Documents de recerca

Documents de recerca 248 registres trobats  inicianterior53 - 62següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
53.
36 p, 1.5 MB "Reverse Policies?" Reducing the Legal Minimum Age at Marriage Increases Child Marriage Among the Poorest in Mali / Batyra, Ewa ; Pesando, Luca Maria
Child marriage is associated with adverse outcomes related to women's wellbeing. To curb child marriage, many countries introduced laws that ban child marriage, and a growing number of studies evaluated their impact. [...]
University of Pennsylvania Population Center 2022 (Population Center Working Papers ; 89)  
54.
98 p, 1.5 MB A phenomenological study of teachers' experiences on face-to-face higher education courses in Mexico city's prisons / Tarriba Martínez López, Marisol ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia ; University of Glasgow
This dissertation is a phenomenological inquiry about the experiences of teachers who have worked for the Higher Education Programmefor Re-adaptation Facilities in Mexico City (PESCER). Its rationale considers the face-to-face modality as a central aspect of education, especially within prisons. [...]
2022 (Treballs de màster i postgrau. Màster en Polítiques Educatives per al Desenvolupament Global (GLOBED))  
55.
64 p, 1.6 MB Pre-service Teacher Education & Novice Teachers ́Sense of Preparedness : Between AcademicKnowledgeand Soft Skills (Comparative Case Study in the Czech Context) / Gardošíková, Daša ; Brandt, Cyril, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
The thesis responds to how pre-service teacher education shapesnovice teacher' sense of preparedness. Qualitative research was conducted as a comparative case study scrutinizing three various pre-service teacher education institutions in the Czech Republic. [...]
2021 (Treballs de màster i postgrau. Màster en Polítiques Educatives per al Desenvolupament Global (GLOBED))  
56.
61 p, 642.3 KB Embeddedness of employability in tertiary education of Bangladesh : exploring policy and praxis / Bayezid, Asif ; Valiente, Oscar, dir. (University of Glasgow) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia ; University of Glasgow
While undergoing a neoliberal policy shift, Bangladeshi universities struggle to meet parents' and graduates' expectations of economic outcomes. The heavily debated mass expansion of universities conflicts with the classical goals of higher education and results in increasing inflation of unemployed graduates. [...]
2022 (Treballs de màster i postgrau. Màster en Polítiques Educatives per al Desenvolupament Global (GLOBED))  
57.
460 p, 39.8 MB Les Arts Escèniques com a potenciadores de canvi en la dimensió socioemocional, artística i sociocultural a l'etapa d'Educació Secundària Obligatòria / Vela Carmona, Francesca ; Sanahuja Gavaldà, José María, dir. ; Morón, Mar, dir.
Al llarg de la història de la humanitat les Arts han estat presents com a transmissores d'emocions, accions i provocacions, la qual cosa genera a la persona un despertar artístic en comunitat i en soledat, potenciant la curiositat per les diferents manifestacions artístiques. [...]
A lo largo de la historia de la humanidad las Artes han estado presentes como transmisoras de emociones, acciones y provocaciones, lo que genera en la persona un despertar artístico en comunidad y en soledad, manifestando curiosidad por los diferentes lenguajes artísticos. [...]
Throughout the history of humanity, the Arts have been present as transmitters of emotions, actions and provocations, which generates in the individual an awakening in community and in solitude, becoming fascinated by the different artistic manifestations. [...]

2022  
58.
287 p, 6.3 MB Identitats mòbils : Una recerca etnogràfica sobre joventut, agències i cultura visual en contextos de vulnerabilitat / López Ruiz, Sara ; Rifà Valls, Montse, dir.
Aquesta recerca està vinculada a l'experiència d'una etnografia visual i digital a l'Institut Escola la Mina, situat a la perifèria de la ciutat de Barcelona. L'etnografia es basa, inicialment, en un període d'observació participant durant 6 mesos amb l'alumnat de 6è de Primària, i posteriorment en el projecte Identitats Mòbils, realitzat el curs següent amb el mateix grup d'alumnes en un conjunt de sessions setmanals de 4 mesos. [...]
Esta investigación está vinculada a la experiencia de una etnografía visual y digital en el Institut Escola la Mina, situado en la periferia de la ciudad de Barcelona. La etnografía se basa inicialmente en un periodo de observación participante durante 6 meses con el alumnado de 6º de Primaria, y posteriorment, en el proyecto Identidades Móviles, realizado el curso siguiente con el mismo grupo de alumnos en un conjunto de sesiones semanales de 4 meses. [...]
This research is linked to the experience of visual and digital ethnography at the Institut Escola la Mina, located on the outskirts of the city of Barcelona. Initially, this ethnography is based on an observation period participating for 6 months with the students of 6th grade of Primary (11-12 years old students), and later in the project Mobile Identities, carried out the following year with the same group of students working in weekly sessions for 4 months. [...]

2022  
59.
16 p, 370.0 KB Los factores de eficacia de la formación en centros de trabajo. Evaluación de la FCT en Barcelona / Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Espona Barcons, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'investigació "Eficàcia de la Formació" (EFI)) ; Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La formación en centros de trabajo (FCT) es clave en la formación profesional (FP) para el desarrollo competencial de los estudiantes en un puesto de trabajo real. El objetivo es evaluar la eficacia de la FCT mediante la medición de los factores que influyen en ella. [...]
Workplace Learning (WL) is key in VET to develop students' skills in a real placement. The aim is to evaluate the effectiveness of WL through the measurement of the factors that influence it. A questionnaire composed of 57 items was administered to a representative sample of 1,174 VET students in Barcelona area. [...]

2019  
60.
15 p, 5.6 MB Executive Summary. The Key Findings from The EVALUATE European Policy Experiment Project on The Impact of Virtual Exchange on Initial Teacher Education / The EVALUATE Group
This publication presents the key findings of the EVALUATE experimentation and its implications for the education of future teachers. The study found that engaging student teachers in structured online intercultural collaboration as part of their formal learning can contribute to the development of their digital-pedagogical, intercultural, and foreign language competences. [...]
Research-publishing.net, 2019 (Standalone Collection) - 10.14705/rpnet.2019.30.9782490057344  
61.
132 p, 6.5 MB Evaluating the impact of virtual exchange on initial teacher education : a European policy experiment / Baroni, Alice ; Dooly Owenby, Melinda ; Garcés García, Pilar ; Guth, Sarah ; Hauck, Mirjam ; Helm, Francesca ; Lewis, Tim ; Mueller-Hartmann, Andreas ; O'Dowd, Robert ; Rienties, Bart ; Rogaten, Jekaterina ; EVALUATE Project Group
Virtual exchange refers to education programmes in which constructive communication and interaction takes place between individuals or groups from different cultural backgrounds with the support of educators or facilitators. [...]
Research-publishing.net, 2019 - 10.14705/rpnet.2019.29.9782490057337  
62.
40 p, 1.0 MB Re-education through labour in China : beyond an administrative punishment / Hidalgo Díaz, Raquel ; Beltrán, Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Aquesta investigació se centra en l'anàlisi del sistema de reeducació pel treball (laojiao) de la Xina i la seva contrapart, la reforma pel treball (laogai), amb l'objectiu de comprendre'n la legitimació i com ha evolucionat la seva aplicació fins a l'actualitat. [...]
Esta investigación se centra en el análisis del sistema de reeducación por el trabajo (laojiao) de China y su contraparte, la reforma por el trabajo (laogai), con el objetivo de comprender su legitimación y cómo ha evolucionado su aplicación hasta la actualidad. [...]
This research focuses on the analysis of the system of re-education through labor (laojiao) in China and its counterpart, the reform through labor (laogai), with the aim of understanding its legitimacy and how its application has evolved to the present. [...]

2021
Màster en Estudis Globals d'Àsia Oriental [1452]  

Documents de recerca : 248 registres trobats   inicianterior53 - 62següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.