Research literature

Research literature 33 records found  beginprevious14 - 23next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
14.
96 p, 4.4 MB La intermodalitat entre el transport aeri i el ferroviari per a les mercaderies a Europa / Cuscó Borràs, Oriol ; Matas i Prat, Anna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
S'ha estudiat la viabilitat de la intermodalitat entre el transport aeri i el ferroviari per a les mercaderies en el àmbit de la UE. És una intermodalitat poc desenvolupada a l'actualitat ja que el transport ferroviari és lent, ineficient i poc fiable, i aquests atributs són antagònics al transport aeri. [...]
Se ha estudiado la viabilidad de la intermodalidad entre el transporte aéreo y el ferroviario para les mercancías en el ámbito de la UE. Es una intermodalidad poco desarrollada en la actualidad, ya que el transporte ferroviario es lento, ineficiente y poco fiable, y estos atributos son antagónicos al transporte aéreo. [...]
This project studies the viability of the intermodality between air and rail freight transport in the EU. It is currently an undeveloped intermodality, due the fact that rail transport is slow, inefficient and unreliable, and these attributes are against the nature of air transport. [...]

2014
Graduat o Graduada en Gestió Aeronàutica [829]  
15.
43 p, 247.2 KB How market access shapes human capital investment in a peripheral country / Matas i Prat, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Raymond Bara, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Roig Sabaté, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
Human capital endowment is one of the main factors influencing the level of development of a region. This paper analyses whether remoteness from economic activity has a negative effect on human capital accumulation and, consequently, on economic development. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2013 (XREAP ; 2013-06)  
16.
92 p, 1.3 MB Estudio de la competitividad del Aeropuerto de Madrid-Barajas / Vílchez Cortés, Laura ; Matas i Prat, Anna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El Aeropuerto de Madrid-Barajas perdió en 2012 un 9% del tráfico total respecto a 2011. Es uno de los aeropuertos con más pérdida de tráfico en Europa. El proceso de liberalización del transporte aéreo y la crisis económica han aumentado la competitividad de los aeropuertos. [...]
The Madrid-Barajas Airport lost in 2012 a 9% of the total traffic in comparison with 2011. This is one of the airports with most traffic loss in Europe. The process of aerial traffic's liberalization and the financial crisis has grown the airport competitiveness up. [...]

2013
Graduat o Graduada en Gestió Aeronàutica [829]  
17.
40 p, 548.6 KB Los determinantes de la demanda turística y sus implicaciones en términos de estacionalidad / Demelas, Riccardo ; Matas i Prat, Anna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada
El análisis de los determinantes de la demanda de turística es un tema muy popular en la literatura turística y, de acuerdo con Zimmerman (1982), ha sido objeto de análisis egún diferentes dimensiones temporales (el periodo particular, a lo largo del ciclo de vda, según la generación). [...]
2009  
18.
109 p, 2.5 MB Análisis del Modelo de Fijación de Precios en los Aeropuertos Españoles : Proyecto de Fin de Grado : Grado en Gestión Aeronáutica / Quilez Oliete, Ignacio. ; Matas i Prat, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El modelo de financiación y gestión de los aeropuertos españoles está sometido a un proceso de reforma. Este proyecto trata de mostrar las necesidades de cambio del modelo actual de AENA, y como éste repercute en las políticas de fijación de precios. [...]
Sabadell : Universitat Autònoma de Barcelona, 2012. (Projectes i treballs de final de carrera (UAB. Gestió Aeronàutica))  
 UAB restricted access
19.
35 p, 298.1 KB How effective are policies to reduce gasoline consumption? evaluating a quasi-natural experiment in Spain / Asensio Ruiz de Alda, Francisco Javier ; Gómez-Lobo, Andrés ; Matas i Prat, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada
Using a panel of 48 provinces for four years we empirically analyze a series of temporary policies aimed at curbing fuel consumption implemented in Spain between March and June 2011. The first policy was a reduction in the speed limit in highways. [...]
2013 (Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; 13.03)  
20.
37 p, 317.3 KB The impact of agglomeration effects and accessibility on wages / Matas i Prat, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Raymond Bara, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Roig Sabaté, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
This paper contributes to the empirical literature on the effects of agglomeration and road accessibility on productivity of firms by looking at the case of Spain. We approach productivity indirectly by using individual wages allocated at the NUTS III level. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2011 (XREAP ; 2011-16)  
21.
33 p, 215.1 KB Traffic forecasts under uncertainty and capacity constraints / Matas i Prat, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Raymond Bara, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Ruiz, Adriana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
Traffic forecasts provide essential input for the appraisal of transport investment projects. However, according to recent empirical evidence, long-term predictions are subject to high levels of uncertainty. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2009 (XREAP ; 2009-12)  
22.
57 p, 413.1 KB La Demanda de gasolinas en México : efectos y alternativas ante el cambio climático / Reyes Martínez, Orlando ; Matas i Prat, Anna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada
El autotransporte es de los sectores más contaminantes en México, generando el 17% del total de emisiones de CO2. El consumo de gasolina y diesel son la principal fuente de estas emisiones. Este artículo analiza empíricamente la demanda de gasolinas del sector automotor en México durante el período 1960-2007. [...]
2010  
23.
69 p, 666.9 KB Una Aproximación empírica al análisis del excedente del consumidor : el caso de la supresión de peajes en España / Ruiz Marí­n, Adriana Karina ; Matas i Prat, Anna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada
En el presente estudio nos aproximamos al cálculo del impacto de una política de supresión de peajes en España. Se estima una función de demanda de autopistas de peaje, utilizando un modelo de datos de panel con efectos fijos. [...]
2009  

Research literature : 33 records found   beginprevious14 - 23next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.