Research literature

Research literature 31 records found  beginprevious17 - 26next  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
17.
307 p, 4.7 MB The creation and development of university-based companies. Evidence from Spain / Migliorini, Pablo ; Serarols i Tarrés, Christian, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Rialp Criado, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa
A lo largo de esta tesis doctoral estudio el fenómeno de las empresas universitarias (EU). Las EU son empresas que han sido recientemente creadas por miembros de una universidad madre (profesorado, investigadores, estudiantes o personal administrativo) con el objetivo de comercializar el conocimiento y/o la tecnología inicialmente desarrollada en la universidad madre (UM). [...]
In this doctoral dissertation I study the phenomenon of university-based companies (UBC) in Spain. UBC are recently created companies founded by university members (faculty, researchers, students and staff) with the aim of commercially exploiting some knowledge or technology originally developed inside Parent Universities (PU). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
18.
201 p, 1.7 MB Uso de las redes sociales digitales como herramienta de marketing / Uribe Saavedra, Andrés Felipe ; Rialp Criado, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Llonch i Andreu, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa
Esta tesis doctoral aborda, a partir de tres estudios empíricos, un tema muy actual en el marketing: el uso que hacen las empresas de las redes sociales digitales (RSD) como una herramienta de marketing. [...]
This dissertation addresses, from three empirical studies, a hot topic in marketing: the use made by companies of the online social networks (OSN) as a marketing tool. This research aims to answer three questions: i) How and why the OSN are used as a marketing tool in business ii) If the intensity of use of the OSN as a marketing tool moderates the relationship between the Market Orientation, the Entrepreneurial Orientation and business performance, and iii) If the type of online comments that people make about a product affects the intention to purchase the product and the brand trust, and if this relationship is moderated by the degree of brand awareness and product type. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
19.
159 p, 805.5 KB Three essays on the causes and consequences of the use of mergers and acquisitions / Paixao, Leônidas Quadros da ; Rialp Criado, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; García Canal, Esteban, dir. (Universidad de Oviedo) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa
La selección del modo de entrada en la expansión de las operaciones de las empresas es un tópico que ha recibido atención en la literatura. Dependiendo de los objetivos de expansión de la empresa, la secuencia de entrada puede ser gradual o no. [...]
The choice of entry modes to expand the operations of a firm is a topic that has been receiving attention in the literature. Depending on the expansion goals of firms, a sequence of entries may or may not follow an incremental entry approach. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
20.
141 p, 642.9 KB Internationalisation and technological innovation : empirical evidence on their relation / Filipescu, Diana-Andreea ; Rialp Criado, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Rialp Criado, Àlex, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa
Internationalisation and innovation of the firms have been considered two of the most important factors determining business success over the last decade (Buckler and Zien, 1996; Wind and Mahajan, 1997; Zahra and George, 2002; Vila and Kuster, 2007). [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011  
21.
185 p, 1.3 MB Connecting customers with the company : the role of interactiveness and its effect on performanceb / Pergelova, Albena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Rialp Criado, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Prior Jiménez, Diego, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa
El objetivo de esta tesis es explorar el concepto de interactiveness en el campo de marketing, entender las actitudes y las percepciones de los directivos hacia la interactiveness y evaluar empíricamente el efecto de la interactiveness en la generación de activos de marketing y los resultados empresariales. [...]
The aim of this dissertation is to explore the concept of interactiveness in marketing, to understand managers' attitudes and perceptions about interactiveness and to assess empirically the effect of interactiveness on the generation of marketing assets and firm performance. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2010  
22.
240 p, 1.0 MB Intangible assets and firm efficiency : international analysis in the textile and apparel industry / Kapelko, Magdalena Maria ; Rialp Criado, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Prior Jiménez, Diego, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa)
El objetivo de esta tesis es evaluar la eficiencia así como la evolución de la productividad en las empresas del sector textil y de la confección en diferentes regiones del mundo. Además, investigamos los factores que contribuyen a explicar las diferencias en cuanto a los niveles de eficiencia mostrados por las empresas bajo análisis. [...]
In this dissertation, we aim at assessing efficiency as well as productivity evolution over time of firms in the textile and apparel sector in different regions in the world, and we look at the factors contributing to efficiency outcomes. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009  
23.
263 p, 655.9 KB Orientación al mercado, capacidades empresariales y resultados en las PYMES de nueva creación / Gómez Villanueva, Jorge E. ; Llonch i Andreu, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Rialp Criado, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa)
En la literatura de marketing y de administración de empresas se han propuesto diferentes modelos que analizan de manera parcial la relación entre la Orientación al Mercado (OM), la Orientación al aprendizaje (OA), la Orientación Emprendedora (OE), la Capacidad de Innovación (CI) y los Resultados Organizacionales (RO); si bien estos modelos que consideran dichas capacidades empresariales clave se han desarrollado para empresas que llevaban tiempo funcionando en el mercado. [...]
The literature review shows that the field of marketing and management had proposed different models which partially analyze the relationship between the following managerial capacities: Market Orientation (MO), Learning Orientation (LO), Entrepreneurial Orientation (EO), Innovativeness (I), and the Business Performance (BP). [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009  
24.
164 p, 9.2 MB El Gobierno de la colaboración empresarial : eficiencia, aprendizaje y confianza en las experiencias españolas : (1990-1992) / Rialp Criado, Josep ; Salas Fumás, Vicente, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009
2 documents
25.
43 p, 500.9 KB Assesing advertising efficiency : does the internet play a role? / Pergelova, Albena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Prior Jiménez, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Rialp Criado, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa)
This research focuses on a major concern for marketers addressing the claims of inefficiency of the spending on advertising. We examine whether the Internet can help increase overall advertising efficiency. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa 2009 (Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; 09/6)  
26.
65 p, 637.2 KB Innovation and internasionalisation. A focus on the Spanish exporting firms / Filipescu, Diana-Andreea ; Rialp Criado, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
International markets are very competitive so innovation seems unavoidable. Some authors describe internationalisation as being an innovation of the firm. In this research these two phenomena will be studied, through a multiple case study method, focusing on the existence of a reciprocal relationship between the processes of internationalisation and innovation.
2007  

Research literature : 31 records found   beginprevious17 - 26next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.