Research literature

Research literature 39 records found  previous11 - 20nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
11.
11 p, 615.2 KB Experimentar con los elementos más importantes de Google Lens / Sanchez Gonzalez, David ; Antens, Coen Jacobus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Este proyecto se centrará en investigar sobre los elementos que hacen posible el funcionamiento de Google Lens. Dividiendo el contenido en tres apartados principales, como son la detección, extracción y traducción de texto. [...]
This project will be focused around investigating the elements that make possible Google Lens. It will be divided in three main areas, text detection, extraction and translation. Researching to pick at least two algorithms or neural networks most adequate for each task, giving a brief explanation of each of them. [...]
Aquest projecte se centrarà a investigar sobre els elements que fan possible el funcionament de Google Lens. Dividint el contingut en tres apartats principals, com són la detecció, extracció i traducció de text. [...]

2021
Enginyeria Informàtica [958]  
12.
55 p, 2.3 MB Engaging Students in Real-life Topics : the UN 2030 Agenda to Improve Global Communicative Competence / Cuevas Martínez, Mónica ; Lorenzo Galés, Maria Nieves, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
The aim of this dissertation is to see if students' global communicative competence improves by engaging them with real-life topics from the UN 2030 Agenda. This research attempts to explore whether real-life topics motivate students more than topics in textbooks, whether Task-Based Language Teaching (TBLT) is a better method to teach Sustainable Development Goals (SDGs) than English books, and whether students improve their high-order skills by engaging them in real-life topics. [...]
L'objectiu d'aquesta tesi és comprovar si la competència comunicativa global dels estudiants millora a través d'utilitzar temes de l'Agenda 2030. Per tant, aquesta recerca explora si temes de la vida real motiven els estudiants més que els temes dels llibres de text, si TBLT és un millor mètode per ensenyar que els llibres de text, i si els estudiants milloren les habilitats cognitives superiors a través de motivar-los amb temes de la vida real. [...]
El objetivo de esta tesis es comprobar si la competencia comunicativa global de los estudiantes mejora a través del uso de temas de la Agenda 2030. Por tanto, esta investigación explora si temas de la vida real motivan a los estudiantes más que los temas de los libros de texto, si el método TBLT es mejor para enseñar que los libros de texto, y si los estudiantes mejoran las habilidades cognitivas superiores a través de motivarlos con temas de la vida real. [...]

2021
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [931]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [932]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [933]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [934]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [935]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [936]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [937]
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [940]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [941]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [942]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1141]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1216]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1217]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1218]  
13.
68 p, 914.5 KB Übersetzungsrelevante Analyse eines Romans des poetischen Realismus für eine Übersetzung ins Spanische und funktionsvariierende Übersetzung eines Romanauszuges. Fontane, Theodor (1896) : "Effi Briest. Roman" / Preuss, Anne-Sophie Maria ; Grauwinkel, Gabriele, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Anàlisi del text origen pels aspectes més rellevants de la traducció: el gènere i tipus de text, funcions de text, mètodes de traducció i tipus de traducció; problemes de traducció pragmàtics, convencionals, específics de la combinació d'idiomes i específics del text meta. [...]
Análisis del texto origen para los aspectos más relevantes de la traducción: el género y tipo de texto, funciones de texto, métodos de traducción y tipos de traducción; problemas de traducción pragmáticos, convencionales, específicos de la combinación de idiomas y específicos del texto meta. [...]
Übersetzungsrelevante Analyse des Originaltextes auf Gattung, Texttyp, Textfunktionen sowie Übersetzungsmethoden, -typen und -verfahren; pragmatische, konventionsbedingte, sprachenpaarspezifische und textexemplarspezifische Übersetzungsprobleme des Zieltextes. [...]

2021
Grau en Traducció i Interpretació [1202]
Grau en Traducció i Interpretació [1203]
Grau en Traducció i Interpretació [1204]
Grau en Traducció i Interpretació [822]  
14.
53 p, 1.2 MB Academic Writing with the Help of Technology : an Analysis of the Utilities of Software in Professional Text Creation / Flores Barranco, Víctor ; Oliver del Olmo, Sònia, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
This BA dissertation aims to analyse Grammarly as a tool to improve academic writing. It begins with a definition of English for Academic Purposes (EAP) and its main parts. Then, it moves to describe Computational Linguistics and its main applications, focusing on its uses in writing. [...]
Aquest TFG té com a objectiu analitzar Grammarly com a una eina per millorar l'escriptura acadèmica. Comença definint què és l'anglès per propòsits acadèmics (EAP en anglès) i les seves parts més importants. [...]
Este TFG tiene como objetivo analizar Grammarly como a una herramienta para mejorar la escritura académica. Empieza definiendo qué es el inglés para propósitos académicos (EAP en inglés) y sus partes mas importantes. [...]

2021
Grau en Estudis Anglesos [1482]
Grau en Estudis Anglesos [801]  
15.
10 p, 851.6 KB Implementació d'un mòdul descodificador per un sistema OCR / López Guerra, Oriol ; Valveny Llobet, Ernest, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En el reconeixement de text en escenes, avui en dia retallar la paraula amb el correcte significat segueix sent un fet complicat. En aquest treball veurem una de les xarxes que ha obtingut bons resultats. [...]
Nowadays, In Scene Text Recognition (STR), crooping the words with the correct meaning is still complicated. In this work we will see one of the network that has obtained good results, we will use the BI-STET network that uses CNN and encoder and decoder transformers. [...]
En el reconocimiento de texto en escenas, hoy en dia tecortar la palabra con el significado correcto sigue siendo una tarea complicada. En este trabajo veremos una de las redes que ha obtenido buenos resultados. [...]

2021
Enginyeria Informàtica [958]  
16.
7 p, 1.0 MB Contouring of arbitrarily-shaped text with Fourier Series / González i Fernández, Irene ; Karatzas, Dimosthenis, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
To detect arbitrarily-shaped text, one must first design a text instance representation that enables a neural network to learn text variances. The most usual approach is to model the space that text occupies in an image via masks or contours of points, which have their clear deficits, such as non-continuity. [...]
Per detectar text en formes arbitràries a una imatge, un ha de donar una representació de l'espai que aquest ocupa que permeti a una xarxa neuronal aprendre les variacions del text. Els enfocaments més comuns són donar una màscara de píxels on es troba el text o un contorn de punts que l'envoltin. [...]
Para detectar texto en formas arbitrarias en una imagen, uno ha de dar con una representación del espacio ocupada que le permita a una red neuronal aprender las variaciones del texto. Los enfoques más son de dar una mascara de pixeles donde se encuentra el texto o un contorno de puntos que lo envuelvan. [...]

2021
Enginyeria Informàtica [958]  
17.
150 p, 5.7 MB Robust Handwritten Text Recognition in Scarce Labeling Scenarios : Disentanglement, Adaptation and Generation / Kang, Lei ; Fornes Bisquerra, Alicia, dir. ; Rossinyol, Marçal, dir. ; Villegas Santamaría, Mauricio, dir. ; Lladós, Josep, dir.
Els documents escrits a mà no només es conserven en arxius històrics, sinó que també s'utilitzen àmpliament en documents administratius, com ara xecs o formularis. Amb l'auge de de l'anomenat aprenentatge profund (Deep Learning), s'ha aconseguit un bon rendiment en conjunts de dades específics per al reconeixement de text manuscrit. [...]
Los documentos manuscritos no solo se conservan en archivos históricos, sino que también se usan ampliamente en documentos administrativos como cheques y reclamaciones. Con el auge de las redes neuronales profundas, muchas técnicas del estado del arte han obtenido un buen rendimiento en conjuntos de datos específicos para el reconocimiento de texto manuscrito (HTR). [...]
Handwritten documents are not only preserved in historical archives but also widely used in administrative documents such as cheques and claims. With the rise of the deep learning era, many state-of-the-art approaches have achieved good performance on specific datasets for Handwritten Text Recognition (HTR). [...]

2020  
18.
97 p, 4.4 MB Texture of analysis for Robust Reading Systems / Nikolaou, Angelos ; Karatzas, Dimosthenis, dir.
Aquesta tesi es centra en l'ús de l'anàlisi de textures per a sistemes de lectura robustos. En aquesta tesi es explora l'ús de l'anàlisi de textures per a imatges de text. Es presenta una anàlisi en profunditat de descriptor de "Local Binary Pattern" (LBP). [...]
Esta tesis se centra en el uso del análisis de texturas para sistemas de lectura robustos. En esta tesis se explora el uso del análisis de texturas para imágenes de texto. Se presenta un análisis en profundidad del descriptor de "Local Binary Pattern" (LBP). [...]
This thesis focuses on the use of texture analysis for Robust Reading Systems. In this thesis the use of texture analysis for text-images is explored. An in depth analysis of the established Local Binary Pattern (LBP) descriptor is presented. [...]

2020  
19.
10 p, 1.0 MB Reconeixement automàtic de matrícules de vehicles a partir d'imatges generades sintèticament / Garrido Rodríguez, Pau ; Rusiñol Sanabra, Marçal, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest treball es centra en programar un algoritme que sigui capaç de generar imatges sintètiques de vehicles per tal de poder entrenar sistemes basats en deep learning que reconeguin de manera automàtica les matrícules dels vehicles. [...]
This project focuses on programming an algorithm that is capable of generating synthetic images of vehicles in order to train deep learning systems that automatically recognize the license plates of the vehicles. [...]
Este trabajo se centra en programar un algoritmo que sea capaz de generar imágenes sintéticas de vehículos para poder entrenar sistemas basados en deep learning que reconozcan de manera automática las matrículas de los vehículos. [...]

2019-06-30
Enginyeria Informàtica [958]  
20.
9 p, 6.2 MB Generació automàtica de test, per a l'avaluació d'exercicis de programació / Bernal Petit, Ricard ; Valveny Llobet, Ernest, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Donada la problemàtica de la correcció d'exercicis de programació, causada per la gran quantitat d'alumnes i per tant d'exercicis entregats per part d'aquests, els docents encarregats de mantenir l'avaluació continua al dia han de realitzar grans esforços, ja que han de crear des de zero els test que s'aplicaran als exercicis per obtenir la nota de l'exercici de cada alumne, això sumat al temps invertit a crear nous exercicis per poder dinamitzar les classes i adaptar-se als avenços en el camp de les noves metodologies i procediments de desenvolupament. [...]
Due to the problem of the correction of programming exercises, caused by the large number of students and therefore of exercises delivered by them, the teachers responsible for keeping the evaluation up-to-date must realize large efforts, since they have to create from scratch the tests that will be applied to the exercises to obtain the note of the exercise of each student, this added to the time invested in creating new exercises to be able to dynamize the classes and adapt to the advances in the field of new methodologies and development procedures. [...]
Dada la problemática de la corrección de ejercicios de programación, causada por la gran cantidad de alumnos y por tanto de ejercicios entregados por parte de éstos, los docentes encargados de mantener la evaluación contínua al día tienen que realizar grandes esfuerzos, puesto que tienen que crear desde cero los test que se aplicarán a los ejercicios para obtener la nota del ejercicio de cada alumno, esto sumado al tiempo invertido a crear nuevos ejercicios para poder dinamizar las clases y adaptarse a los adelantos en el campo de las nuevas metodologías y procedimientos de desarrollo. [...]

2019-07-01
Enginyeria Informàtica [958]  

Research literature : 39 records found   previous11 - 20nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.