Documents de recerca

Documents de recerca 84 registres trobats  inicianterior75 - 84  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
75.
429 p, 2.8 MB Competencias profesionales de los docentes de enseñanza media de Chile : un análisis desde las percepciones de los implicados / Jofré Araya, Galvarino Javier ; Gairín Sallán, Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
El treball de recerca que presentem és un estudi descriptiu - analític en el qual es planteja el següent objectiu general: analitzar les competències que segons el parer dels docents d'ensenyament mitjà es estarien requerint per oferir un millor servei educatiu als alumnes que estan accedint a l'ensenyament mitjà. [...]
El trabajo de investigación que presentamos es un estudio descriptivo - analítico en el que se plantea el siguiente objetivo general: analizar las competencias que, según la percepción de los docentes de enseñanza media, se estarían requiriendo para ofrecer un mejor servicio educativo a los alumnos que están accediendo a la enseñanza media. [...]
The research we present is a descriptive - analytical arises from the following overall objective: to analyze the competencies, as perceived by secondary school teachers are required to provide better educational service to students entering secondary education. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2010
2 documents
76.
66 p, 1.7 MB Activitats d'avaluació i ensenyament- aprenentatge en aules de secundària AICLE : un estudi de cas / Eixarch Domènech, Elisabeth ; Escobar Urmeneta, Cristina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La investigació que es presenta en aquest treball de recerca parteix de la necessitat d'avaluar rigorosament els programes d'innovació AICLE (Aprenentatge Integrat de Contingut i Llengua Estrangera) que es porten a terme en alguns centres educatius de secundària de Catalunya. [...]
2010  
77.
42 p, 247.6 KB School composition effects in Spain / Di Paolo, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
Drawing on PISA data of 2006, this study examines the impact of socio-economic school composition on science test score achievement for Spanish students in compulsory secondary schools. We define school composition in terms of the average parental human capital of students in the same school. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2010 (XREAP ; 2010-13)  
78.
278 p, 781.5 KB L'Acció tutorial factor de qualitat dels centres d'ESO / Espinós i Espinós, Joan-Lluís ; Gairín Sallán, Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2000
3 documents
79.
405 p, 2.3 MB El Desarrollo profesional de los docentes de secundaria : incidencia de algunas variables personales y de actuación profesional / Martinez Treviño, Olga Elizabeth ; Gairín Sallán, Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El presente trabajo de investigación, esta sustentado en conocer si la incidencia de algunas variables personales a) la actitud, b) el grado de satisfacción y las de actuación profesional c) el grado académico, d) el trabajo colaborativo, se relacionan con el Desarrollo Profesional en los docentes de secundaria. [...]
The present work of investigation, this sustained in knowing if the incidence of some personal variables a) the attitude, b) the satisfaction degree and those of professional performance c) the academic degree, d) the colaborativo work, are related to the Professional Development in the educational ones of secondary. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2007  
80.
114 p, 410.6 KB El Factor humano en la docencia de educación secundaria : un estudio de la eficacia docente y el estrés a lo largo de la carrera profesional / Flores Ramírez, Martha D. ; Fernández-Castro, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de l'Educació)
Se evalúa el factor humano en la docencia de la Educación secundaria, con un énfasis en el desarrollo de la carrera docente. Participaron profesores de 12 institutos catalanes (Vallés Occidental), siendo la muestra de 165 docentes, cuya edad media fue de 40 años. [...]
The human factor in the teaching at the secondary school is evaluated here, focusing on the development of the teaching career. There was a participation of teachers from 12 Catalan High Schools, data was collected in order to form an information corps about the teachers'professional development, attending to their personal circumstances, their attitude towards the profession and the training that they received, their efficacy, the sources of stress and the way of coping to these sources. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2002
2 documents
81.
569 p, 2.8 MB International trends and implementation challenges of secondary education curriculum policy : the case of Bulgaria / Psifidou, Eirini ; Murillo Puyal, Julio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica) ; Moreno Olmedilla, Juan Manuel, dir. (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya))
Este estudio se circunscribe en el área de Pedagogía Comparada. Se trata de un estudio comparado de reformas curriculares de educación secundaria entre los países occidentales y Bulgaria. Como reza el titulo, la primera parte del estudio ofrece una panorámica de tendencias globales en materia de políticas curriculares de secundaria que se están produciendo en todo el mundo. [...]
The present study belongs in the areas of Comparative Pedagogy. It is a comparative study of secondary education curriculum reforms between the occidental countries and Bulgaria. As the title suggests, the first part of the study offers a panorama of global trends of secondary curriculum reforms. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008  
82.
265 p, 514.5 KB Las Percepciones de profesores y alumnos de ESO sobre la intervención en el comportamiento disruptivo: un estudio comparativo de los IES y escuelas de enseñanza secundaria de la comarca del Bages / Badia Martín, M. del Mar ; Gotzens Busquets, Concepció, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de l'Educació)
La presente investigación pretende reflejar algo en lo que hasta ahora ha sido más objeto de elucubración que de estudio científico. Los datos aquí reflejados se refieren a juicios subjetivos de alumnos y profesores de secundaria obligatoria, sobre cómo perciben ellos la aplicación de estrategias para frenar los comportamientos disruptivos en el aula. [...]
The present investigation tries to reflect something in which until now it has been more object of lucubration than of scientific study. The data reflected here talk about in subjective opinions of students and professors of secondary obligatory school, on how they perceive they it application of strategies to restrain the disruptive behaviors in the classroom. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2001
2 documents
83.
242 p, 1.2 MB Prácticas de lectura literaria en dos aulas de segundo de secundaria / Trujillo Culebro, Francisca ; Colomer, Teresa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
La tesis denominada «Prácticas de lectura literaria en dos aulas de segundo de secundaria» describe, analiza e interpreta dos modos distintos de leer textos literarios en las aulas. Nuestro punto de partida es que esta lectura de textos es un momento de intervención pedagógica en la enseñanza de la literatura. [...]
The denominated thesis «Practical of literary reading in two classrooms of second of secondary» describes, analyzes and interprets two different ways to read literary texts in the classrooms. Our departure point is that this text reading is a little while of pedagogical intervention in the education of Literature. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008  
84.
90 p, 608.1 KB Resolució de problemes de matemàtiques : identificació, origen i formació dels sistemes de creences en l'alumnat : alguns efectes sobre l'abordatge dels problemes / Vila Corts, Antoni ; Deulofeu Piquet, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Callejo de la Vega, M. Luz, dir. (Universitat d'Alacant. Departament d'Innovació i Formació Didàctica)
El present estudi es desenvolupa sobre alumnat de 1r d'ESO i té com a objectius: identificar elements del sistema de creences (SC) entorn a l'activitat de resolució de problemes (RP), analitzar la relació entre aquells i les accions desenvolupades durant l'abordatge en la RP no estàndard i identificar aspectes que incideixin en l'origen i formació dels SC. [...]
The present study was conducted on twelve-year-old students. Its general targets are: identifying elements from belief systems (BS) about problem solving, analysing the relationship between such BS and the actions developed during the tackling of non-standard problems, and finally, identifying aspects relevant to the origins and formation of BS. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2001
10 documents

Documents de recerca : 84 registres trobats   inicianterior75 - 84  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.