Documents de recerca

Documents de recerca 37 registres trobats  inicianterior12 - 21següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
12.
196 p, 4.8 MB Projecte Vincles. Disseny i implementació d'una intervenció socioeducativa en l'àmbit de l'execució penal i la maternitat / Hernández Gutiérrez, Carla ; Diaz Fuentes, Alejandro, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
Un dels reptes que es presenta avui en l'àmbit de l'execució penal és l'abordatge teòric-pràctic de les relacions maternals i familiars. Des d'aquesta premissa, es dissenya i implementa el Projecte Vincles amb el fi de millorar les competències maternals vinculars i enfortir el vincle maternofilial de quatre usuàries de la Unitat Dependent Àgora, les quals compleixen condemna en tercer grau penitenciari i no poden relacionar-se presencialment amb les seves filles. [...]
En el ámbito de la ejecución penal, hoy en día se plantea el reto de realizar un abordaje teórico-práctico de las relaciones maternales y familiares. Desde esta premisa, se diseña e implementa el Proyecto Vincles con el fin de mejorar las competencias maternales vinculares y fortalecer el vínculo maternofilial de cuatro usuarias de la Unidad Dependiente Ágora, las cuales cumplen condena en tercer grado penitenciario y no pueden relacionarse presencialmente con sus hijas. [...]
One of the challenges faced today in the field of penal execution is the theoretical-practical approach to maternal and family relationships. From this premise, the Vinculos Project was designed and implemented with the aim of improving maternal bonding skills and strengthening the maternal-filial bond of four users of the Ágora Dependent Unit, who are serving their sentence in the third grade of the penitentiary and cannot relate face-to-face with their daughters. [...]

2021
Grau en Educació Social [827]  
13.
494 p, 12.1 MB Concepciones y creencias de estudiantes de la carrera de educación parvularia en torno a las competencias profesionales / Bertoglio Salazar, Marcela ; Navío Gámez, Antonio, dir.
La present recerca s'ha plantejat, principalment, sobre el propòsit d'analitzar les concepcions i creences al voltant de les competències professionals que posseeixen estudiants que cursen la carrera d'educació infantil impartida en una universitat xilena. [...]
La presente investigación, se ha planteado principalmente, sobre la meta de analizar las concepciones y creencias en torno a las competencias profesionales que poseen estudiantes que cursan la carrera de educación parvularia impartida en una universidad chilena. [...]
The investigation presented proposes the main goal of analyzing the ideas and beliefs related to the professional skills as seen in the students that are studying the program of pre-school education in a Chilean university. [...]

2021  
14.
201 p, 2.1 MB Investigating Reliability and Construct Validity of Situational Test of Socio-Emotional Competencies in the Iranian Context / Mafi Kermanshahi, Elham ; Sala Roca, Josefina, dir. ; Amiri, Mehrdad, dir.
El present estudi analitza la fiabilitat i la validesa de constructe del Test Situacional del Desenvolupament de Competències Socioemocionals en el context d'Iran. Per això es va traduir el test, es va validar per experts, es va fer una administració pilot i es va dissenyar un estudi exploratori no experimental amb la versió iraniana del test (SSECDT) que va ser administrada a 250 nens (amb edats de 12 a 15 anys) d'ambdós sexes que estudiaven en diferents instituts de Tehran. [...]
El presente estudio pretende investigar la fiabilidad y la validez de constructo del Test Situacional del Desarrollo de Competencias Socioemocionales en el contexto de Iran. Para ello se realizó una traducción del test, una validación por expertos, una administración piloto y se diseñó un estudio exploratorio no experimental con la versión iraniana del test (SSECDT) que fue administrada a 250 niños (con edades de 12 a 15 años) de ambos sexos que estudiaban en diferentes institutos de Tehran. [...]
The present study was an attempt to investigate the reliability and construct validity of situational test of socio-emotional competencies in the Iranian context. To run the research, following the processes of translation, expert judgment, and piloting the test, a non-experimental exploratory study was designed and the modified reliable SSECDT Persian test was administered to 250 normal children (with the age range of 12 to 15) from both male and female genders studying at different educational centers (high schools) in Tehran from various districts. [...]

2021  
15.
316 p, 2.8 MB Prácticas pedagógicas en el proceso de adquisición y desarrollo de competencias básicas en estudiantes de la provincia de Concepción / Caro Quintana, Pamela Andrea ; Navío Gámez, Antonio, dir.
La pràctica pedagògica es constitueix en un espai central de la tasca docent, atès que promou la concreció material de les possibilitats de millora de sistema escolar. En el cas de Xile, la normativa educacional de llarg termini ha estat progressivament modificada; en primer lloc, es va canviar la LOCE per la Llei General d'Educació que va obrir la porta a diversos cossos legals, com, per exemple: Sistema d'Assegurament de la Qualitat, Reforma Curricular, Sistema de Desenvolupament Professional Docent, Llei d'Inclusió, Nova Educació Pública, entre d'altres. [...]
La práctica pedagógica se constituye en un espacio central del quehacer docente, dado que promueve la concreción material de las posibilidades de mejora del sistema escolar. En el caso de Chile, la normativa educacional de largo plazo ha sido progresivamente modificada; en primer lugar, se cambió la LOCE por la Ley General de Educación que abrió la puerta a diversos cuerpos legales, como, por ejemplo: Sistema de Aseguramiento de la Calidad, Reforma Curricular, Sistema de Desarrollo Profesional Docente, Ley de Inclusión, Nueva Educación Pública, entre otros. [...]
Pedagogical practice is a central part of teaching, since it promotes the material realization of the possibilities of improvement of the school system. In the case of Chile, long-term educational regulations have been progressively modified; firstly, the LOCE was changed to the General Education Law, which opened the door to various legal bodies, such as: the Quality Assurance System, Curricular Reform, the Teacher Professional Development System, the Inclusion Law, and the New Public Education, among others. [...]

2021  
16.
34 p, 531.8 KB Crònica de l'estat d'alarma. El funcionament de les institucions i de la seguretat pública en temps de coronavirus (14 de març a 21 de juny de 2020) / Bosch, Jaume (Bosch i Mestres) ; Institut de Ciències Polítiques i Socials. Barcelona, Catalunya
La crisi del coronavirus, a més de les repercussions sanitàries, socials i econòmiques que ha provocat, ha afectat al Dret i al funcionament habitual de les institucions. La declaració de l'estat d'alarma ha limitat determinats drets i ha provocat polèmiques jurídiques i polítiques molt intenses. [...]
Barcelona (Catalunya) : Institut de Ciències Polítiques i Socials, 2020 (Working papers (Institut de Ciències Polítiques i Socials (Barcelona, Catalunya)) ; 368)  
17.
114 p, 907.1 KB La recepció dels drets de les persones LGTBI en l'ordenament jurídic espanyol : anàlisi de la Llei 11/2014, de 10 d'octubre, per garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals i per a eradicar l'homofòbia, la bifòbia i la transfòbia / Jiménez Cerezales, Laura ; Bas i Vilafranca, Àlex, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
La rellevància de l'anàlisi de la recepció dels drets de les persones LGTBI en l'ordenament jurídic espanyol és l'estudi en la disciplina jurídica de l'evolució en la interdicció de la tutela discriminatòria per raó de l'orientació sexual, identitat i expressió de gènere a través de l'examen dels textos legals nacionals i la jurisprudència constitucional, amb l'objectiu de distingir el procés d'adaptació que ha tingut lloc l'ordenament espanyol de les normes i jurisprudència comunitària sobre la discriminació per raó d'orientació sexual i identitat de gènere, que esdevé l'origen de l'impuls en l'adopció de mesures de tutela antidiscriminatòria. [...]
2020
Grau en Dret [949]  
18.
80 p, 1.9 MB Reptes i oportunitats de la internacionalització de la carrera dual de les esportistes : el cas del hockey herba / Galí Reyes, Mireia ; Badia i Perpinyà, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Segons les Directrius de la UE sobre Dual Careers of Athletes (Comissió Europea, 2012), és a dir, sobre la carrera dual dels i les atletes, els i les joves esportistes d'alt nivell que entrenen i competeixen a tot Europa, s'enfronten a múltiples riscos i reptes, i molts d'ells perden l'oportunitat de tenir una educació i formació d'alta qualitat que els pugui ajudar a preparar-se per una carrera professional, després de la seva jubilació, en el cas que siguin professionals o durant la seva vida professional no esportiva si són amateurs. [...]
Según las Directrices de la UE sobre Dual Careers of Athletes (Comisión Europea, 2012), es decir, sobre la carrera dual de los y las atletas, los y las jóvenes deportistas de alto nivel que entrenan y compiten en toda Europa, se enfrentan a múltiples riesgos y retos, y muchos de ellos pierden la oportunidad de tener una educación y formación de alta calidad que les pueda ayudar a prepararse para una carrera profesional, tras su jubilación, en caso de que sean profesionales o durante su vida profesional no deportiva si son amateurs. [...]
According to the EU Directives on Dual Careers of Athletes (European Commission, 2012), that is, on the dual career of athletes, high-level young athletes who train and compete throughout Europe, they face multiple risks and challenges, and many of them lose the opportunity to have high quality education and training that can help them prepare for a professional career, after their retirement, if they are professionals or during their non-sporting professional life if they are amateurs. [...]

2019-06-13
Grau en Humanitats [1139]  
19.
11 p, 901.4 KB Aplicació de suport a les programacions i l'avaluació competencial a l'ESO / Medina Marcos, Oriol ; Musach, Ramón, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Fins fa poc mes de quatre anys, l'ESO a Catalunya funcionava amb un sistema en que el currículum vigent proposava una formació en la que es prioritzava els continguts i les notes numèriques per sobre de les competències, durant els quatre cursos de l'ESO. [...]
Until about four years ago, secondary education in Catalonia worked with a system in which the active model proposed a formation which was prioritized contents and numeric marks above the competencies during the four school years. [...]
Hasta hace poco más de cuatro años, la ESO de Cataluña funcionaba con un sistema en el que el currículum vigente proponía una formación en la que se priorizaba los contenidos y las notas numéricas por encima de las competencias, durante los cuatro cursos de la ESO. [...]

2019-02-11
Enginyeria Informàtica [958]  
20.
280 p, 1.0 MB Construcció d'un dispositiu de diagnosi per determinar l'ajustament entre les competències acadèmiques i les professionals dels titulats del grau de disseny / Massaguer, Lluc ; Tejada Fernández, José, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
Els canvis en el perfil dels professionals i en el de les empreses, així com el contacte entre tots dos, empeny, en l'actualitat, a traçar línies i fer valoracions del que presenta el futur, tant en l'àmbit formatiu com en el professional. [...]
Los cambios en el perfil de los profesionales y en el de las empresas, así como el contacto entre ambos, empuja, en la actualidad, a trazar líneas y hacer valoraciones de lo que presenta el futuro, tanto en el ámbito formativo como en el profesional. [...]
Changes in the profiles of professionals and of businesses, and the contact between the two, now calls for the need to mark out lines and offer evaluations of what the future holds, both in terms of education and professionally. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
21.
37 p, 985.5 KB Efficiency in the transformation of schooling into competences : a cross-country analysis using PIAAC data / Murillo, Inés P. (Universidad de Extremadura) ; Raymond Bara, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Calero, Jorge, 1963- (Universitat de Barcelona) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
This study (i) compares the competence levels of the adult population in a set of OECD countries; (ii) assesses the comparative efficiency with which the education system in each country transforms schooling into competences, distinguishing by educational level, and (iii) tracks the evolution of this efficiency by birth cohorts. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2017 (XREAP ; 2017/11)  

Documents de recerca : 37 registres trobats   inicianterior12 - 21següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.