Research literature

Research literature 33 records found  beginprevious13 - 22nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
13.
176 p, 3.1 MB Análisis de conversaciones matemáticas con estudiantes sordos en entornos de clase / Nairouz, Yinzú ; Planas, Núria, (Planas i Raig) dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
El trabajo de tesis doctoral Análisis de conversaciones matemáticas con estudiantes sordos en entornos de clase contribuye a la investigación en Didáctica de la Matemática dentro del ámbito del aprendizaje de las matemáticas de personas en situación de diversidad lingüística. [...]
The doctoral thesis Analysis of Mathematical conversations with deaf students in class environments contributes to research in Didactics of Mathematics within the scope of mathematical learning of people with linguistic diversity. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
14.
155 p, 3.4 MB Revoicing : estudio de discursos de profesores en clase de matemáticas / Boukafri Itahriouan, Kaouthar ; Planas, Núria, (Planas i Raig), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
El trabajo de tesis doctoral Revoicing. Estudio de discursos de profesores en clase de matemáticas constituye una aportación a la investigación en Educación Matemática y discurso en clases de matemáticas. [...]
The doctoral thesis Revoicing. A Study of Teachers' Discourses in Mathematics Class contributes to research in the field of mathematics education and classroom-based discourse. The three complementary perspectives considered are sociocultural theories of learning taken as a general framework, symbolic interactionism and discourse theories. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.
2 documents
15.
279 p, 3.0 MB Aprenentatge i comprensió dels nombres enters : estudi de significats construïts per alumnes de 15 i 16 anys / Maynou i Terri, Josep ; Planas, Núria, (Planas i Raig) dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La pregunta que guia la recerca és la següent: "Com comprenen els nombres enters un grup d'alumnes de tercer d'educació secundària obligatòria?" Per tal de donar resposta a la pregunta, es planteja una estratègia d'anàlisi centrada en l'assoliment dels següents objectius: 1) Identificar significats atribuïts als nombres enters atenent a la seva estructura i a la polisèmia del signe 2) Relacionar alguns d'aquests significats mitjançant la construcció de patrons de comprensió. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
16.
192 p, 2.9 MB Conocimiento didáctico matemático de una maestra en un contexto de desarrollo del pensamiento numérico / Moreno de Barreda Ribed, Isabel ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa, dir. ; Planas, Núria, (Planas i Raig) dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
El trabajo de tesis doctoral "Conocimiento didáctico matemático de una maestra en un contexto de desarrollo del pensamiento numérico" constituye una aportación a la investigación en Didáctica de las Matemáticas en el dominio del desarrollo profesional del profesor. [...]
The PhD Thesis "Didactic mathematical knowledge of a teacher in the context of the development of numerical thinking" is a contribution to the research on Didactics of Mathematics for the teacher's professional development. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
17.
68 p, 1.1 MB El periodisme mòbil : un repte global amb mirada a Catalunya. La incorporació de l''smartphone' a les redaccions de TV3, 8TV, Betevé i Cugat.cat / Sánchez Franch, Amanda ; Torras Planas, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Les redaccions estan canviant. La popularització de la telefonia mòbil intel·ligent està modificant la manera com consumim i compartim informació i és feina de tots els professionals de la comunicació veure com canalitzem aquesta nova eina per explicar el món a partir de fórmules noves. [...]
Las redacciones están cambiando. La popularización de los teléfonos inteligentes está modificando el modo de consumir y compartir información, y es tarea de todos los profesionales de la comunicación buscar el modo de canalizar esta nueva herramienta para explicar el mundo a partir de nuevas fórmulas. [...]
News desks are changing. The populization of smartphones is changing the way we consume and share information, and it is the job of all media.
professionals to see how we use this new tool to explain what happens in the world by using new formulas. The smartphone accentuates the concept of ubiquity: we are now able to share any information, anywhere and anytime. [...]

2017
Grau en Periodisme [971]  
18.
122 p, 1.5 MB Pla de difusió i divulgació per la dansa contemporània a Catalunya / Meya Codina, Marta ; Torras Planas, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest document fa referència a un pla de difusió i divulgació per la dansa contemporània a Catalunya. A partir d'un diagnòstic prèviament elaborat, es plantegen una sèrie d'objectius l'acompliment dels quals es farà a través de la creació d'una estratègia i la realització d'un conjunt d'accions.
Este documento hace referencia a un plan de difusión y divulgación por la danza contemporánea en Cataluña. A partir de un diagnóstico previamente elaborado, se plantean una serie de objetivos el desempeño de los cuales se hará a través de la creación de una estrategia y la realización de un conjunto de acciones.
This document refers to a plan of diffusion and spreading for the contemporary dance in Catalonia. From a previous diagnosis, a series of aims appear the performance of which it will be done across the creation of a strategy and the accomplishment of a set of actions.

2017
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
19.
25 p, 317.3 KB The Return of the Author through Dave Eggers's What Is the What / Planas Vilar, Núria ; Hand, Felicity, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The following essay attempts to prove that Roland Barthes's "The Death of the Author" falls short in describing Dave Eggers's What Is the What. Since the book is the result of the collaborative work between the writer and Valentino Achak Deng, the text contains a multiplicity of voices that intend to be heard, and have an impact on not only South Sudan, where most of the action takes place, but also the audience. [...]
El següent treball pretén demostrar que l'argument de Roland Barthes en relació a "La mort de l'autor" és inaplicable en analitzar What Is the What, l'autor del qual és Dave Eggers. Com que el llibre és el resultat de la cooperació entre l'escriptor i Valentino Achak Deng, el text conté una multiplicitat de veus que procuren fer-se escoltar i tenir una influència positiva no sols al Sudan del Sud, on té lloc la majoria de l'acció, sinó també de cara als lectors. [...]

2016
Grau en Estudis Anglesos [801]  
20.
319 p, 3.9 MB Aspectos epistemológicos de la argumentación en el aula de matemáticas / Goizueta, Manuel ; Planas, Núria, (Planas i Raig) dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Este trabajo de tesis doctoral "Aspectos epistemológicos de la argumentación en el aula de matemáticas" se inscribe en el área de estudio de la argumentación en clase de matemáticas. En él se aborda la cuestión de investigación: ¿Cómo se construye la validez de la producción matemática cuando se resuelven problemas en aulas de matemáticas? Para acercarse a esta cuestión se plantean tres objetivos: Primer objetivo: Caracterizar procesos de construcción de la validez de la producción matemática en el trabajo en grupo de alumnos. [...]
This doctoral thesis "Epistemological aspects of argumentation in the mathematics classroom" is inscribed in the area of study of argumentation in the mathematics classroom. It tackles the research question: ¿How is the validity of mathematical production constructed while solving problems in mathematics classrooms? To approach this question three objectives are proposed: First objective: To characterize validity construction processes of mathematical production in students' group work. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
21.
211 p, 2.0 MB Trabajo en pareja y construcción de conocimiento matemático en un aula de matemáticas de sexto de primaria / Manrique Ortega, Ana María ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa, dir. ; Planas, Núria, (Planas i Raig) dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
El treball de tesis doctoral Treball en parella i construcció de coneixement matemàtic a l'aula de matemàtiques de sisè de primària constitueix una aportació a la investigació en Educació Matemàtica emmarcada en les teories socio-cognitives sobre la construcció de coneixement matemàtic. [...]
The doctoral work Pair work and construction of mathematical knowledge in the grade 6 mathematics classroom constitutes a progress in mathematics education research under the tradition of socio-cognitive approaches about the construction of mathematical knowledge. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015
2 documents
22.
280 p, 1.5 MB Impacto de la interacción en grupo en la construcción de argumentación colectiva en clase de matemáticas / Chico, Judit ; Planas, Núria, (Planas i Raig), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
El trabajo de tesis doctoral 'Impacto de la interacción en grupo en la construcción de argumentación colectiva en clase de matemáticas' constituye una aportación a la investigación en Educación Matemática enmarcada en el ámbito de las teorías sociales del aprendizaje. [...]
The PhD dissertation entitled 'Impact of group interaction in the construction of collective argumentation in the mathematics classroom' constitutes a contribution to the field of Mathematics Education and the tradition of social theories of learning. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  

Research literature : 33 records found   beginprevious13 - 22nextend  jump to record:
See also: similar author names
2 Planas, N.
1 Planas, Nora
2 Planas, Núria (Planas i Raig)
11 Planas, Núria,
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.