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126 p, 8.1 MB A 10-year longitudinal study of sustained attention across adolescence in a community sample : neurocognitive, personality, and biobehavioural correlates / Álvarez Moya, Eva M. ; Obiols Llandrich, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Introducción: Este estudio parte de una aproximación de alto riesgo no genético para el estudio de marcadores de vulnerabilidad a los trastornos del espectro esquizofrénico. Objetivos: a) explorar prospectivamente la relación entre la presencia de un déficit de atención sostenida a inicios de la adolescencia y medidas exofenotípicas de vulnerabilidad a los trastornos del espectro esquizofrénico (neurocognitivas, neurointegrativas, factores de personalidad y psicosociales) a principios de la edad adulta; b) identificar y describir diferentes subgrupos de sujetos en función de su perfil de desarrollo atencional a lo largo de la adolescencia; c) explorar asociaciones a nivel transversal entre la esquizotipia psicométrica y algunas variables endofenotípicas (factores neurocognitivos). [...]
Background: The present study starts from a non-genetic high-risk approach to the study of vulnerability markers for schizophrenia spectrum disorders. Aims: a) to explore prospectively the relationship between the presence of sustained attention deficit in early adolescence, and exophenotypical measures of vulnerability to schizophrenia spectrum disorders (neurocognitive, neurointegrative, personality and psychosocial factors) in early adulthood; b) to identify and describe different subgroups of subjects according to their profile of attentional development through adolescence; and c) to explore cross-sectional associations between psychometric schizotypy and some endophenotypical variables (neurocognitive factors). [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2007
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12.
169 p, 559.7 KB La Emoción expresada familiar en una muestra costarricense de pacientes esquizofrénicos / Sánchez Oller, Sylvia ; Obiols Llandrich, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
La Tesis Doctoral titulada "La Emoción Expresada Familiar en una muestra costarricense de pacientes esquizofrénicos" representa la primera experiencia de investigación de Emoción Expresada en Latinoamérica. [...]
Expressed Emotion is the measurement of the family environment that reflects the quantity - quality of the attitudes towards the patient of the key relatives in Camberwell Family Interview, which values across the speech five scales: Criticism, Hostility, Emotional Overinvolvement, Warmth and Positive Remarks. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2001  
13.
56 p, 425.6 KB Estudi de la conducta adaptativa i la seva relació amb el fenotip físic i conductual en la síndrome d'Angelman / Brun i Gasca, Carme ; Obiols Llandrich, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
La síndrome d'Angelman (SA) és un trastorn neurogenètic que afecta actualment a 1 de cada 20,000-30,000 nadons vius. La causa més freqüent és un anomalia en el cromosoma 15 d'origen matern. Les característiques principals associades a aquesta síndrome són: retard mental sever, trastorn de la parla, ataxia, epilepsia, trastorn del son i un especial fenotip conductual consistent en aparença feliç, atracció/fascinació per l'aigua i un excés d'activitat motora. [...]
El síndrome d'Angelman (SA) es un trastorno neurogenético que afecta actualmente a 1 de cada 20,000-30,000 recién nacidos vivos. La causa más frecuente es una anomalía en el cromosoma 15 d'origen materno. [...]
Angelman syndrome (AS) is a neurogenetic disorder affecting 1 in 20,000-30,000 new-borns. It is usually caused by an anomaly in the maternally inherited chromosome 15. The main features associated with the syndrome are severe intellectual disability, speech impairment, ataxia, epilepsy, sleep disorder, and a behavioural phenotype that includes happy disposition, attraction to/fascination with water, and hypermotoric behaviour. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2003
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