Research literature

Research literature 43 records found  previous11 - 20nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
11.
24 p, 1.9 MB Social impact of artificial intelligence in Europe / Gual de Torrella Pomar, Gerardo ; Vilariño Freire, Fernando, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
La Inteligencia Artificial (IA) puede ser una herramienta de gran ayuda para el crecimiento y desarrollo de la sociedad. Para conseguir un enfoque más cercano y una evolución más eficaz de esta tecnología, la Comision Europea ha creado la red AI DIH, la cual centra su visión en el soporte de las pymes y sector público para implementar la IA en las diferentes regiones de Europa, ayudando a reducir la brecha entre las grandes corporaciones especializadas. [...]
Artificial intelligence (AI) can be a very useful tool for the growth and development of society. To achieve a closer approach and a more effective evolution of this technology, the European Commission has created the AI DIH network, which focuses its vision on supporting SMEs and the public sector to implement AI in the different regions of Europe, helping to close the gap between large specialized corporations. [...]

2021
Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]  
12.
12 p, 1.6 MB Mapatge de l'ecosistema dels Living Labs actius a Catalunya : la reacció davant la crisi i els següents passos cap a la nova societat digital post COVID-19 / Puy i Baqué, Ot ; Vilariño Freire, Fernando, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En el present Treball Final de Grau (TFG) s'exposa un mapatge i anàlisi de l'ecosistema dels Living Labs actius a Catalunya. Primerament, mitjançant el mapa elaborat per fonts pròpies, ' es contextualitza la situació local i l'estat de l'art dels Living Labs actius i en desenvolupament del territori català. [...]
The current Final Thesis exposes an analysis and a mapping of the Catalan innovation ecosystem of Living Labs. Firstly, through an own elaborated map, which contextualize the Catalan reality and its State of the Art. [...]

2020
Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]  
13.
13 p, 929.7 KB MASKDADOS.com, la web de ayuda a los juegos de rol desarrollada en Google Cloud Platform usando CICD con Jenkins y aplicando la escalabilidad de Kubernetes / Romero Navarrete, Ronny ; Vilariño Freire, Fernando, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En este artículo queda reflejado todo el proceso de desarrollo de una aplicación web utilizando las tecnologías actuales de Cloud Computing. El proyecto construye las bases de una plataforma online que ayuda a los jugadores a disponer de una herramienta extra para sus partidas. [...]
This article reflects the entire process of developing a web application using current Cloud Computing technologies. The project builds the foundations of an online platform that helps players to have an extra tool for their games. [...]
En aquest article queda reflectit tot el procés de desenvolupament d'una aplicació web utilitzant les tecnologies actuals de Cloud Computing. El projecte construeix les bases d'una plataforma online que ajuda als jugadors a tenir una eina extra per a les seves partides. [...]

2020
Enginyeria Informàtica [958]  
14.
14 p, 2.5 MB Harmony, mobile application for well-being monitoring using HRV / Chen, Qiang ; Vilariño Freire, Fernando, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
This project consists of developing an Android application that uses a device to detect the heart rates and calculate the variability of the heart rate and through these values ​​the stress level and the sleep quality of the user is calculated and the objective of the application is recommend breathing exercises to recover from stress. [...]
Este proyecto consiste en desarrollar una aplicación Android que utiliza un dispositivo para detectar las frecuencias cardíacas y calcular la variabilidad de la frecuencia cardíaca y mediante estos valores se calcula el nivel del estrés y la calidad del sueño del usuario y el objetivo de la aplicación es recomendar ejercicios de respiración para recuperarse del estrés. [...]
Aquest projecte consisteix a desenvolupar una aplicació Android que utilitza un dispositiu per detectar les freqüències cardíaques i calcular la variabilitat de la freqüència cardíaca i mitjançant aquests valors es calcula el nivell de l'estrès i la qualitat del son de l'usuari i l'objectiu de l'aplicació és recomanar exercicis de respiració per a recuperar-se de l'estrès. [...]

2019-06-30
Enginyeria Informàtica [958]  
15.
11 p, 4.8 MB Computer vision system for a wheelchair for children with functional diversity / Cabrera Calderón, Jaime ; Vilariño Freire, Fernando, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
This paper contains all the information related with the definition, development and results of a Computer Vision System project that will be implemented in an existing wheelchair. The project is based on a low cost philosophy as is the existing wheelchair as well. [...]
Aquest document conté tota la informació relacionada amb la definició, el desenvolupament i els resultats d'un projecte de sistema de visió artificial que s'implementarà en una cadira de rodes existent. [...]
Este documento contiene toda la información relacionada con la definición, el desarrollo y los resultados de un proyecto de sistema de visión artificial que se implementará en una silla de ruedas existente. [...]

2019-07-01
Enginyeria Informàtica [958]  
16.
14 p, 613.4 KB Design and implementation of a multiplayer game system on a big screen with human interaction using smartphones / Sobejano Ventayol, Agustí ; Vilariño Freire, Fernando, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
This paper proposes a software design of a multiplayer game framework that allows many people to play together on the same screen by interacting with their own smartphones. The architecture for a flexible multiplatform game engine and a mobile app is described. [...]
Aquest article proposa un disseny software per a un sistema de joc multijugador que permeti que diverses persones juguin alhora a la mateixa pantalla mentre interaccionen amb els seus propis smartphones. [...]
Este artículo propone un diseño software para un sistema de juego multijugador que permita que varias personas jueguen al mismo tiempo sobre la misma pantalla mientras interaccionen con sus propios smartphones. [...]

2019-02-12
Enginyeria Informàtica [958]  
17.
11 p, 3.7 MB Face-following robot arm with emotion detection / Albayeros Duarte, Vernon Stanley ; Vilariño Freire, Fernando, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
This project aims to create a face following robot arm that responds to user emotions using a Raspberry Pi as the main controller. Given the computational limitations of the Raspberry Pi, we explore the possibility of using Google's Cloud Platform as a means to offload compute intensive tasks such as emotion detection. [...]
Este proyecto se basa en la creación de un brazo robot con seguimiento de cara que responde a emociones detectadas utilizando una Raspberry Pi como controladora central. Debido a las limitades capacidades de cómputo de la Raspberry Pi, el proyecto explora la Google Cloud Platform como vía en la cual depender a la hora de necesitar recursos de cómputo para operaciones más intensivas como la detección de emoción en una cara. [...]
Aquest projecte es basa en la creació d'un braç robot amb seguiment facial que respon a emocions detectades utilitzant un Raspberry Pi com a controladora central. A causa de les limitades capacitats de còmput de la Raspberry Pi, el projecte explora la Google Cloud Platform com a via en la qual dependre a l'hora de necessitar recursos de còmput per a operacions més intensives com la detecció d'emoció en una cara. [...]

2019-02-12
Enginyeria Informàtica [958]  
18.
14 p, 7.4 MB Deep learning : neural networks for object detection / Garcia Miñano, Alejandro ; Vilariño Freire, Fernando, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En la actualidad se está llevando a cabo unan gran mejoría en los sistemas basados en detección de objetos, con el incremento de potencia de las GPUS, cada vez es más viable realizar entrenamientos en conjuntos de datos lo suficientemente grandes como para lograr una buena precisión, los detectores de una fase se están imponiendo ante los detectores de dos fases por su principal ventaja de obtener tiempos de inferencia mucho menores, esto abre una gran cantidad de usos para este tipo de detectores como pueden ser sistemas de vigilancia en tiempo real, control del tráfico. [...]
Currently, object detection systems have been improved a lot, with the increasing power of GPUS, it is becoming more viable to train in a big enough datasets in order to reach a good precission, one-stage-detector are imposing against two-stage-detector due to their main advantage of taking much less inference time, this opens a lot of uses for that kind of detectors such as real-time surveillance systems,traffic control and so on. [...]
Actualment s'estan millorant molt els sistemes basats en detecció d'objectes, amb l'increment de potencia de les GPUS, cada cop es mes viable realitzar entrenaments amb conjunts de dades que siguin prou gran per aconsseguir una bona precissió, els detectors de una fase s'estan impossant contra els detectors de dues fases pel seu principal avantatge d'obtenir temps d'inferència molt menors, això obre una gran quantitat de usos per aquesta classe de detectors com poden ser sistemes de vigilància en temps real, control de tràfic, etc. [...]

2018-07-02
Enginyeria Informàtica [958]  
19.
10 p, 5.0 MB Clasificación de especies de flores usando técnicas de deep learning / Espinosa Ruiz, Cristian ; Vilariño Freire, Fernando, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
La predicció i classificació d'espècies de flors és difícil per a la majoria dels humans ja que es requereix d'un gran coneixement sobre la matèria i molts anys d'aprenentatge i observació. Aquest projecte utilitza tècniques de Deep Learning per a la classificació d'imatges de flors. [...]
La predicción y clasificación de especies de flores es difícil para la mayoría de los humanos ya que se requiere de un gran conocimiento sobre la materia y muchos años de aprendizaje y observación. [...]
The prediction and classification of flower species is difficult for most humans that requires great knowledge about the subject and many years of learning and observation. This project uses deep learning techniques for the classification of flower images. [...]

2018-07-02
Enginyeria Informàtica [958]  
20.
15 p, 1.1 MB Deep Learning : neural networks for generating music / Santiago de Toro, Manuel ; Vilariño Freire, Fernando, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Durante los últimos años se está debatiendo si la inteligencia artificial es capaz de generar arte como si de una persona se tratase. El objetivo de este proyecto es crear música de manera artificial sin que se pueda apreciar si ha sido creada por una máquina o por un artista. [...]
During the last years, it is being debated whether an artificial intelligence is capable of generating art as if it was a person. The objective of this project is to create music in an artificial way, without have been able to appreciate if it has been created by an artist or a machine. [...]
Durant els últims anys s'està debatent si la intel·ligència artificial és capaç de generar art com si d'una persona es tractés. L'objectiu d'aquest projecte és crear música de manera artificial sense que es pugui apreciar si ha estat creada per una màquina o per un artista. [...]

2018-07-03
Enginyeria Informàtica [958]  

Research literature : 43 records found   previous11 - 20nextend  jump to record:
See also: similar author names
1 Vilariño, Fernando
3 Vilariño, Fernando,
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.