès com a llengua estrangera. [...]

2021
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [942]  
19.
381 p, 9.1 MB El lloc de les dones en l'ensenyament de la història a Itàlia. Estudi de cas múltiple. Una recerca sobre el problema de la formació del professorat / Muzzi, Sandra ; Santisteban, Antoni, dir.
Aquesta investigació pretén dibuixar quin és el lloc de les dones a l'ensenyament de la història a Itàlia i en la formació del professorat. La desigualtat que encara hi ha entre homes i dones al país, la feminització de la professió docent i algunes polèmiques sexistes i homòfobes sobre la proposta d'introducció del gènere a l'escola (llei 107/2015) van ser el punt de partida de la recerca. [...]
Esta investigación pretende dibujar cuál es el lugar de las mujeres en la enseñanza de la historia en Italia y en la formación del profesorado. La desigualdad que aún existe entre hombres y mujeres en el país, la feminización de la profesión docente y algunas polémicas sexistas y homófobas sobre la propuesta de introducción del género en la escuela (ley 107/2015) fueron el punto de partida de la investigación. [...]
This research aims at drawing the place of women in the teaching of history in Italy and in teacher training. The inequality that still exists between men and women in the country, the feminization of the teaching profession and some sexist and homophobic controversies about the proposal to introduce gender in schools (Law 107/2015) were the starting point of the research. [...]

2021  
20.
362 p, 11.4 MB Educación Histórica en un mundo global. Un estudio desde dos lugares del mundo (Neuquén y Barcelona) / Tosello, Julia ; Santisteban, Antoni, dir. ; Jara, Miguel Ángel, dir.
Vivim en un món que està experimentant transformacions profundes en el qual semblés que tots/es fóssim cada vegada més connectats/es, teixint una gran interdependència. Però, mentre que en aquest context multicultural global alguns grups lideren aquest procés i es beneficien social i econòmicament d'aquests canvis, altres van cap a un major aïllament, migracions forçoses, pobresa estructural, precarietat, marginació social i una excessiva localització; el que, en definitiva porta a una creixent desigualtat i injustícia social tant en l'àmbit local com en el global. [...]
Vivimos en un mundo que está experimentando transformaciones profundas en el que pareciera que todos/as estuviéramos cada vez más conectados/as, tejiendo una gran interdependencia. Pero, mientras que en este contexto multicultural global algunos grupos lideran este proceso y se benefician social y económicamente de estos cambios, otros van hacia un mayor aislamiento, migraciones forzosas, pobreza estructural, precariedad, marginación social y una excesiva localización; lo que, en definitiva lleva a una creciente desigualdad e injusticia social tanto en lo local como en lo global. [...]
We live in a world that is undergoing profound transformations in which it seems that we are all increasingly connected, weaving a great interdependence. But, while in this global multicultural context some groups are leading this process and benefit socially and economically from these changes, others are heading towards greater isolation, forced migration, structural poverty, precariousness, social marginalization, and excessive localization; which ultimately leads to growing inequality and social injustice both locally and globally. [...]

2021  

Documents de recerca : 63 registres trobats   anterior11 - 20següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.