Research literature

Research literature 17 records found  previous11 - 17  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
11.
10 p, 795.9 KB Dungeon Diver : desarrollo de un videojuego Hack and Slash en 2D / García Cantero, Javier ; Diaz-Chito, Katerine, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
La industria del videojuego genera al año billones de dólares en beneficios y crea muchas oportunidades de trabajo. Por ese motivo he decidido crear Dungeon Diver, un videojuego de acción en 2D, donde el objetivo del jugador es llegar al fondo de la mazmorra, sobreviviendo a los ataques de enemigos que están por el camino y posteriormente, derrotar al enemigo final. [...]
The videogame industry generates billions in revenue every year and creates lots of job opportunities. Because of that I decided to create Dungeon Diver, a 2D action video game, where the player must reach the end of the dungeon, surviving enemy attacks along the way and defeat the final enemy. [...]
La indústria del videojoc genera bilions de dòlars a l'any i crea moltes oportunitats de treball. Per aquest motiu, he decidit crear Dungeon Diver, un videojoc d'acció en 2D on l'objectiu del jugador és arribar al final del calabós i derrotar a l'enemic final. [...]

2018-07-02
Enginyeria Informàtica [958]  
12.
12 p, 1.5 MB Ninja Runner / Clemente Rodríguez, Xavier ; Pàrraga, Alejandro, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Ninja runner es un proyecto que tiene como finalidad desarrollar una aplicación para dispositivos Android, siguiendo las fases de creación de videojuegos de principio a fin. Para su realización, se ha utilizado el entorno de programación Unity 4. [...]
Ninja runner is a project that aims to develop an application for Android devices, into following the phases of the videogame creation process from beginning to end. In regard to its creation, the programming environment that was used is Unity 4. [...]
Ninja Runner és un projecte que té com a finalitat desenvolupar una aplicació per a dispositius Android, seguint les fases de creació de videojocs de principi a fi. Per a la seva realització, s'ha utilitzat l'entorn de programació Unity 4. [...]

2017-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  
13.
12 p, 1.9 MB La ciudad del zombie comilón / Díez García, Juan ; Pàrraga, Alejandro, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
La ciudad del zombi comilón es un videojuego Arcade de dos dimensiones que crea una sensación de falso 3D. Para su creación se ha llevado a cabo una metodología Agile. Esto es debido a que para lograr la diversión en un juego se necesita bastante feed-back de jugadores. [...]
La ciudad del zombie comilón is a project based on the development of a two-dimensional arcade video game creating a false 3D feel. In order to carry out this project, a hybrid methodology between Scrum and Agile has been used, this is because for a game to be fun, you need enough feedback from players. [...]
La ciudad del zombi comilón és un videojoc Arcade de dos dimensions que crea una sensació de fals 3D. Per la seva creació s'ha portat a terme una metodologia Agile. Això es degut a que per obtenir la diversió en un joc es necessita bastant feed-back de jugadors. [...]

2017-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  
14.
13 p, 1.7 MB Diseño y implementación de un sistema web para la gestión de elementos multimedia / Falcó García, Lluís ; Norton, Daniel Alexander, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Vilariño Freire, Fernando, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Este proyecto trata de la creación de un sistema web capaz de gestionar y organizar contenidos multimedia. Actualmente, el volumen de elementos multimedia que podemos recabar o generar puede ser de un calibre inmenso. [...]
This project relates to the creation of a web system capable of managing and organizing multimedia content. Currently, the volume of multimedia elements we are able to collect or generate can be of immense caliber. [...]
Aquest projecte tracta de la creació d'un sistema web capaç de gestionar i organitzar continguts multimèdia. Actualment, el volum d'elements multimèdia que podem demanar o generar pot ser d'un calibre immens. [...]

2016-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  
15.
12 p, 1.0 MB Brave//Soulless : Juego de Lucha / Maidanik, Elías ; Martí Godia, Enric, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Este proyecto consiste en el diseño, implementación y testing de una parte de un videojuego en 3D que hemos llamado Brave//Soulless, desarrollado sobre un motor estándar en la industria de los videojuegos: Unity3D. [...]
This proyect consists on designing, implementing and testing a part of Brave//Soulless, a 3D videogame developed with Unity3D, an engine that's become standard in the videogame industry. The project's objective is to create a videogame prototype in which to test the gameplay mechanics such as fighting against AI-controlled entities, movement in a 3D environment and interacting with switches that open new paths for the player to take.
Aquest projecte consisteix en el disseny, implementació i testing d'una part d'un videojoc en 3D que hem anomenat Brave // Soulless, desenvolupat sobre un motor estàndard en la indústria dels videojocs: Unity3D. [...]

2016-06-29
Enginyeria Informàtica [958]  
16.
13 p, 1.1 MB Desarrollo de un prototipo de videojuego de lucha utilizando la realidad aumentada / Fernández Suárez, Cristian ; Gil Resina, Debora, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En la actualidad existen multitud de videojuegos para móviles debido al boom de la telefonía móvil y a las facilidades que existen para poder crear tu propio videojuego y colgarlo en la tienda oficial ("Google Play" o "App store"). [...]
At present there are many mobile games due to the boom in mobile telephony and the facilities available to create your own game and hang it on the official store ("Google Play" or "App Store"). But in the realm of augmented reality there are few mobile games, this type of games are often more numerous in portables consoles and even on home consoles, especially due to the power of the hardware. [...]
En l'actualitat existeixen multitud de videojocs per a mòbils degut al boom de la telefonia mòbil i a les facilitats que existeixen per a poder crear el teu propi videojoc i penjar-lo en una tenda oficial com pot ser "Google Play" o "App store". [...]

2015-06-30
Enginyeria Informàtica [958]  
17.
10 p, 884.8 KB Videojocs educatius : millores d'una plataforma per a l'anàlisi de les estratègies utilitzades a un joc de tipus Tower Defense / Guiu Aula, David Domènec ; Hernàndez i Sabaté, Aura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest treball busca canviar la perspectiva d'aprenentatge de les matemàtiques d'avui en dia. Les noves tecnologies obren una ample ventall de possibilitats que es poden utilitzar per canviar les metodologies d'aprenentatge actuals. [...]
Este trabajo busca modificar la perspectiva de aprendizaje de las matemáticas de hoy en día. Las nuevas tecnologías abren un amplio abanico de posibilidades que se pueden utilizar para cambiar las metodologías de aprendizaje actuales. [...]
This work seeks to change the perspective of learning mathematics today. New technologies open up a wide range of possibilities that can be used to change the current learning methodologies. The main objective of the project is to create a fun environment where students acquire knowledge through a Tower Defense game to help reinforce calculations of estimates, probabilities, geometric analysis and possible situations. [...]

2014-06-30
Enginyeria Informàtica [958]  

Research literature : 17 records found   previous11 - 17  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.