Research literature

Research literature 28 records found  beginprevious14 - 23next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
14.
551 p, 7.5 MB "The Associations are all we have" : comparative study of the Romani associationism and ethnic mobilization in Spain and Colombia / Mirga-Kruszelnicka, Anna ; Carrasco, Sílvia, dir. ; Bereményi, Bálint Ábel, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural
El objetivo de esta tesis es explorar la naturaleza de la movilización étnica, su dinámica, los elementos característicos que la componen y para evaluar cómo el entorno político (asociado con el surgimiento y variación en la estructura de oportunidades políticas) influye en el nacimiento y el desarrollo de los movimientos étnicos. [...]
The objective of this thesis is to explore the nature of ethnic mobilization, its underlying dynamics, the characteristic elements that compose it and to assess how the political environment (associated with emerging and shifting political opportunities) influences the birth and development of ethnic movements. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
15.
78 p, 733.3 KB Parent participation in schools: limits, logics and possibilities third sector organizations, immigrant families and special education / Paniagua Rodríguez, Alejandro ; Carrasco, Sílvia, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural
La importancia de la participación de las familias en la escuela ha sido históricamente un argumento clave a la hora de analizar los problemas educativos y proponer reformas e iniciativas. Durante los últimos años, esta noción ha cobrado nueva fuerza como consecuencia de la crisis económica, el incremento de la diversidad de los estudiantes en las aulas y la creciente presión que reciben las escuelas para mejorar sus resultados. [...]
The importance of the participation of families in schools has long been a key idea to discuss educational problems and to advance new reforms and initiatives. During the last years, this notion has received a renewed attention due to the financial crisis, the increase of diversity in classrooms and the growing pressure directed towards schools to improve their effectiveness. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
16.
443 p, 3.6 MB Conflicte, discriminació i mediació a l'escola. Representacions, experiències i participació dels joves d'origen immigrant als centres de secundària / Villà Taberner, Rita ; Carrasco, Sílvia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural
Aquesta tesi doctoral aborda l'anàlisi de la mediació escolar en relació a les experiències de participació i representació dels joves d'origen immigrant als instituts de secundària, amb l'objectiu de discernir si aquestes poden constituir un exemple de racisme institucional. [...]
This thesis analyses school mediation in relation to participation experiences and representation of children of immigrants in high schools. Its goal is to obverse if these can be considered an example of institutional racism. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
17.
512 p, 2.8 MB Chicas y poder en la escuela. Identidades académicas, sociales y de género entre jóvenes de la periferia / Ponferrada Arteaga, Maribel ; Carrasco, Sílvia, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural
El aparente mayor éxito escolar de las jóvenes en la mayoría de niveles educativos enmascara la permanencia de dificultades y de exclusiones que todavía viven las chicas a su paso por la escuela. [...]
The apparently greater success at school of girls at most levels of education mask the permanence of difficulties and exclusions that they still experience as they go through school. Also, young working-class youths, now of different origins and in a context of old and new migrations, as is the case in Catalonia, suffer greater school failure and find it harder to find employment in relation to their level of studies and in comparison with other social classes. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011  
18.
145 p, 6.9 MB Desencontres a l'escola, encontres a la cultura. Els docents com a subjectes culturals i la transformació de les relacions sòcio-educatives / Soto Marata, Pepi ; Carrasco, Sílvia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural
Primer estudi d'Antropologia Educativa centrat, des del punt de vista teòric i etnogràfic, en els docents, realitzat a España. La investigació es divideix en dues parts: A)Anàlisi de les relacions sòcioeducatives com a contextos de desigualtat social i com espais per a potenciar una acció transformadora. [...]
Primer estudio de Antropología Educativa que se centra en los docentes, desde el punto de vista teórico y etnográfico, realizado en España. La investigación se divide en dos partes:A) Análisis de las relaciones socio-educativas como contextos de desigualdad social y como espacios para potenciar una acción transformadora. [...]
This is the first anthropological study carried out in Spain focussing on teachers both from a theoretical and an ethnographic perspectives. The research is divided in two parts:A) In the first part, the author analyzes social and educational relations as contexts of inequality and as a privileged arena to promote a transformative action. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011
4 documents
19.
270 p, 9.9 MB De les expectatives a les relacions: infants, maternitat i atenció a la infància en una Barcelona diversa / Bertran, Marta ; Carrasco, Sílvia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
Les estratègies parentals d'enculturació són processos adaptatius en base als objectius parentals propis i el context socio-ecològic específic. En la Catalunya actual, les transformacions dels darrers decennis han conduït a l'existència d'una diversitat familiar complexa. [...]
Enculturation strategies of parents are adaptive processes based on own parental ethnotheory and socio-ecological context. Catalonia have a complex society with an enormous family diversity. School is compulsory for six years and almost all children are schooled to three years. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011
2 documents
20.
452 p, 2.6 MB Construint identitats flexibles : joves adults d'origen extracomunitari entre processos d'inclusió i exclusió social / Roca i Caparà, Núria ; Carrasco, Sílvia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Prehistòria
L'augment dels flux migratoris dels darrers anys ha generat canvis demogràfics, culturals i socials. Les migracions internacionals modifiquen les identitats globals i les personals. Un dels col·lectius que viu més processos de transformació són els fills i filles de famílies immigrades extracomunitàries. [...]
The increase in migratory flows in recent years has led to demographic, cultural and social changes. International migrations modify global and personal identities. One of the groups that experiences most transformation processes is that of the children of immigrant families from non-EU member countries. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2010  
21.
424 p, 1.4 MB Antropología de los problemas alimentarios contemporáneos : etnografía de la intervención alimentaria en la región de la Araucanía, Chile / Carrasco Henríquez, Noelia ; Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Durán Pérez, Teresa, dir.
La investigación ha sido realizada en el periodo comprendido entre diciembre de 2002 - julio de 2004. Ha contado con tres fases de trabajo de campo en la novena región de Chile, a partir de las cuales ha sido posible construir una etnografía de la situación enunciada. [...]
The research has been carried out between December 2002 - July 2004. It has consisted in three fieldwork phases in the ninth region of Chile, from which has been possible to build an ethnography of the situation affecting the Mapuche. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2005  
22.
570 p, 4.2 MB "Claro hijo, vaya a la escuela y si se aburre lo sacamos" : relaciones y experiencias de los gitanos de Badalona y los rom de Bogotá con la educación escolar / Bereményi, Bálint Ábel ; Carrasco, Sílvia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
Hace dos décadas la minoría étnico-cultural (formalmente nunca reconocida como tal) del estado, y que era objeto principal de las preocupaciones y medidas socio-educativas, eran los gitanos. Hoy en día, esta minoría se ha disimulado detrás del gran ruido originado en los medios de comunicación y en la vida política, alrededor de la escolarización de la población inmigrante procedente de países pobres. [...]
Up until two decades ago, though never recognized as such, the main ethnic-cultural minority of the Spanish State was the Gypsy. By now, however, this minority has been hidden behind the great «noise» generated by mass media and public politics about the schooling situation of immigrants from poor countries. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2007  
23.
732 p, 4.1 MB Dinámicas escolares y comunitarias de los hijos e hijas de familias inmigradas marroquíes de la Yebala en la periferia de Barcelona / Pàmies Rovira, Jordi ; Carrasco, Sílvia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
La escolarización de los hijos e hijas de familias inmigradas marroquíes en Cataluña se ha asociado, con carácter indefectible y casi natural, al aumento de la conflictividad en las aulas, a la ralentización en los procesos de enseñanza-aprendizaje y a las dificultades académicas. [...]
The schooling of the sons and daughters of Moroccan immigrant families in Catalonia is commonly associated, with an indefectible and almost natural character, with the increase of onflict in classrooms, the slowing down in the educational learning processes and to academic difficulties. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2007  

Research literature : 28 records found   beginprevious14 - 23next  jump to record:
See also: similar author names
1 Carrasco, S.
1 Carrasco, Sergio
92 Carrasco, Silvia
26 Carrasco, Silvia,
1 Carrasco, Silviano
26 Carrasco, Sílvia,
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.