Research literature

Research literature 66 records found  beginprevious12 - 21nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
12.
6 p, 445.7 KB Motivational activities to learn or activities to self-development to engage young VET students in learning / Olmos Rueda, Patricia, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona)
Prevent dropout due to risk factors through the motivation and involvement of young people in VET in learning through activities that, on the one hand, make possible the development of young people's interests and curiosity, the positive vision of self and a positive attitude towards learning and, on the other hand, they make it possible to improve social skills, improve the relationship of trust with the educational system, improve the relationship with teachers and training, and improve the ability to deal with barriers to learning arising from complex personal problems.
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
3 documents
13.
5 p, 457.5 KB Mentory in VET / Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Avoiding dropout due to risk factors through individual support for young people's learning, offering them a positive model of confidence, the resources and skills needed to reach their potential and respond to their support needs.
Bellaterra 5
3 documents
14.
4 p, 426.9 KB Individual planning or Personalised Plans / Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Provide young people at risk of premature dropout with educational responses individualized (individual support) to have the opportunity to direct their own educational path and increase their commitment and motivation.
Bellaterra 2023
3 documents
15.
53 p, 2.1 MB Orientation and tutorial action proposal. Strategies for the action in VET education / Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
The aim of this document is to present a set of strategies and guidance actions and tutorial action aimed at VET schools to deal with the abandonment of students in their itineraries.
2023
3 documents
16.
10 p, 624.0 KB Open Data for Machine Learning / Fernández Alvarez, Raul ; Giner Miguelez, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
This work explores the potential of large language models (LLMs), specifically GPT-3. 5, in improving the quality of data in Open Data portals. Recent studies in the machine learning (ML) community and legislative initiatives like the European AI ACT emphasize the need to document the datasets used to train ML models across various dimensions to ensure their fairness and safety. [...]
Aquest treball explora el potencial dels grans models de llenguatge (LLMs), concretament el GPT-3. 5, en millorar la qualitat de les dades en portals de dades obertes. Estudis recents a la comunitat de Machine Learning (ML) així com Iniciatives Legislatives com l'European AI ACT, apunten a la necessitat de documentar els datasets usat per entrenar models de ML en un seguit de dimensions per garantir la seva equitat i seguretat. [...]
Este trabajo explora el potencial de los grandes modelos de lenguaje (LLMs), específicamente GPT-3. 5, para mejorar la calidad de los datos en los Open Data portals. Estudios recientes en la comunidad de Machine Learning (ML) y iniciativas legislativas como la Ley de IA de Europa enfatizan la necesidad de documentar los conjuntos de datos utilizados para entrenar modelos de ML en diversas dimensiones para garantizar su equidad y seguridad. [...]

2023
Enginyeria Informàtica [958]  
17.
29 p, 569.9 KB "Un Tsunami que et sobrepassa". Emocions de docents inclusius d'educació primària davant incidents crítics / Grajera Ortega, Maria ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest treball té l'objectiu de descriure les emocions que experimenten docents d'Educació Primària durant els incidents crítics sorgits arran de treballar amb infants amb necessitats educatives específiques a les seves aules. [...]
Este trabajo tiene como objetivo describir las emociones que experimentan docentes de Educación Primaria durante los incidentes críticos surgidos a raíz de trabajar con niños con necesidades educativas específicas en sus aulas. [...]
The aim of this study is to describe the emotions experienced by primary school teachers during critical incidents arising from working with children with special educational needs in their classrooms. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Educació Primària [1140]  
18.
47 p, 690.6 KB Translating the Invisible : Exploring the Translation of Ungenderness in English and Catalan Narratives / Fortin Foz, Agnès ; Curell, Hortènsia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
The field of translation studies has just recently started to explore the intersection between translation and gender. The present study focuses on the interconnection between translation and gender and aims to analyse and comment on the translation of gender indeterminacy. [...]
La traductologia tot just acaba de començar a explorar la intersecció entre la traducció i el gènere. Aquest estudi se centra en la interconnexió entre la traducció i el gènere i té com a objectiu analitzar i comentar la traducció de l'ambigüitat de gènere. [...]
La traductología ha empezado recientemente a explorar la intersección entre traducción y género. Este estudio se centra en la interconexión entre traducción y género y pretende analizar y comentar la traducción de la ambigüedad de género. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Estudis Anglesos [1482]  
19.
432 p, 6.8 MB Análisis del discurso docente en actividades de modelización sobre fuerzas y movimiento / Vergara Sandoval, Camilo ; Couso, Digna, dir. ; López, Víctor (López Simó), dir.
Aquesta tesi s'emmarca en els tallers experimentals de física centrats en la modelització (tallers REVIR) dirigits a alumnat de batxillerat, analitzant el discurs docent que es dona, les pràctiques de modelització en les quals participa l'alumnat, i el progrés de les seves idees sobre forces i moviment. [...]
Esta tesis se enmarca en los talleres experimentales de física centrados en la modelización (talleres REVIR) dirigidos a alumnado de bachillerato, analizando el discurso docente que se da, las prácticas de modelización en las que participa el alumnado, y el progreso de sus ideas sobre fuerzas y movimiento. [...]
This thesis is framed in the experimental physics workshops focused on modelling (REVIR workshops) aimed at high school students, where we analyse the teaching discourse present in these workshops, the modelling practices in which students participate, and the progress of their ideas about forces and movement. [...]

2022  
20.
9.4 MB Cognitive Processes in Simultaneous Interpreting From English Into Arabic and From Arabic Into English. A Study of Problems and Interpreter Strategies / Aal-Hajiahmed, Mohammed Jasim ; Arumí Ribas, Marta, dir. ; Gil-Bardají, Anna, dir.
L'objectiu general d'aquesta recerca doctoral és explorar els problemes lèxics, sintàctics i culturals de la interpretació simultània (SI) de l'anglès a l'àrab i viceversa, i les estratègies aplicades per resoldre o prevenir aquests problemes. [...]
El objetivo general de esta tesis doctoral es explorar los problemas léxicos, sintácticos y culturales en la interpretación simultánea (IS) del inglés al árabe y viceversa, y las estrategias aplicadas para resolver o prevenir dichos problemas. [...]
The overall aim of this doctoral research is to explore the lexical, syntactic, and cultural problems in simultaneous interpreting from English into Arabic and vice versa, and the strategies applied to solve or prevent these problems. [...]

2022  
21.
52 p, 590.9 KB Estratègies de retorn de la Fundació el Llindar per tal de revertir l'abandonament escolar prematur i el seu impacte en l'alumnat del centre / Cayuela Bastida, Marti ; Sorde Marti, Teresa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La Fundació el Llindar és un centre d'educació no reglada que acull a adolescents i joves que s'han deslligat del sistema educatiu reglat abans de finalitzar l'etapa educativa obligatòria per oferir-los-hi una segona oportunitat a partir d'una metodologia diferenciada de la de l'educació reglada. [...]
La Fundació el Lindar es un centro de educación no reglada que acoge a adolescentes y jóvenes que se han desenganchado del sistema educativo reglado antes de finalizar la etapa educativa obligatoria para ofrecerles una segunda oportunidad a partir de una metodología diferenciada de la educación reglada. [...]
The "Fundació el Llindar" is a non-regulated education center that admits adolescents and young people who have disengaged from the regulated education system before completing the obligatory education to offer them a second chance based on a differentiated methodology from regulated education. [...]

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documents

Research literature : 66 records found   beginprevious12 - 21nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.