Research literature

Research literature 27 records found  previous11 - 20next  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
11.
61 p, 1.6 MB Twitter com a font d'informació durant un atemptat : les conseqüències de la immediatesa / Pujol Pedrol, Eric ; Fernández Peña, Emilio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Les noves tecnologies han canviat per complet la nostra societat i, per defecte, també han modificat la forma de fer periodisme. A les redaccions s'han fet imprescindibles elements com les xarxes socials. [...]
Las nuevas tecnologías han cambiado por completo nuestra sociedad y, por defecto, también han modificado la forma de hacer periodismo. En las redacciones se han hecho imprescindibles elementos como las redes sociales. [...]
New technologies have completely changed our society and, indeed, they have also modified the way we practice journalism. Social networks have become indispensable in the editorial departments. This tools provide immediacy when informing and spreading news but they also present some difficulties as the verification of the information we receive. [...]

2017
Grau en Periodisme [971]  
12.
72 p, 1.7 MB Representación y tratamiento del deporte femenino en informativos de televisión / Roche Ortiz, Albert ; Fernández Peña, Emilio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El present treball analitza la presència i el tractament informatiu de l'esport femení als informatius de les principals cadenes espanyoles de televisió. La recerca permet observar la quantitat de contingut esportiu femení emès i la qualitat informativa de les notícies, tenint en compte aspectes com els estereotips entorn a la dona esportista. [...]
El presente trabajo analiza la presencia y el tratamiento del deporte femenino en los informativos de las principales cadenas españolas de televisión. La investigación permite observar la cantidad de contenido deportivo femenino emitido y la calidad informativa de las noticias, teniendo en cuenta aspectos como los estereotipos en torno a la mujer deportista. [...]
This study analyzes the presence and treatment of female sport in the news of the main Spanish television channels. This research encapsulates the amount of female sport broadcasted and the informative quality of the news, taking into account different aspects such as stereotypes revolving around female athlete. [...]

2017
Grau en Periodisme [971]  
13.
70 p, 1.5 MB Esports y trampas : narrativas en el problema del cheating en Counter-Strike : Global Offensive / Arrufat Balanzá, Vilma ; Fernández Peña, Emilio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
2017
Grau en Periodisme [971]  
14.
102 p, 8.4 MB Rutinas de producción radiofónica, uso del lenguaje y rol del entretenimiento y la publicidad en el programa Tiempo de Juego de la Cadena COPE / Benito Boada, Alejandro ; Fernández Peña, Emilio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquesta investigació tracta d'arribar al més profund del programa líder d'audiència de les retransmissions esportives a Espanya: el 'Tiempo de Juego' de la Cadena COPE. Per això, s'han analitzat les rutines de producció presents i l'ús que es fa del llenguatge radiofònic durant el programa. [...]
Esta investigación trata de llegar a lo más profundo del programa líder de audiencia de las retransmisiones deportivas en España: el 'Tiempo de Juego' de la Cadena COPE. Para ello, se han analizado las rutinas de producción presentes y el uso que se hace del lenguaje radiofónico durante el programa. [...]
The main purpose of this research is based on reaching the deepest side of the audience leader on sport broadcasting in Spain, called 'Tiempo de Juego', by COPE channel. To achieve a breakdown inside the show 'Tiempo de Juego', current radio-production standards as well as the use of radio broadcast language within the program have been emphasized. [...]

2017
Grau en Periodisme [971]  
15.
99 p, 1.9 MB La democratización en la producción de música electrónica / Morcillo Martínez, Héctor ; Fernández Peña, Emilio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
La figura del productor musical al sector dance està canviant vertiginosament als últims anys a partir d'una revolució als mètodes de creació de música electrònica. La era digital en la producció d'aquest gènere ha obert un ampli ventall de possibilitats creatives, apropant aquesta pràctica a un major nombre d'usuaris. [...]
La figura del productor musical en el sector dance está cambiando vertiginosamente en los últimos años a partir de una revolución en los mètodos de creación de música electrónica. La era digital en la producción de este género ha abierto un amplio abanico de posibilidades creativas, acercando esta práctica a un mayor nombre de usuarios. [...]
The music producer role is changing heavily on the past few years thanks to a revolution on the electronic music creation process. The digital era in dance music production is offering more creative possibilities, making more people able to produce music. [...]

2016
Grau en Periodisme [971]  
16.
428 p, 6.7 MB Inteligencia colectiva en los juegos sociales en Facebook : Zynga versus EA Playfish: empresas, usuarios, contenidos e interacciones / Díaz Álvarez, Lluïsa ; Fernández Peña, Emilio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat
El fenómeno de los juegos sociales en Facebook ha resultado un paradigma de cambio dentro de la industria del videojuego. En este proceso vemos involucrados diversos factores como las empresas, los contenidos, los usuarios y las interacciones producidas entre ellos. [...]
The phenomenon of social games on Facebook has been a paradigm shift within the video game industry. In this process we involved several factors such as business, content, users and produced the interactions between them. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015
3 documents
17.
50 p, 5.0 MB Aventus : proyecto para la rentabilidad económica del canal audiovisual videoreviewPARKS / González Martínez, Adrián ; Fernández Peña, Emilio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aventus és un projecte que té l'objectiu d'explotar econòmicament la venda de productes j serveis relacionats amb l'oci actiu (pares temàtics. Activitats de natura i aventura . . . ). El seu antecedent és videoreviewPARKS, un canal audiovisual en la plataforma YouTube enfocat al sector de I'oci actiu. [...]
Aventus es un proyecto que nace con la finalidad de explotar económicamente la venta de productos y servicios relacionados con el ocio activo (parques temáticos, actividades de naturaleza y aventura…). [...]
Aventus is a project born in order to economically exploit the sale of products and services related to active leisure (theme parks, nature and adventure activities…). His antecedent is videoreviewPARKS, an audiovisual channel on the YouTube platform focused on the active leisure sector. [...]

2016
Grau en Comunicació Audiovisual [968]  
18.
175 p, 5.7 MB La importància de les xarxes socials a una campanya de Verkami / Sánchez Tarifa, Sara ; Fernández Peña, Emilio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
A través del crowdfunding, molts creadors obtenen el finançament que necessiten per a les seves produccions audiovisuals. Aquests sistema connecta els emprenedors amb els mecenes que volen donar suport als seus projectes. [...]
A través del crowdfunding, muchos creadores obtienen el financiamiento que necesitan para sus producciones audiovisuales. Este sistema conecta emprendedores con los mecenas que quieren apoyar sus proyectos. [...]
Through crowdfunding, many creators get the finance they need to complete the making of their audiovisual productions. This system connects entrepreneurs with benefactors that provide financial backing for the projects. [...]

2015
Grau en Periodisme [971]  
19.
122 p, 6.4 MB Claus de l'engagement i gestió de continguts a Facebook dels equips de futbol catalans de Segona Divisió A a Espanya / Sanmiquel Font, Laia ; Fernández Peña, Emilio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Les xarxes socials han deixat de ser un simple mitja de comunicació i actualment són una potent eina dins del departament de Comunicació de molts clubs de futbol. Aquesta investigació pretén establir unes bases aproximades sobre com generar engagement a Facebook a partir de l'anàlisi de les estratègies de comunicació de la Unió Esportiva Llagostera, del Futbol Club Girona i del Centre d'Esports Sabadell.
Las redes sociales han dejado de ser un simple medio de comunicación y actualmente son una potente herramienta dentro del departamento de Comunicación de muchos clubes de fútbol. Esta investigación pretende establecer unas bases aproximadas sobre cómo generar engagement en Facebook a partir del análisis de las estrategias de comunicación de la U. [...]
Social networks are no longer just a communication media. Nowadays, they has become a powerful tool inside Communication departments of many football clubs . This research aims to establish a approximate basis about how to generate engagement on Facebook from the analysis of the communication strategies of the U. [...]

2015
Grau en Comunicació Audiovisual [968]  
20.
348 p, 8.1 MB Social networking and the Olympic Movement : social media analysis, opportunities and trends / Fernández Peña, Emilio, dir. ; Arauz, Mari ; Sha, Angelica ; García, Sandro ; Centre d'Estudis Olímpics
Report of the research project on social media and the Olympics, funded by the International Olympic Committee, and developed at CEO-UAB in 2010. Among the objectives of the research there were the study of the challenges that social networks sites on the Internet offers to traditional communication models of sports organizations, with special attention to the presence of the Olympic Movement in these networks, and potential use to promote the Olympic values. [...]
Barcelona Centre d'Estudis Olímpics, Universitat Autònoma de Barcelona 2011  

Research literature : 27 records found   previous11 - 20next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.