Documents de recerca

Documents de recerca 31 registres trobats  inicianterior14 - 23següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
14.
177 p, 2.2 MB Redes de innovación y capacidad de absorción relativa en un cluster industrial / Rodríguez Betancourt, Ana Olga ; Rialp Criado, Josep, dir. ; Zapata, Laura E., dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa
La innovación en las empresas continúa siendo de interés en el mundo académico y de los negocios. Constituye una clave en la competitividad de las organizaciones sobre todo en entornos de rápido cambio tecnológico como el que se vive en la actualidad. [...]
Innovation in enterprises continues to be of interest in both academia and business. It is a key to the competitiveness of organizations, especially in environments of rapid technological change such as the one we live in today. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
15.
218 p, 3.4 MB Impacto de la atractividad de un centro comercial en la satisfacción y lealtad de sus consumidores : el rol moderador de las motivaciones y la frecuencia de visita / Orozco Gómez, Ma. Margarita ; González Hernández, Eva María, dir. ; Rialp Criado, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa
Objetivo: El propósito de esta tesis fue estudiar el concepto de la atractividad de los centros comerciales y su impacto en la satisfacción y lealtad de sus consumidores. Metodología: Para alcanzar los objetivos planteados en este trabajo se utilizaron tanto el enfoque cualitativo, como el enfoque cuantitativo de investigación. [...]
Objective: the purpose of this thesis was to study the concept of shopping centre attractiveness and its impact on customer satisfaction and loyalty. Methodology: in order to reach the objectives proposed in this paper both quantitative and qualitative methods were used. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
16.
218 p, 3.2 MB From market orientation to orientation towards international markets (OIM) of born global firms : evaluating the impact of OIM on born global firms' performance / Torres Ortega, Rosalina ; Rialp Criado, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa
No obstante la amplia cantidad de investigaciones dedicadas a la "orientación del mercado", en las organizaciones empresariales, las referencias de este concepto han sido muy limitadas-específicamente en el contexto de las empresas de rápida internacionalización, como las denominadas Born Globals (BG)- a partir de términos operacionales y de conceptualización. [...]
Although there is a considerable amount of research on market orientation, research on this concept in the context of born global firms is still lacking a precise definition and full operationalization. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
17.
307 p, 4.7 MB The creation and development of university-based companies. Evidence from Spain / Migliorini, Pablo ; Serarols i Tarrés, Christian, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Rialp Criado, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa
A lo largo de esta tesis doctoral estudio el fenómeno de las empresas universitarias (EU). Las EU son empresas que han sido recientemente creadas por miembros de una universidad madre (profesorado, investigadores, estudiantes o personal administrativo) con el objetivo de comercializar el conocimiento y/o la tecnología inicialmente desarrollada en la universidad madre (UM). [...]
In this doctoral dissertation I study the phenomenon of university-based companies (UBC) in Spain. UBC are recently created companies founded by university members (faculty, researchers, students and staff) with the aim of commercially exploiting some knowledge or technology originally developed inside Parent Universities (PU). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
18.
201 p, 1.7 MB Uso de las redes sociales digitales como herramienta de marketing / Uribe Saavedra, Andrés Felipe ; Rialp Criado, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Llonch i Andreu, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa
Esta tesis doctoral aborda, a partir de tres estudios empíricos, un tema muy actual en el marketing: el uso que hacen las empresas de las redes sociales digitales (RSD) como una herramienta de marketing. [...]
This dissertation addresses, from three empirical studies, a hot topic in marketing: the use made by companies of the online social networks (OSN) as a marketing tool. This research aims to answer three questions: i) How and why the OSN are used as a marketing tool in business ii) If the intensity of use of the OSN as a marketing tool moderates the relationship between the Market Orientation, the Entrepreneurial Orientation and business performance, and iii) If the type of online comments that people make about a product affects the intention to purchase the product and the brand trust, and if this relationship is moderated by the degree of brand awareness and product type. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
19.
159 p, 805.5 KB Three essays on the causes and consequences of the use of mergers and acquisitions / Paixao, Leônidas Quadros da ; Rialp Criado, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; García Canal, Esteban, dir. (Universidad de Oviedo) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa
La selección del modo de entrada en la expansión de las operaciones de las empresas es un tópico que ha recibido atención en la literatura. Dependiendo de los objetivos de expansión de la empresa, la secuencia de entrada puede ser gradual o no. [...]
The choice of entry modes to expand the operations of a firm is a topic that has been receiving attention in the literature. Depending on the expansion goals of firms, a sequence of entries may or may not follow an incremental entry approach. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
20.
141 p, 642.9 KB Internationalisation and technological innovation : empirical evidence on their relation / Filipescu, Diana-Andreea ; Rialp Criado, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Rialp Criado, Àlex, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa
Internationalisation and innovation of the firms have been considered two of the most important factors determining business success over the last decade (Buckler and Zien, 1996; Wind and Mahajan, 1997; Zahra and George, 2002; Vila and Kuster, 2007). [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011  
21.
185 p, 1.3 MB Connecting customers with the company : the role of interactiveness and its effect on performanceb / Pergelova, Albena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Rialp Criado, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Prior Jiménez, Diego, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa
El objetivo de esta tesis es explorar el concepto de interactiveness en el campo de marketing, entender las actitudes y las percepciones de los directivos hacia la interactiveness y evaluar empíricamente el efecto de la interactiveness en la generación de activos de marketing y los resultados empresariales. [...]
The aim of this dissertation is to explore the concept of interactiveness in marketing, to understand managers' attitudes and perceptions about interactiveness and to assess empirically the effect of interactiveness on the generation of marketing assets and firm performance. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2010  
22.
240 p, 1.0 MB Intangible assets and firm efficiency : international analysis in the textile and apparel industry / Kapelko, Magdalena Maria ; Rialp Criado, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Prior Jiménez, Diego, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa)
El objetivo de esta tesis es evaluar la eficiencia así como la evolución de la productividad en las empresas del sector textil y de la confección en diferentes regiones del mundo. Además, investigamos los factores que contribuyen a explicar las diferencias en cuanto a los niveles de eficiencia mostrados por las empresas bajo análisis. [...]
In this dissertation, we aim at assessing efficiency as well as productivity evolution over time of firms in the textile and apparel sector in different regions in the world, and we look at the factors contributing to efficiency outcomes. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009  
23.
263 p, 655.9 KB Orientación al mercado, capacidades empresariales y resultados en las PYMES de nueva creación / Gómez Villanueva, Jorge E. ; Llonch i Andreu, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Rialp Criado, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa)
En la literatura de marketing y de administración de empresas se han propuesto diferentes modelos que analizan de manera parcial la relación entre la Orientación al Mercado (OM), la Orientación al aprendizaje (OA), la Orientación Emprendedora (OE), la Capacidad de Innovación (CI) y los Resultados Organizacionales (RO); si bien estos modelos que consideran dichas capacidades empresariales clave se han desarrollado para empresas que llevaban tiempo funcionando en el mercado. [...]
The literature review shows that the field of marketing and management had proposed different models which partially analyze the relationship between the following managerial capacities: Market Orientation (MO), Learning Orientation (LO), Entrepreneurial Orientation (EO), Innovativeness (I), and the Business Performance (BP). [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009  

Documents de recerca : 31 registres trobats   inicianterior14 - 23següent  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.