Research literature

Research literature 20 records found  previous11 - 20  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
11.
56 p, 1.1 MB "How do we make questions: we can or can we?" : an exploratory study on focus on form in a CLIL classroom / José Flores, Ariadna ; Pladevall Ballester, Elisabet, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
This paper seeks to provide insight into the integration of content and language in the teacher's discourse of a CLIL (Content and Language Integrated Learning) local context in a high-school in Catalonia. [...]
Aquest treball busca aportar aclariments en la integració del contingut i el llenguatge en el discurs del professorat d'un context local d'AICLE en un institut de Catalunya. Els principals objectius d'aquest treball son analitzar els diferent tipus de Focus-on-Form (FonF) que apareixen en el discurs del professorat i explorar quins efectes té l'ensenyament conjunt en relació amb FonF. [...]

2015
Grau en Estudis Anglesos [801]  
12.
39 p, 1.0 MB The role of aptitude in FLL (Foreign Language Learning) at university / Bernad Sureda, Maria Antònia ; Pladevall Ballester, Elisabet, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
This paper explores the role of aptitude in foreign language learners (FLLs) in language courses in a university setting and how the relationship between aptitude and course scores might be affected by the students' motivation, anxiety and learning strategies. [...]
En este trabajo se explora el papel de la aptitud en estudiantes de lenguas extranjeras en cursos de idiomas en un entorno universitario y cómo la relación entre las puntuaciones de aptitud y cursos podría verse afectada por la motivación, ansiedad y estrategias de aprendizaje de los estudiantes. [...]

2015
Grau en Estudis Anglesos [801]  
13.
452 p, 3.7 MB L2 english young learners' oral production skills in CLIL and EFL settings: A longitudinal study / Bret Blasco, Anna ; Pladevall Ballester, Elisabet, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
L'objectiu d'aquesta tesi és analitzar els efectes d'un programa AICLE d'exposició mínima (1 hora setmanal) en la producció oral en anglès d'un grup d'alumnes catalans de primària i traçar-ne el seu desenvolupament durant un període de dos anys acadèmics. [...]
This thesis aims at analysing the effects of minimal CLIL exposure programmes (1 hour a week) on Catalan young learners' oral output in English to trace its development over a period of two academic years. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
14.
461 p, 5.7 MB L2 Competence of Young Language Learners in Science and Arts CLIL and EFL Instruction Contexts. A Longitudinal Study / Vallbona González, Anna ; Pladevall Ballester, Elisabet, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
La implementació de programes AICLE ha generat un gran entusiasme entre les escoles de primària de Catalunya. Malgrat aquest entusiasme, molt poca recerca s'ha portat a terme en el nostre context per demostrar l'eficiència de l'AICLE en la millora de la competència lingüística dels aprenents. [...]
Despite the general enthusiasm that the emergence of CLIL programmes has generated in primary schools in Catalonia, very little finely-grained research has so far been undertaken in our school context to demonstrate CLIL's efficiency in improving learners' overall language proficiency. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
15.
79 p, 1.7 MB The effects of written input on young EFL oral output in a Catalan context / Amores Sánchez, Mònica ; Pladevall Ballester, Elisabet, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The present experimental study seeks to explore whether the incentive of written input (i. e. integrated language-based instruction) affects oral language development of young language learners of English in a minimal input situation in an EFL context. [...]
2014
Grau en Estudis Anglesos [801]  
16.
57 p, 1.8 MB The effects of using L1 Translation on young learners' L2 Vocabulary Learning / Codina Camó, Aïda ; Pladevall Ballester, Elisabet, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The present study explores the role the L1 plays in young learners' retention of and access to English vocabulary. Two groups of 10-11 year-old children in an EFL school context were recruited for the study. [...]
El present estudi explora el rol que juga la llengua materna a la retenció i accés del vocabulari anglès. Dos grups de nens entre 10 i 11 anys van participar a l'estudi. Exposar un grup a la traducció dels ítems i donar només la paraula anglesa a l'altre grup va ser la pràctica utilitzada per analitzar l'exposició a la traducció des del punt de vista de la retenció i accés del vocabulari. [...]

2014
Grau en Estudis Anglesos [801]  
17.
41 p, 722.4 KB Writing in an EFL context : an insight into young English learners' writing skills / Clúa Artero, Joana ; Pladevall Ballester, Elisabet, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The aim of this paper is to analyze how a group of 10-11 year-old EFL students improve their writing skills over a period of one academic year taking into account their attendance or non-attendance to extracurricular English classes. [...]
L'objectiu d'aquest estudi és analitzar com un grup de nens de 10-11 anys que tenen l'anglès com a segona llengua milloren les seves habilitats d'escriptura durant un període acadèmic d'un any tenint en compte la seva assistència o no assistència a classes extraescolars d'anglès. [...]

2013
Grau en Estudis Anglesos [801]  
18.
28 p, 480.8 KB Is "the younger the better" the profile of the successful English language learner? / Rodríguez Laveda, Adriana ; Pladevall Ballester, Elisabet, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
This paper seeks to explain why the phallacy of "the younger the better" does not apply in Catalan schools as their limited-input situation does not allow students to take advantage of the benefit that starting at an early age has in naturalistic language settings. [...]
Aquest treball busca explicar perquè la fal·làcia que defensa que com abans es comença a aprendre una llengua, millors són els resultats no funciona a les escoles públiques catalanes ja que l'exposició a la llengua estrangera és limitada i per tant no permet als joves estudiants aprofitar-se dels beneficis d'aprendre una llengua en un context d'immersió. [...]

2013
Grau en Estudis Anglesos [801]  
19.
71 p, 511.8 KB Implementing CLIL in a primary school in Spain : the effects of CLIL on L2 English learners' oral production skills / Bret Blasco, Anna ; Victori i Blaya, Mia, dir. ; Pladevall Ballester, Elisabet, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
This study presents the results of implementing a CLIL programme in a Catalan primary school three years after the onset of the implementation. The main objective of this investigation was to determine the effects of CLIL on students' L2 English oral performance in terms of Complexity, Accuracy and Fluency (CAF). [...]
Aquest estudi presenta els resultats de l'aplicació d'un programa AICLE en una escola a Catalunya tres anys després de la seva implementació. L'objectiu principal d'aquesta investigació va ser determinar els efectes del programa AICLE en les destreses orals en anglès dels estudiants, mitjançant mesures de complexitat, precisió i fluïdesa. [...]

2011  
20.
669 p, 4.1 MB Child and Adult Non-Native Subject Development : a Bi-directional Study of English and Spanish as L2s / Pladevall Ballester, Elisabet (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Llinàs i Grau, Mireia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
Aquesta tesi explora l'adquisició no-nativa de les propietats del subjecte gramatical en l'anglès i el castellà de nens i adults castellanoparlants i angloparlants, els quals no resideixen en el país de la L2, i contribueix així a la recerca en aquest camp amb noves dades i descobriments. [...]
The present study explores the non-native English and Spanish acquisition of subject properties in Spanish and English-speaking children and adults who are not in the L2-speaking country and thus contributes to the amount of research produced in the field by providing new data and findings. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008  

Research literature : 20 records found   previous11 - 20  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.